selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 25, 2025 19:49

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue Aug 11, 2009 10:12 
Ny Medlem
Ny Medlem

Jag "uppgraderade" från Bute 0.6/LinnGui till Cara 1/KinskyDesktop efter en lång väntan på en officiell release. Installationen verkade gå OK. Men nu har jag följande problem:

DS:en verkar ha tappat förmågan att komma ihåg låtslistan. Förr med Bute/LinnGui kunde man skicka över ett album med tex 12 låtar, och DS:en visade 1/12 för att visa att den spelade track 1 av 12. När alla låtar spelats kunde man trycka "play" på fjärrkontrollen och ta listan ett varv till.
Och, nästan det bästa av allt, slår man av stereon och startar den nästa dag finns låtlistan kvar. Det är bara att lyssna vidare UTAN att slå på varken dator eller LinnGui. Men med Cara så verkar det som den bara hanterar en låt i taget och att listan istället ligger i Kinsky och stänger man ner Kinsky så slutar den spela när pågående låt är slut. Jag får inga 1/12 osv på displayen. Måste man verkligen ha på Kontrollpunkten igång för att allt ska funka??? Musiken ligger på en ReadyNAS med TwonkyMedia 4

Ljudmässigt så är jag lite kluven, Cara ger mer kontraster i musiken men ger lyssningströtthet.

PostPosted: Tue Aug 11, 2009 12:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nej

Så funkar det inte hos mig med med Cara. Det funkar precis som tidigare med Bute, att den kommer ihåg spellista etc. Jag tror du har gjort misstaget att välja UPn... istället för playlist i Kinsky.

PostPosted: Wed Aug 19, 2009 22:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

"Ljudmässigt så är jag lite kluven, Cara ger mer kontraster i musiken men ger lyssningströtthet."

Fattar inte ovanstående. Ska olika program i datorn låta olika också? Har jag missuppfattat?

PostPosted: Wed Aug 19, 2009 23:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Blacktiger wrote:
Ljudmässigt så är jag lite kluven, Cara ger mer kontraster i musiken men ger lyssningströtthet.
Håller inte alls med. Är din anläggning bra installerad?

PostPosted: Thu Aug 20, 2009 08:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Wilson wrote:
"Ljudmässigt så är jag lite kluven, Cara ger mer kontraster i musiken men ger lyssningströtthet."

Fattar inte ovanstående. Ska olika program i datorn låta olika också? Har jag missuppfattat?
Ja, det har du nog. Cara är en uppdatering av DS:ens mjukvara, det är inte en applikation i datorn, så det är inte ett dugg konstigt att DS:en kan låta annorlunda än tidigare.

PostPosted: Thu Aug 20, 2009 10:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag uppgraderade från Bute 0.6 till Cara 1 på min Akurate DS igår och det var en riktig hit. Klart mer sväng och instrumenten lät mer verklighetstrogna, mera musik helt enkelt! Installerade även Kinsky Desktop och DS:en verkar behålla spellistorna när man stängt programmet och datorn. Däremot hade jag problem med Leia på min Nokia 810, Leia hittade ingen DS. Skall kolla ikväll om jag måste uppdatera där också. Kan inte förstå din kommentar att det skulle vara mer tröttande med Cara, snarare tvärtom.

Björn

PostPosted: Thu Aug 20, 2009 11:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tendaberry wrote:
Däremot hade jag problem med Leia på min Nokia 810, Leia hittade ingen DS. Skall kolla ikväll om jag måste uppdatera där också.
Ja, LeiaDS måste vara minst version 0.4. Jag installerade senaste (0.4.7) på min Linuxlaptop och den fungerar finfint med Cara (vilket dock inte KinskyDesktop gör..)

PostPosted: Wed Aug 26, 2009 00:52 
Ny Medlem
Ny Medlem

[quote]Så funkar det inte hos mig med med Cara. Det funkar precis som tidigare med Bute, att den kommer ihåg spellista etc. Jag tror du har gjort misstaget att välja UPn... istället för playlist i Kinsky.[/quote]

Tack, så enkelt var det... ... och nu har även Linn fått ljudet fallit på plats iom Cara 2 (3.2.1).
Tror faktiskt inte på att mina erfarenheter beror på kass installation. :wink:

Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00