Intressanta förslag!
De flesta verkar vara inne på att DS är rätt val. Även om jag var väldigt imponerad av Majik DS-> Klimax DS på just Katan, är jag inriktad på att köpa en bra LP12a (Kanske begagnat för att maximera uppgraderingen) istället för DS i nuläget. Kanske skulle jag tänka annorlunda efter noggrannare lyssning hos en LINN-försäljare, men just kringutrustningen gör att jag drar mig lite för att haka på DS tåget än samt att jag inte vill dela upp nuvarande budget på två källor...
Quote:
Bättre med dynamik och/eller en 2100 så du kan köra aktivt för att sedan spara ev. överskott (lite optimistisk kanske) till en 12:a.
Någonting i den stilen har jag funderat på utöver LP12an.
Source-first anhängarna skulle satsa allt på ett kort och köpa en begagnad LP12a för 10-30k + ytterligare 30k på att uppgradera den?
Är det så enkelt att man i alla lägen får mesta välljud för pengarna genom att lägga allt i första ledet?
Quote:
Majik DS 23250:-
Netgear Readynas Duo 1TB disk 2995:- eller QNAP TS-119 1TB disk 3920:-
Drygt 3700:- över till andra tillbehör som eventuellt kan behövas. (nätverkskablar, router, switch, dBpoweramp)
Styrning via KinskyDesktop på befintlig dator.
Det är den största uppgradering du kan få för 30000:- om du ska köpa nya produkter inom budget.
Tackar för infon ang. kringutrustningen!
Tänkvärda förslag hittils!