selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 20:43

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 11, 2004 11:10 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
[OT]Ja den filmen ja, hähä :lol: . Diggar de där elektrostatlurarna han har på sig i början av filmen. [/OT]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 11, 2004 12:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Ayn: ordet "illa" har en så negativ klang, jag tycker det är skönt med folk som törs nörda. Killen i filmen var ju helt underbar, sällan ser man folk med så stor självdistans att dom törs driva med sig själv på det sättet (för nog tusan driver han med sig själv allt - kopplingsskåpet och stetoskopet var helt underbara sekvenser, "för EXTREMT kritisk lyssning..." lol :D).

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 11, 2004 13:46 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Hehe ja, 'illa' kanske var ett dumt ordval, speciellt här där det är lätt att missförstå vad man menar...men jag får instället då intyga att det var illa på ett sånt sätt som du beskrev, dvs rätt ballt 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 02, 2004 09:37 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Köpte Elvis Costello - Punch The Clock vid senaste ginzabeställningen, eftersom du skrev i musik-delen att det var den skiva du skulle välja om du bara fick välja en. Helt ok faktiskt, och nu har jag en ny artist i skivhyllan att leta mer material av. Första snabblyssningen var det ingen wow-upplevelse men den har bara blivit bättre och bättre. Tänkte bara tacka för (det indirekta) tipset! :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 02, 2004 09:42 
Sony wrote:
Köpte Elvis Costello - Punch The Clock vid senaste ginzabeställningen, eftersom du skrev i musik-delen att det var den skiva du skulle välja om du bara fick välja en. Helt ok faktiskt, och nu har jag en ny artist i skivhyllan att leta mer material av. Första snabblyssningen var det ingen wow-upplevelse men den har bara blivit bättre och bättre. Tänkte bara tacka för (det indirekta) tipset! :)
Grattis, Sony!

Costello är fantastiskt bra, det är bara att rota vidare bland alla hans alster!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 05, 2004 17:31 
Aktivt på g! Återkommer med rapport...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 05, 2004 17:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Sony wrote:
Köpte Elvis Costello - Punch The Clock vid senaste ginzabeställningen, eftersom du skrev i musik-delen att det var den skiva du skulle välja om du bara fick välja en. Helt ok faktiskt, och nu har jag en ny artist i skivhyllan att leta mer material av. Första snabblyssningen var det ingen wow-upplevelse men den har bara blivit bättre och bättre. Tänkte bara tacka för (det indirekta) tipset! :)
Vad skönt att vi har olika smak och kan tipsa varandra. Hade någon frågat mig om Elvis Costello hade jag svarat att jag slutade lyssna på den pretantiösa tråkmånsen redan i slutet på 70-talet. "Juliet Letters" tillsammans med Brodsky-kvartetten är ett riktigt sömnpiller. Brodsky-kvartetten är f-n så mycket bättre på egen hand.

Men hans första plattor är helt OK, snudd på skitbra :-)
Mer info om Elvis´ släpp hittar du på http://www.fortunecity.com/tinpan/coste ... _disc1.txt

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 06, 2004 12:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Mortifikator Crenshaw wrote:
Aktivt på g! Återkommer med rapport...
Oj, oj du kommer att ramla ur lyssningssoffan då allt är korrekt inställt!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 08, 2004 10:04 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Vad blev det för andra steg?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 08, 2004 10:06 
Ayn wrote:
Vad blev det för andra steg?
2250!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 08, 2004 11:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Nu kommer det att dröja innan det står Akurate hemma hos dig.
Ja menar... nu när du fått smak på aktivt, kommer ett par passiva Akurate inte att vara ett alternativ!
O har du kört aktivt med 2250, kommer 5125 inte att vara kul heller.
5*2250 drivandes Akurate - inte fel!!! :wink:
Bara att käka mer gröt :D

Hörde i helgen (obekräftat än så länge) att senare 2250 ska ha samma kretslösning som gamla Twin (pre-shackra) - någon som vet mer?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 08, 2004 11:48 
sportbilsentusiasten wrote:
Nu kommer det att dröja innan det står Akurate hemma hos dig.
Ja menar... nu när du fått smak på aktivt, kommer ett par passiva Akurate inte att vara ett alternativ!
O har du kört aktivt med 2250, kommer 5125 inte att vara kul heller.
5*2250 drivandes Akurate - inte fel!!! :wink:
Bara att käka mer gröt :D

Hörde i helgen (obekräftat än så länge) att senare 2250 ska ha samma kretslösning som gamla Twin (pre-shackra) - någon som vet mer?
Ja, jag fick veta samma sak av min handlare när jag köpte 2250. Jag vet att min 2250 (knappt ett år gammal) har denna kretskortslösning. Tror att bytet var ganska precis för ett år sedan. Har dock ingen koll på serienummer för detta byte.

Mvh,
MC


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 09, 2004 09:19 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Trevligt, trevligt. Tror som Jan Å att det kan bli svårt att acceptera passiva prylar igen hädanefter ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 14, 2004 15:07 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat Jun 05, 2004 16:45
Posts: 170
Var är din LINN-historia som fanns med i början av din presentation? :cry:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 15, 2004 09:45 
Fredric wrote:
Var är din LINN-historia som fanns med i början av din presentation? :cry:
Jag ändrade lite för att få bättre struktur. Jag kommer göra en liten gallerisektion med samlade fotografier (har hittat många fler i hårddiskens gömmor) med mera.
Ayn wrote:
Trevligt, trevligt. Tror som Jan Å att det kan bli svårt att acceptera passiva prylar igen hädanefter :wink:
Jo, nånting säger mig att du har rätt. :twisted: :lol:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited