selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 17:11

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Skivmarknad i Umeå
PostPosted: Sun Oct 26, 2003 14:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Tänkte bara tipsa om att söndagen den 2:a november är det skivmarknad på Universum i Umeå.

Återkommer med öppentiderna för detta.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 26, 2003 21:08 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Spännande fredde!
Jag hade gärna hoppat i bilen och kommit ner men jag ska iväg den 1a och kommer nog inte att vara i kördugligt skick på söndagen :D :D :D

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 27, 2003 16:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
11-16 är öppentiderna för marknaden. För er som aldrig varit på mässan kan jag säga att det är värt att gå på den. Hittills har det funnits väldigt mycket att välja på, mest på LP men cd utbudet är också bra tycker jag.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 27, 2003 18:16 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Bra tips, tackar för det! Hade inte riktigt koll på när den var, brukar ju alltid vara någon gång på hösten...man kan hitta en hel del fynd men jag tycker det är lite sniket att de tar inträde för att man ska få köpa skivor. Begriper inte varför, men det kanske blir för mkt folk och rörigt däruppe annars med folk som ränner fram och tillbaka. Eller att folk kommer ändå så de kan tjäna en slant extra :D

// Daniel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2003 14:14 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 30, 2003 14:06
Posts: 367
Location: Singapore
Att ta inträde på skivmarknader verkar höra till. Verkar vara samma sak utomlands också..

En anledning kan ju vara att när man liks betalat inträde så _måste_ man ju köpa många skivor för att "tjäna igen" inträdet :-)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2003 21:45 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Kan jag, som satt fast med skallen i en romflaska på lördagskvällen och inte kunde köra bil på söndagen, få en liten redogörelse för skivmarknaden?
Fredde kanske ??

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2003 22:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
nasoferm wrote:
Kan jag, som satt fast med skallen i en romflaska på lördagskvällen och inte kunde köra bil på söndagen, få en liten redogörelse för skivmarknaden?
Fredde kanske ??
Hittade nästan allt som stod på önskelistan. Köpte skivor för runt 2000:- faktiskt! :shock: Enbart vinyl. Köpte bland annat en nypress av Nirvanas Nevermind och blev mycket glad över hur den lät. De är pressade från orginalmastern, det är det ingen som helst tvekan om.

Cd utbudet kan jag inte uttala mig om eftersom jag själv inte grävde i de backarna, men så vitt jag kunde se fanns det en hel del även där att välja på.

Förut har mässan även åkt vidare till Luleå och Piteå men det har man slutat med. Anledningen är enligt en försäljare jag pratade med att ingen vill annordna mässan där. :?

Hursomhelst så tycker jag definitift det är värt att fara på dessa mässor, framförallt om man vill ha tag i vinylskivor. Fast det blir lätt att man handlar mer än vad man tänkt från början... 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 04, 2003 00:09 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2003 17:45
Posts: 30
Location: Luleå
Låter ju riktigt trevligt, synd att dom inte hittade upp till Luleå.

Trevligaste "skivhändelsen" här uppe var ju ståndet under Luleåkalaset där dom sålde Importer i massor. Fanns ju grymt mycket skoj på CD och även nån DVD, dock var dom svindyra :(

Snackade lite med försäljaren och han sa att det var första gången dom kom hit upp och att dom mest håller till i södra Sverige. Fick även 5:- rabatt (skivan kostade 270:-).

Synd och lite konstigt att det inte ordnas mer sånt här uppe, vi har ju inte ens en "riktig" skivaffär i stan :oops: Sen verkar det ju som att halva forumet håller till här uppe.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 04, 2003 20:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Pratade med en av de som sålde på skivmarknaden idag. Han sa att Luleå var en av de bästa ställerna att ha marknaden på, han sa att de sålde väldigt mycket där. Umeå låg också på topp. Tråkigt för ni som bor där att det verkar vara så stora problem med att annordna marknaden.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 04, 2003 21:54 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Här delades tråden och dom sista inläggen skickades till en ny under "Musiken" eftersom att diskussionen blev en helt annan än om "Skivmarknad i Umeå".
Hoppas Ni har överseende med detta :)

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 25, 2004 15:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Nu är det dags igen på söndag den 2:a maj. Spelar man vinyl ska man ha en mycket bra ursäkt till att inte befinna sig på Universum klockan 11 den dagen! Nästan lika illa är det att inte infinna sig om man spelar cd.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 26, 2004 08:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Tack för tipset, då måste man nästan dit då. Är det en stor mässa? svindyrt? Jag är ju så bortskämd med två bra skivbutiker i stan :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 26, 2004 15:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Mässan är väldigt stor. Inträde kostar 20 kronor om jag inte minns fel. Skivpriserna är normala med den skillnaden att man kan få tag i det mesta. Utbudet har hittills varit väldigt bra tycker jag på vinyl. En kompis åker 25 mil för att gå på mässan faktiskt!

Är det vinylbutiker du menar som är bra i skellefteå? I så fall, var ligger de?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 26, 2004 16:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Tack för infon Fredde låter onekligen bra.

Jepp butiker för vinyl den ena är ju ett antikvariat men med massor av skivor mycket skit såklart men ändå. inga fyndpriser kanske

Nordbok ligger alldeles vid busstorget i skeå

Skellefteå skivbörs den klart bättre av dom två med schyssta priser och skivor i bra skick. har oftast 3-4 fynsbackar också med LP för 10spänn styck. Hittade Road To Hell där för 10kr

Beautiful Lies You Could Live In-Skellefteå Skivbörs
Strandg. 13, 931 32 SKELLEFTEÅ 0910-187 11
E-post beautifullies@hotmail.com


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 26, 2004 16:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Tack för tipset! Ska svänga in där nästa gång jag åker norrut!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited