selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 11, 2024 15:54

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4
Author Message
PostPosted: Thu Mar 04, 2010 23:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Fortfarande ingen som har beskrivit hur man gör för att få bästa möjliga resultat via sin Linn-DS.

_________________
You can release yourself but the only way you go is down -RJD
Rega P3 / Linn Silver IC / Exotik + DA/D / LK140 / K20 / Espek


Top
   
PostPosted: Thu Mar 04, 2010 23:10 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
hardcorelinnie wrote:
Ayn wrote:
Men generellt hållna tickets lär inte få samma attention eftersom det inte finns någon specifik issue för Spotify att 'fixa'. Dessutom finns det ju redan "etablerade" tickets för de problem du tagit upp, där många fler varit inne och röstat! Jag förstår vad du är ute efter och håller med i sak, men jag tycker du är lite fel ute i ditt tillvägagångssätt om du ska få resultat.
De tickets du hänvisade till skuter inte rakt på målet som jag tolkar det. Om du har en bättre idé så gör slag i saken och (till övriga) häng på och sprid det så att vi får lite tryck på Spotifyarna!
Beskriv din tolkning! De två tickets jag länkade till tar upp:
a) FLAC-stöd
b) UPnP-stöd.

Är det inte precis det du efterfrågar i den ticket du skapat?


Top
   
PostPosted: Fri Mar 05, 2010 09:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
don Tomaso wrote:
Fortfarande ingen som har beskrivit hur man gör för att få bästa möjliga resultat via sin Linn-DS.
Jamcast (se beskrivning här: http://forums.linn.co.uk/bb/showthread. ... 1#pid56011 ) borde vara bästa alternativet, då den kan lägga ut strömmen som WAV, där DSBridge än så länge bara stödjer MP3.

Men i praktiken hade jag väldigt svårt att höra någon skillnad mellan dem. Det känns fortfarande ganska måttligt. Jag borde testa mer, men har inte haft lust.


Top
   
PostPosted: Fri Mar 05, 2010 11:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
teatime wrote:
don Tomaso wrote:
Fortfarande ingen som har beskrivit hur man gör för att få bästa möjliga resultat via sin Linn-DS.
Jamcast (se beskrivning här: http://forums.linn.co.uk/bb/showthread. ... 1#pid56011 ) borde vara bästa alternativet, då den kan lägga ut strömmen som WAV, där DSBridge än så länge bara stödjer MP3.

Men i praktiken hade jag väldigt svårt att höra någon skillnad mellan dem. Det känns fortfarande ganska måttligt. Jag borde testa mer, men har inte haft lust.
Tack så mycket jag läser också på Linn forumet och håller med om att Jamcast borde vara bäst. Men enligt Jajo och Leif_lar så var det ju liten skillnad mellan Spotify och Flac från deras NAS och det lät ju helt annat än vad vi rapporterat tidigare och vad dom skirver på Linn-forumet.

Varför jag är så ivrig att veta är för att jag lyssnar rätt mycket på Spotify och står i valet att skaffa en Sneaky DS rätt snart eller nöja mig med en bra docka typ http://ljudshopen.se/produkter.aspx?&re ... oduct=2703 och i ett senare läge skaffa en Majik DS istället för Sneaky. Vill inte slänga pengar på dockan om jag får mycket bättre ljud via Sneakyn. Nu pratar jag bara Spotify, givetvis får jag ett lyft från min Undisk 2.1 till Sneaky också men det är ju en helt annan sak.

_________________
You can release yourself but the only way you go is down -RJD
Rega P3 / Linn Silver IC / Exotik + DA/D / LK140 / K20 / Espek


Top
   
PostPosted: Fri Mar 05, 2010 12:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
don Tomaso wrote:
Tack så mycket jag läser också på Linn forumet och håller med om att Jamcast borde vara bäst. Men enligt Jajo och Leif_lar så var det ju liten skillnad mellan Spotify och Flac från deras NAS och det lät ju helt annat än vad vi rapporterat tidigare och vad dom skirver på Linn-forumet.
Liten skillnad är väl iofs lite väl snällt. Jag skulle inte direkt reagera över att det lät dåligt om nån spelade en skiva från Spotify som jag även har på FLAC. Vid direkt jämförelse hör man skillnad till FLACs fördel. Dock låter spotify mycket bra även ur tunedem-perspektiv. Helt klart lyssningsvärt och mycket bättre än vad jag på förhand hade gissat. Men FLAC är klart bättre - inget snack.

/ jajo


Top
   
PostPosted: Fri Mar 05, 2010 14:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Tue May 23, 2006 09:38
Posts: 539
Location: Luleå
Kanske något att testa?

http://dempah.com/innehall/18-teknik/34 ... x-360.html

_________________
Källa: LP12 (Kore-Radikal-Akito-Adikt),MajikDSM
Riaa: MajikDSM
Försteg: MajikDSM
Slutsteg: LK100 x3
Högtalare: AV5140 (Aktiva K600)
Möbel:Quadraspire Q4 Bamboo vägghylla , WOG bänk till resten.


Top
   
PostPosted: Fri Mar 05, 2010 14:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
jajo wrote:
don Tomaso wrote:
Tack så mycket jag läser också på Linn forumet och håller med om att Jamcast borde vara bäst. Men enligt Jajo och Leif_lar så var det ju liten skillnad mellan Spotify och Flac från deras NAS och det lät ju helt annat än vad vi rapporterat tidigare och vad dom skirver på Linn-forumet.
Liten skillnad är väl iofs lite väl snällt. Jag skulle inte direkt reagera över att det lät dåligt om nån spelade en skiva från Spotify som jag även har på FLAC. Vid direkt jämförelse hör man skillnad till FLACs fördel. Dock låter spotify mycket bra även ur tunedem-perspektiv. Helt klart lyssningsvärt och mycket bättre än vad jag på förhand hade gissat. Men FLAC är klart bättre - inget snack.

/ jajo
Ok tack igen den nivån duger gott åt mig för just Spotify. Jag får väl testa sen när jag skaffat Sneakyn om Jamcast eller DS-bridge är bättre.

_________________
You can release yourself but the only way you go is down -RJD
Rega P3 / Linn Silver IC / Exotik + DA/D / LK140 / K20 / Espek


Top
   
PostPosted: Tue Mar 09, 2010 18:13 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Thu Jan 28, 2010 11:25
Posts: 93
Hallå

Min sambo vill gärna testa Spotify men eftersom jag inte har premium kan jag ju inte bjuda in henne. Om någon har en invite över till henne skulle jag bli glad. Skicka gärna ett PM.


Top
   
PostPosted: Tue Mar 09, 2010 19:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Jag har några Spotify invites om någon vill testa.
Tänk bara på att den fria versionen håller lägre kvalite.

PM:a mig så återkommer jag.

/Leif

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Tue Mar 09, 2010 19:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Jag funderade över att jag faktiskt knappt tycker skillnaden är märkbar mellan Spotify (premium) och flac från NAS.
Kanske det har att göra med att Jajo har en Klimax DS och jag en Majik DS ?

Ni som testat, hur upplever ni skillnaderna ?

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Tue Mar 09, 2010 19:34 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Thu Jan 28, 2010 11:25
Posts: 93
Fisherking wrote:
Hallå

Min sambo vill gärna testa Spotify men eftersom jag inte har premium kan jag ju inte bjuda in henne. Om någon har en invite över till henne skulle jag bli glad. Skicka gärna ett PM.
Tack alla som hjälpsamma som svarade. Har fått en invite till henne.

Stefan


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited