selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 11:31

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Apr 18, 2009 18:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Hur har ni löst sorteringen av era FLAC bibliotek? Jag har tagit en paus i rippningen men har redan omkring 12500 låtar och ca 300 GB data på NASen och det hela börjar bli lite svåröverskådligt..

Det bästa jag har gjort hittills är att lägga till Genre/Album i twonky och sedan välja skiva efter vilken typ av musik jag är sugen på.

Har du något tips?

Jag använder Ipod Touch för navigering.

PostPosted: Tue Apr 21, 2009 19:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har oxå dryga 300gig musik på nasen, Har namngett egna mappar med olika genre /sub genre och därunder artist/album. Funkar helt ok kommer lättare ihåg vart man har sina album när man själv sorterat dom i egna genre.

PostPosted: Tue Apr 21, 2009 21:57 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Pär wrote:
Har oxå dryga 300gig musik på nasen, Har namngett egna mappar med olika genre /sub genre och därunder artist/album. Funkar helt ok kommer lättare ihåg vart man har sina album när man själv sorterat dom i egna genre.
Det var en intressant tanke! Har du taggat FLAC filerna i flera nivåer eller använder du mapp baserad sökning av skivor/låtar i Gui? Vilken Gui använder du förresten?

PostPosted: Wed Apr 22, 2009 20:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

El Mero Mero wrote:
Hur har ni löst sorteringen av era FLAC bibliotek? Jag har tagit en paus i rippningen men har redan omkring 12500 låtar och ca 300 GB data på NASen och det hela börjar bli lite svåröverskådligt..

Det bästa jag har gjort hittills är att lägga till Genre/Album i twonky och sedan välja skiva efter vilken typ av musik jag är sugen på.

Har du något tips?

Jag använder Ipod Touch för navigering.
Menar du i trädet på hårddisken eller i GUIt?

Själv har jag i trädet delat upp i "lossless" resp "lossy" (har fortfarande en del MP3or liggandes på hårddisken). Dessa har jag sedan delat upp i mappar för begynnelsebostav på artist/band; artist/band; titel på skivan med inledande årtal

Tex

Lossless
-R
--Red Sparowes
---(2006) Every Red Heart Shines Toward the Red Sun

I GUIt använder jag också ofta genren för att hitta rätt. Men då jag som GUI använder iPeng så begränsar jag mig inte till det utan använder även årtal, den långa listan och iPengs sökfunktion.

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00