selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 20:39

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: Thu Sep 03, 2009 17:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
anton, var bor du?
Ryanair har billiga flyg till Glasgow, drygt 1k SEK.
Missa INTE detta tillfälle!

Ring och meddela att du kommer vetja

Själv kommer jag att vara Rolands evige tjänare, då han hade vänligheten att erbjuda mig att åka med på hans biljett!!


Top
   
PostPosted: Fri Sep 04, 2009 06:51 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2008 08:23
Posts: 116
Location: Luleå
Bor i Luleå. Problemet var också att man bara fick 2½ dagars förvarning innan man behövde RSVP:a. Man skulle sagt till förra fredagen. Synd. Hade behövt åka idag i sånna fall. :(

_________________
Unidisk SC/D, AV5125, Sneaky Music DS, Aktiva Ninka, Trikan, Sizmik 12.45 Chakra, LK100.


Top
   
PostPosted: Fri Sep 04, 2009 09:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
sportbilsentusiasten wrote:
Själv kommer jag att vara Rolands evige tjänare, då han hade vänligheten att erbjuda mig att åka med på hans biljett!!
Hmm.. undrar om jajo kan bli min tjänare, det låter bra på något vis, att ha en egen tjänare! :D

Snart åker vi på vår pilgrimsresa! :mrgreen:


Attachments:
File comment: Alla vallfärders mål
Going_To_Linn.gif
Going_To_Linn.gif [ 23.98 KiB | Viewed 3126 times ]
Top
   
PostPosted: Fri Sep 04, 2009 10:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
sportbilsentusiasten wrote:
Själv kommer jag att vara Rolands evige tjänare, då han hade vänligheten att erbjuda mig att åka med på hans biljett!!
Det skulle vara roligt att testa Komri i min lägenhet. Linnofil, du kanske kan följa med till Stockholm samtidigt som sportbilsentusiasten åker upp med högtalarna till mig. :wink: :roll: :lol:


Top
   
PostPosted: Fri Sep 04, 2009 10:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
sportbilsentusiasten wrote:
Själv kommer jag att vara Rolands evige tjänare, då han hade vänligheten att erbjuda mig att åka med på hans biljett!!
Jag tror bestämt att jag känner ett behov av att få hela min cd-samling omrippad i både EAC och dBpoweramp för att kunna jämföra om det finns några skillnader.


Top
   
PostPosted: Fri Sep 04, 2009 10:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
Du har mycket bra idéer Roland, mer sånt! Innan Jajo säljer sin ADS kanske det är bäst att han skickar den till mig så jag får jämföra vilken som är bäst, hmm... Hur kan förresten tjänaren ha en bättre DS än sin herre? Det här får han fixa, skicka hit KDS'en! :D


Top
   
PostPosted: Mon Sep 07, 2009 11:38 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2008 08:23
Posts: 116
Location: Luleå
Hur var det då? :) Är grymt nyfiken!

_________________
Unidisk SC/D, AV5125, Sneaky Music DS, Aktiva Ninka, Trikan, Sizmik 12.45 Chakra, LK100.


Top
   
PostPosted: Mon Sep 07, 2009 14:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Hej Narux!

Det var fantastiskt kul. Vädret var regnigt och grått, men man åker inte till Skottland för fint väder.

Linn tog hand om oss på bästa möjliga sätt. Det serverades god mat och dryck. Två av Linn Records artister Maeve O'Boyle och Alyn Cosker uppträdde live och båda var superbra. Överväger att köpa skivor av dem på Linn Records. Den största höjdpunkten var dock att träffa sportbilsentusiasten, Linnofil, Roland, Martin från peoples & schmidt och Transciander. Det var också kul att snacka med allt Linnfolk och förstå bättre varför produkterna är så jäkla bra. :-)

/ Jacob


Top
   
PostPosted: Mon Sep 07, 2009 15:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Officiell invigning av lokalen med obligatoriskt bandklipp av Gilad. Det var en trevlig tillställning med mingel, god dryck och tilltugg. Kändes kul att få besöka Linn och träffa totalt ca tjugo representanter från Linn Products och Linn Records.

En av höjdpunkterna bestod i av att personligen träffa grundaren, vd, chefen för produktutveckling, säljchef och mjukvaruutvecklare. Att som kund kunna ställa frågor, få svar och diskutera mellan fyra ögon med dessa personer är få förunnat och verkligen ett privilegium.

Livemusiken från Maeve och Alyn var mycket underhållande och jag satt intill Ivor och applåderade efter varje låt och stycke.

Tack Linn för ett bra arrangerat evenemang.


Top
   
PostPosted: Mon Sep 07, 2009 15:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Kul att det var lyckat (inte för att jag hade förväntat mig nåt annat i o f :-))
jajo wrote:
Det var också kul att snacka med allt Linnfolk och förstå bättre varför produkterna är så jäkla bra. :-)
Utveckla gärna dina intryck och tankar!

Kanske kan man hoppas på nån bild? :)

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Mon Sep 07, 2009 20:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
jajo wrote:
...Det var också kul att snacka med allt Linnfolk och förstå bättre varför produkterna är så jäkla bra. :-)
Har du kanske lust att utveckla detta lite?


Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 00:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Skrev en långt inlägg som försvann :evil:
Nåja, de är verkligen sanslöst trevliga! Helt osannorligt att de svarar så öppet på våra frågor, problem, idee'r och kommande grejjer. De frågade även efter vår input på "top tre" önskemål.
Man får givetvis inte veta detaljer och leveranstider men...
Å andra sidan är det inte så svårt att fatta utan att prata med dom vad som ligger i pipen, vad finns kvar att uppgradera? Vad är det kunder vill ha?
Kommer inte att säga mer. Dels vet jag inte vad som är sant, dels vill jag inte sätta de som var frispråkiga i klistet.

hardcorelinnie wrote:
jajo wrote:
...Det var också kul att snacka med allt Linnfolk och förstå bättre varför produkterna är så jäkla bra. :-)
Har du kanske lust att utveckla detta lite?
R/D är jäkligt noga, prövar massa varianter och använder sig av lyssningstester vid varje ändring som ultimat test.
Dessutom lyssningstestas det om något i tillverkningen ändrats.
Lägg sedan till en stor portion stolthet.

Som tidigare sagt man utvecklar inte Radikal o DS utan koll.
Givetvis finns det saker som kan förbättras men det gör det ju alltid.


Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 08:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Dec 28, 2003 05:56
Posts: 979
Location: Luleå
Tack för era rapporter och kul att ni haft en bra resa. Någon som har haft möjlighet att fota lite :?:
Sportis kan förstår att de kan vara dumt att spekulera men vi får väl se vad som dyker upp. Alltid lika spännande.
En appart mellan videostreamer och ds står högst upp på min önskelista iaf.

_________________
källa sagatun 1.3 jbl308 mk1 2 sub jbl310()


Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 09:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Pär wrote:
Tack för era rapporter och kul att ni haft en bra resa. Någon som har haft möjlighet att fota lite :?:
Sportis kan förstår att de kan vara dumt att spekulera men vi får väl se vad som dyker upp.
Att de produkter som ännu inte uppgraderas kommer i nya versioner är ju ingen direkt vågad gissning...inte före resan och heller inte efter.
Jag har ju spekulerat lite under sommaren...
Frågan är bara när och till vilket pris.
Och kommer det uppgraderingar eller helt nya produketer?

Givetvis tryckte vi svenskar hårt på att introducera Dynamik i alla gamla produkter. Utan att få precisa svar mer än att Linn (inte helt oväntat) vill ha in dessa överallt om det går. Nya eller som upgrade? Vi får se.


Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 11:02 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2008 08:23
Posts: 116
Location: Luleå
Hörde ni om någon ny version av Classic movien då? Det är vad jag är mest intresserad av!

_________________
Unidisk SC/D, AV5125, Sneaky Music DS, Aktiva Ninka, Trikan, Sizmik 12.45 Chakra, LK100.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited