selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 09, 2024 04:00

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7
Author Message
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 11:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Erik wrote:
... Jag har inte provat med en HDX som ska vara det bästa eftersom jag anser att HDX är obsolet och jag vägrar ha snurrande hårddiskar i en apparat.
Man kan ju ha SSD-diskar, där snurrar ingenting :-)

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 12:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 901
Det var därför jag skrev "snurrande". HDX har en mycket bra ripfunktion så en HDX med en liten SSD för rippning och sen en NAS för lagring skulle smaka fågel.
/Erik


Top
   
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 12:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Erik,
hur är Sneakyn kopplad till DAC:en?

Har du jämfört med någon annan av Linns DS:ar?


Top
   
PostPosted: Mon Mar 08, 2010 23:56 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Aug 17, 2009 17:18
Posts: 137
Location: Mölndal
RDNZL wrote:
Stephan wrote:
Så en Naim DAC + Squeeze box är vad som behövs för att ersätta en Linn DS + tex HP214.
Någon som testat SB med någon annan DAC?
/ Lolo
För ett år sedan satt jag med en SB Classic samt en Harmony Design DA9 här hemma. På den tiden hade jag en Marantz PM-17MkII tillsammans med mina QLN Signature. DA9:an åkte snabbt ut efter det att jag hade möblerat om mina elkontakter och kunde konstatera att DA9 gjorde marginell, om någon, skillnad om man hade vänt fas och nolla rätt. SB classic är klart känslig för hur nätadaptern sitter och vad som finns i dess närhet. Efter det trodde jag att en SuperNait tillsammans med SB Classic skulle frälsa mig men som tur var räddade en kollega mig från att slänga en massa slantar i den sjön. Fördelen med SB är att den är billig och på så sätt lockar över folk till en nätverkslösning. Dessutom är det kul med den snygga appen IPeng för Itouch. Men så fort du strävar efter något bättre, säg extern DA, borde man överväga en DS. En Sneaky kostar trots allt inte så mycket mer än en SB+extern DA.


Top
   
PostPosted: Tue Mar 09, 2010 10:22 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Nov 15, 2009 15:12
Posts: 248
JNordh wrote:
[Efter det trodde jag att en SuperNait tillsammans med SB Classic skulle frälsa mig men som tur var räddade en kollega mig från att slänga en massa slantar i den sjön.
Jasså, SuperNait är alltså en riktig skitförstärkare?? :? Ehurm, den sjön skulle jag gärna simma omkring i..

_________________
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rega Planar 3 > Linn Adikt, Rega Planet, Chord Chrysalis, Naim Nait 1, Nac A5 (Linn banan-k:-), Linn Kan V, Harmonihyllan® Oden>>Black Ash


Top
   
PostPosted: Tue Mar 09, 2010 20:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 901
monkeydevil wrote:
Erik,
hur är Sneakyn kopplad till DAC:en?

Har du jämfört med någon annan av Linns DS:ar?
Jag har inte jämfört sida vid sida men hoppas göra det snart. Den är kopplad med S/PDIF men jag har provat optiskt också.

Jag spelar 98% vinyl nu och undrar ibland varför jag över huvud taget har en digital källa eller nånsin skaffat en.

/Erik


Top
   
PostPosted: Tue Mar 09, 2010 21:48 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Aug 17, 2009 17:18
Posts: 137
Location: Mölndal
[Naim]-(Linn) wrote:
JNordh wrote:
[Efter det trodde jag att en SuperNait tillsammans med SB Classic skulle frälsa mig men som tur var räddade en kollega mig från att slänga en massa slantar i den sjön.
Jasså, SuperNait är alltså en riktig skitförstärkare?? :? Ehurm, den sjön skulle jag gärna simma omkring i..
Det beror på vad man relaterar till. Förra sommaren var jag övertygad om att det skulle bli en SuperNait här hemma, dock lät NAC 202 och NAP200 klart bättre än SuperNaiten när jag provlyssnade i butiken med mina högtalare. Tyvärr hade NAC202 ingen DAC och det fick mig att tveka lite i inköpet. Då passade en kollega på att låta mig lyssna på hans Linn-system med en bra DS mm. Innan dess hade jag inte hört något Linn-system och jag blev klart imponerad av ljudet, helt klart bland det bästa system jag hade hört.

Han hade en 2250 över som jag lånade hem och så lånade vi en Kikkin och en ADS utan Dynamik från den lokala Linn-handlaren. Jösses, så bra hade aldrig mina högtalare låtit. Jag tyckte att det var betydligt bättre än NS01 tillsammans med någon av de Naimförstärkarna som jag var intresserad av.

Att välja väg blev helt plötsligt enkelt och numera står den en Majik DS med Dynamik, 2250 med Dynamik och en Kikkin2:a här hemma och jag är helnöjd över vägvalet :-)


Top
   
PostPosted: Wed Mar 10, 2010 18:31 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Sep 12, 2008 20:59
Posts: 414
Location: Östersund
Ja med USB-sticka i naim dac så har man väl 100% tagit bort allt gitter, antar jag... Eftersom det blir ett Pull-system(ds) i stället för push(spdif).


Finns det någon som överväger att köpa denna DAC?!?!?!?

Verkar ju onekligen grymt att kunna uppgradra alla sina nuvarande källor, inklusive Blue Ray!

Connecting to the DAC:
# CD player: a CD player digital output to play CDs
# Hard Disk player: a hard disk player or music server to play stored or network music
# iPod: an iPod (gen. 5 and above) to play its stored music or streamed over Wi-Fi
# iPhone: an iPhone to play its stored music or music streamed from your network over Wi-Fi
# USB stick: a USB memory stick to play stored standard or high resolution music
# Streaming device: a music streaming device to play multi-room streamed music
# Mac: a Mac digital output to play its stored music or music from your network over Wi-Fi
# PC: a PC external sound card digital output to play stored or network music
# DVD player: a DVD player digital output for stereo playback of DVD-A disc
# Games Console: a games console digital audio output to play games audio
# Satellite TV: a set-top-box satellite TV receiver digital output to play satellite TV audio
# TV: a TV digital output to play TV audio

Digital Inputs:
# 2 x Coaxial BNC
# 2 x Coaxial RCA
# 4 x Optical toslink)
USB:
# 1 x front
# 1 x back
Control:
# 1 x IR input front
# 1 x IR input back
# 1 x IR output: rear panel socket
Formats:
# Audio files supported: USB = WAV (LPCM up to 768kHz / 32bit)
Sample Rate
# USB 32kHz to 768kHz, 24bit
# S/PDIF 32kHz to 192kHz, 24 bit
# iPod, iPhone 48kHz max
Supply Voltage:
# 100V, 115V, 230VAC, 50/60 Hz
Power Consumption:
# <30VA (max inc iPod charging)
# Mått: (BxHxD) 432x70x301mm
# Vikt: 5,6kg

# Garanti: 2år

Pris: 25 490 kr

_________________
Tune dem™är vetenskap.
Sneaky MDS | Komponent 104 | Grado SR125 |
HiFi Butiken slutar sälja Linn - Linnisten.se


Top
   
PostPosted: Thu Mar 11, 2010 20:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 901
Det låter mycket bättre när DACen matas med en HDX el DS än med USB.

/Erik


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited