selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Tue May 14, 2024 02:24

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Sep 06, 2009 15:11 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Sep 12, 2008 20:59
Posts: 414
Location: Östersund
Hejsan, letar lite hemmabiokomponenter åt en släkting och har fått tips om att Sherwood 7500 och 7502, skall prestera utomordenligt bra för sin prisklass, nu skulle det vara kul att höra om någon har jämfört dem mot någon arcam receiver i tune dem, och kan säga något om det?!
Arcam receiverna skall vara möjlig att hitta för högst 4000kr begagnad.

_________________
Tune dem™är vetenskap.
Sneaky MDS | Komponent 104 | Grado SR125 |
HiFi Butiken slutar sälja Linn - Linnisten.se


Top
   
PostPosted: Mon Sep 07, 2009 08:44 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Dec 14, 2004 15:25
Posts: 323
Location: Luleå
När jag ännu var på T&T så var det en klassiker att dema skillnaden mellan Arcam AVR250 och Sherwood 7500 för inga pengar alls i jämförelse. Kan nämna att den senare var rätt överlägsen tune dem mässigt...fast sedan finns det andra paramterar oxå som man kanske värdesätter!? :)

_________________
Digital Interiör AB - Stockholm och Luleå
Vi får allt du lyssnar på hemma att låta bättre
- Auktoriserad återförsäljare av Linn sedan 2005 -

anders@digitalinterior.se


Top
   
PostPosted: Mon Sep 07, 2009 11:56 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Sep 12, 2008 20:59
Posts: 414
Location: Östersund
wow, ok tack för svar!

Jämförde ni även mot ARCAM AVR300/avr280?, avr350 kanske inte fanns då..

Ett sidospår...
Har du även erfarenhet av hur v-768 (sherwood dvd) står sig mot olika äldre linn cd-spelare också?
Är det en av dem bästa dvd-spelarna som finns tunedem mässigt förutom linn?

_________________
Tune dem™är vetenskap.
Sneaky MDS | Komponent 104 | Grado SR125 |
HiFi Butiken slutar sälja Linn - Linnisten.se


Top
   
PostPosted: Wed Sep 09, 2009 11:28 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Dec 14, 2004 15:25
Posts: 323
Location: Luleå
Kördes vid demotillfällena enbart mot 250 modellen och jag kan inte uttala mig om 300 resp 350!?. De tidigare Arcam recievrarna var riktigt trevliga 100/200 modellerna men 250 varanten var lite seg i karaktären, lite som dyra Rotel prylar som vart tråkigare ju högre prislapp. Stort imponerande ljud med mycke kraft men att få ngt att "svänga" funkade inte...lilla Sherwood för dryga tre papp fixade dock det! Sedan finns det självklart olika nivåer på det som inte presterar bra oxå...lever man tex länge med H/K's bullermatta så kan en Arcam kännas väldigt frisk och nyanserad!
:)

Nåja, man får ta allt med en nypa salt och inte generalisera då olika modeller från samma tillverkare kan prestera totalt olika tunedem mässigt. Och att jämföra varenda maskin låter jobbigt redan i tanken...de Sherwood som kommit nu senast uppges dock inte prestera lika kul...kan nämna att Marantz har ofta lyckats få fram en eller annan modell i sitt utbud som inte gjort bort sig helt men jag har inte hört dem på ett par år snart.

Att jämföra Sherwood dvd'n mot en Linncd känns inte lika kul. Möjligen mot en Mimik att det kan bli någelunda jämnt men dock ska det sägas att jämfört mot det mesta i den prisklassen som Sherwood låg (typ 5 papp) så fanns det inte många alternativ. Lilla Arcam CD'n tyckte jag var bättre men i övrigt lyckades inte många rubba sherwood'en. Speciellt 860 modellen som kom efter den du nämnde...däremot känns det du skriver som ngt som ryckts ur sitt sammanhang och förstärkts på de olika forumen på Internet där ngn nämnt att Sherwooden är den bästa dvd'n på musik näst efter Linn...men att det inte finns cd spelare som är bättre skulle inte jag skriva under på. Dock ett fynd för pengarna men nu är det nya tider igen...finns väl minst 3643 olika otestade dvd spelare varav några fixar blueray, bara och testa och prova igenom om det finns några guldkorn där!
;)

_________________
Digital Interiör AB - Stockholm och Luleå
Vi får allt du lyssnar på hemma att låta bättre
- Auktoriserad återförsäljare av Linn sedan 2005 -

anders@digitalinterior.se


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited