selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 11, 2024 18:49

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 29, 2004 23:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
mihe wrote:
Bill50x wrote:
Jag var själv tidigare ute efter en begagnad Linn CD-spelare, eftersom den jag har nu är rätt kass (Samsung). Dessutom vore det trevligt att ha något som matchar min fullbestyckade LP12:a.
Men ärligt talat, jag skulle inte ens betala 10 papp för en begagnad CD12:a. Jag vill ha en apparat som spelar alla format, inklusive cd, dvd, sacd, divx, mp3 (häpp!) och allt annat som finns i disk-format. Tiden när jag tyckte det var kul med så många lådor som möjligt är förbi....
Trots det skulle jag inte vilja byta ut min LP12:a med Lingo & Linto, för det är faktiskt första gången jag tycker någon Linn-pickup med tillhörande elektronik faktiskt låter mycket bättre än allt annat!

/ B
Lite OT, men jag måste bara fråga:
Då har du Akiva PU? Om, hade du New Arkiv (Arkiv II) innan, och hur upplever du i så fall skillnaden mellan dessa? Detta får givetvis någon annan med denna erfarenhet gärna svar på också!

Sitter nämligen själv på en New Arkiv och för övrgt fullbestyckad LP12:a. Och har alldrig hört på Akiva så jag är minst sagt lite nyfiken...

//Micke
Nej, jag har inte Akivan, tyvärr. Har inte ens lyssnat på den.... Jag uppgraderade min LP12:a ca tre månader innan den kom. Så jag tyckte inte det var värt att lägga upp 12kkr eller mer i uppgradering på en ny pickup innan den nuvarande knappt var inspelad :-) Och oavsett hur bra Akivan låter vid en lyssning kommer jag nog inte fundera på uppgradering från min nuvarande pickup förrän den är slut. Den föregående pick-up´en (Sumiko Blue Point Special) körde jag genom ett Rotel riaa-steg, så det hela är ju knappast jämförbart.

/ B


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited