selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 13:01

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 13, 2004 17:49 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Tue Aug 31, 2004 15:26
Posts: 46
Location: Umeå
fredde wrote:
Snygg modifiering av Thoren´s spelaren! Hade du något annat syfte än utseendet då du byggde om den? Dvs lirar den bättre nu än innan?
:) Det var en hel del pill ska jag säga.
Det förra utförandet var "ramen" någon konstig kloning mellan masonitskiva och aluminium, med en 3mm sladdrig bottenplatta. Nu har jag ersatt masoniten med furuplankor (överblivna golvplankor :roll: ) , och har en 15mm furuplatta i botten. Med andra ord är spelaren väldigt mycket mer stabil. Och jag tycker att jag har fått lite stabilare och fastare bas. Men tyvärr kom jag åt inställningarna till fjädringen mitt i allt trixande, så de har nog ändrats lite. Men har svårt att tro att jag gjorde mer skada än nytta. Den är hur som helst i perfekt våg.. men det är första gången jag pillar med sånt..

Det är svårt att veta rent ljudmässigt också, för jag flyttade i samband med att jag renoverade Thorensen, så jag har liksom inget att jämföra med.

Men hur som helst, är den bra mycket snyggare nu iaf - och det är ju det som räknas 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 13, 2004 18:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Ja utseendemässigt var det en enorm uppgradering måste jag säga...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Sep 14, 2004 10:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Tjagge wrote:
Välkommen till Umeå och våran fina gemenskap här uppe. Du snackar om att bjuda på öl och så vidare så jag antar att du är en social prick. Under en tid har jag och Sony och OTTO planerat någon slags träff här i Ume. Även Young vet jag är intresserad. Detta blir alltså en sorts halvofficiel påannonsering av det hela. OTTO, som vi tänkte hänga lite hos, är dock en mycket kräsen man som ville få hem sina silverkablar innan något lirande kom på tal. Ja vem förstår inte honom, dom grejer han har nu låter ju asdåligt, klart han måste finslipa så gott det går. Hur som, vad lirar du helst för plattor?

Vidare info om någon sorts date kommer hoppas jag, senaste helgen sprang jag och Sony om varandra.
Nu har kablarna landat och jag har tänkt göra en injustering på söndag, efter det så skall det bara vara att enas om något datum.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 17, 2004 16:47 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Tue Aug 31, 2004 15:26
Posts: 46
Location: Umeå
Nya bilder på första sidan från min nya lägenhet!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 17, 2004 17:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Läckert! Härligt när flyttar resultarer i lyft både estetiskt och akustiskt :).

Vad är det för utbyggnad längs golvet?

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 17, 2004 20:35 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Tue Aug 31, 2004 15:26
Posts: 46
Location: Umeå
Jo det hela känns mycket mer som ett hem :) Kanske för att man bytte ett studentrum till en egen etta på 30 kvm. Man får som lite mer intresse till att inreda och fixa till det ordentligt, när man vet att man kommer att stanna ett tag.

Den konstiga listen är mitt "element" det är en källarlägenhet, och det är matningen från pannan som passerar genom hela rummet och fixar elementandet.

Men fortfarande är det mycket finetuning kvar att göra. As allways :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 18, 2004 00:48 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Ser finfint ut det man ser på bilderna! Inte illa att få tag i en 1:a på så kort tid, de brukar vara svåra att hitta....


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited