selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 20:40

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 11:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
sportbilsentusiasten wrote:
Givetvis tryckte vi svenskar hårt på att introducera Dynamik i alla gamla produkter. Utan att få precisa svar mer än att Linn (inte helt oväntat) vill ha in dessa överallt om det går.
Vore ju smutt att klämma in Dynamik i mina två LK140 :wink: . Inte för att jag tror det kommer att hända men man kan ju alltid fantisera... :D

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 11:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Linncredible wrote:
Vore ju smutt att klämma in Dynamik i mina två LK140 :wink: . Inte för att jag tror det kommer att hända men man kan ju alltid fantisera... :D
Vore inte så dumt med Lingo2/Linto heller...

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 12:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Roland wrote:
Livemusiken från Maeve och Alyn var mycket underhållande och jag satt intill Ivor och applåderade efter varje låt och stycke..
Även om den korta konserten var kanon tycker jag ändå frågan till Maeve huruvida hon ägde ett linnsystem (can't afford it med tydlig passning till Linn) utmynnade i en obetalbar kommentar från linnofil som sedan Ivor kommenterade.
Du som satt bredvid Ivor kan säkert berätta hur han reagerade.
Själv satt jag raden framför med linnofil bredvid mig och höll på att dö av skratt redan av Maeves svar, vid linnofils replik håll jag på att trilla av stolen - o då hör man Ivor bakifrån...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 12:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Jul 20, 2008 16:41
Posts: 608
Location: Kalmar
sportbilsentusiasten wrote:
Roland wrote:
Livemusiken från Maeve och Alyn var mycket underhållande och jag satt intill Ivor och applåderade efter varje låt och stycke..
Även om den korta konserten var kanon tycker jag ändå frågan till Maeve huruvida hon ägde ett linnsystem (can't afford it med tydlig passning till Linn) utmynnade i en obetalbar kommentar från linnofil som sedan Ivor kommenterade.
Du som satt bredvid Ivor kan säkert berätta hur han reagerade.
Själv satt jag raden framför med linnofil bredvid mig och höll på att dö av skratt redan av Maeves svar, vid linnofils replik håll jag på att trilla av stolen - o då hör man Ivor bakifrån...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vad sa Linnofil :?: :?:


Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 14:09 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sat Sep 27, 2008 12:40
Posts: 326
Jag ska bara konfirmera ''access all areas'' var en riktigt upplevelse. Ivor, Gilad och alla nyckel personel hus LINN bjudad på allt från öl, information och sig själva. En riktigt intim dag långt över mina eget förväntningar. Alan Koskar och Maeve O'Boyle var helt ötroligt duktig, inte minst på svar till frågor från publiken. Maeve tackad ja för att spela hus oss i Oktober ner vi fylla 1 år (håpas vi lycka och anonsera detta snart på ''blog'' link på websidan och på forumet.)

Man ser i första hand hur duktig LINN är som et företag och hur dom jobba tillsammens. Finns duktiga stolt menniskör på varg job från R&D till MD och självklart Ivor själva - lite liksom en bra footballs lag med Sir Ivor istellet för Sir Alex! Stort personlig tack från mig tills alla hus LINN för en riktig bra dag ... jag känna mig lite humbel att ser hur bra man kan driva en organisation tills samma slutmål, håla till svåra ''princip'' och lycka!

Roligt att dela dagen med dom andra från Sveria/forumet och höra hur dom upplevde dagen!

MVH Martin ...

_________________
Linnegatan 5, Göteborg
tel : 0760071281
martin@peoplesandschmidt.com

www.linnhifi.blogspot.com


Last edited by peoplesandschmidt on Tue Sep 08, 2009 14:13, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 14:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
TONNY wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Roland wrote:
Livemusiken från Maeve och Alyn var mycket underhållande och jag satt intill Ivor och applåderade efter varje låt och stycke..
Även om den korta konserten var kanon tycker jag ändå frågan till Maeve huruvida hon ägde ett linnsystem (can't afford it med tydlig passning till Linn) utmynnade i en obetalbar kommentar från linnofil som sedan Ivor kommenterade.
Du som satt bredvid Ivor kan säkert berätta hur han reagerade.
Själv satt jag raden framför med linnofil bredvid mig och höll på att dö av skratt redan av Maeves svar, vid linnofils replik håll jag på att trilla av stolen - o då hör man Ivor bakifrån...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vad sa Linnofil :?: :?:
Ja?! Och Ivor....?
:?:


Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 14:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
monkeydevil wrote:
TONNY wrote:
Vad sa Linnofil :?: :?:
Ja?! Och Ivor....?
Det skulle ni allt bra gärna vilja veta va? :mrgreen:


Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 14:30 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Ja! :)


Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 14:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
monkeydevil wrote:
TONNY wrote:
Vad sa Linnofil :?: :?:
Ja?! Och Ivor....?
Det var faktiskt när Alyn Cosker spelade som han mellan låtar svarade på frågor. Det var lite olika frågor om musikaliska förebilder m.m. Jag frågade då om vad han tyckte om skillnaden med att spela in med Linn Records jämfört med andra skivbolag, om han vågade säga det här. Han svarade att det var bra, seriöst o.s.v. Jag frågade då om han själv hade ett Linnsystem hemma. Han svarade att tyvärr, - I'm afraid I'm just not rich enough... Jag svarade kvickt, - We are. Varpå det utbröt en del skrattsalvor. Ivor skrattade också och jag vände mig om (han satt bakom mig) och sa snabbt att Alyn åtminståne borde få en Sneaky DS som delbetalning för skivan.

Efter konserten kom Ivor fram till mig och klappade mig på ryggen och sa: - Thank you very much for your contribution in there, that was a good one. Sen pratade jag en lång stund med honom och hans fru om allt möjligt. Kändes lite absurt att stå där och prata med dem om mina barn, deras barn, uppfostran m.m. (Vi pratade om Linn också förstås.) Han och hans fru var väldigt trevliga. Jag hade pratat med honom lite på minglet innan konserten och då var han lite kort och avvisande, men det verkar som att mitt skämt bröt isen.

Men jag kommer inte ihåg exakt vad Ivor sa i anslutning till skämtet, har för mig att det var något i stil med: "Ja se dessa svenskar..."

Det var för övrigt ett helt otroligt evenemang! En sällsam höjdare att placera långt upp i minnesbanken.


Last edited by Linnofil on Tue Sep 08, 2009 20:26, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 17:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Dec 28, 2003 05:56
Posts: 979
Location: Luleå
:lol: :lol: :lol:

_________________
källa sagatun 1.3 jbl308 mk1 2 sub jbl310()


Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 20:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Linnofil wrote:
Men jag kommer inte ihåg exakt vad Ivor sa i anslutning till skämtet, har för mig att det var något i stil med: "Ja se dessa svenskar...".
Jag hörde inte exakt heller, därav min fråga till Roland som satt bredvid Ivor.
Han sa något om svenskars humor men uppfattade inte om det var negativt eller positivt.
Roland? Såg du kroppsspråket?


Från att ha fnissats i raderna blev det tvärtyst då Ivor öppnade munnen, bara det skitkul!!
(det var efter din första kommentar, inte efter att du vänt dig om och gett Sneakyförslaget)


Top
   
PostPosted: Thu Sep 10, 2009 13:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
sportbilsentusiasten wrote:
Linnofil wrote:
Men jag kommer inte ihåg exakt vad Ivor sa i anslutning till skämtet, har för mig att det var något i stil med: "Ja se dessa svenskar...".
Jag hörde inte exakt heller, därav min fråga till Roland som satt bredvid Ivor.
Han sa något om svenskars humor men uppfattade inte om det var negativt eller positivt.
Roland? Såg du kroppsspråket?
Jag uppfattade inte vad Ivor sa. Minspelet var positiv. Han blinkade med ena ögat till mig eftersom att han visste att jag tillhörde gästgrupperingen "the Swedes".

Linn har skrivit en kort notis om evenemanget.
LINNNEWS:Hear the Linn latest first


Top
   
PostPosted: Thu Sep 10, 2009 17:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Jag hade tänkt åka om jag hade lyckats kombinera det med en affärsresa men tyvärr gick det inte. Att bara fara enbart för detta från fu...ng Norrland :-) hade kostat som en Dynamik uppgradering.

Kul att läsa era beskrivningar :-) tackar för det

_________________
You can release yourself but the only way you go is down -RJD
Rega P3 / Linn Silver IC / Exotik + DA/D / LK140 / K20 / Espek


Top
   
PostPosted: Thu Sep 17, 2009 09:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Dec 28, 2003 05:56
Posts: 979
Location: Luleå
Fortfarande inga bilder :cry:

_________________
källa sagatun 1.3 jbl308 mk1 2 sub jbl310()


Top
   
PostPosted: Thu Sep 17, 2009 12:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Fotografier där vänner och bekanta tydligt kan ses vill jag inte publicera på Internet och därför har jag inga bilder att bidra med förutom såna som redan finns på Linn News och från mitt förra besök på fabriken. Hoppas ni respekterar min diskretion.

Länk: news.linn.co.uk
Länk: Besök i Linnfabriken 2006-03-22

Tavlor i lounchen på hotell Radisson BLU i Glasgow. Tidsmässigt helt rätt.
Image


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited