Hej!
Jag har fått den nya mjukvaran till en Unidisk SC.
Mitt första intryck var att det kommer fram mera detaljer.
Lite osäker på om det också blev roligare att lyssna, men jag inbillar mig det. (Man vill ju gärna det!

)
Jag började plocka igenom skivsamlingen och spela lite olika skivor, som det ofta bli vid en uppdatering/förbättring. "Måste höra den skivan också..."
Skulle vilja ha möjligheten att "backa tillbaka" till den förra versionen för att säga säkert.
Och jag sabbade ganska snart utvärderingen genom att börja finjustera högtalarplaceringen, så därför vill jag inte uttala mig mer bestämt.
(Hade varit på HF i veckan och fått inspiration att få mina Majik 140 låta bättre genom att lyssna på 242... Det ÄR verkligen bättre...!)
Ang. den nya mjukvaran kan jag tillägga att jag skulle kika på en DVD i lördags.
Det har i princip aldrig varit problem att läsa någon DVD tidigare, men nu hackade det mer eller mindre i hela filmen.
Just den DVD'n jag kollade på har jag inte kört tidigare i spelaren, så jag kan inte säga att den skulle fungera bättre på den äldre SW'n. Men DVD'n var helt ny (och oförstörd) när jag laddade den i SC'n.
Hoppas det bara var en engångsgrej.
Det blir spännande att läsa vad andra tycker!
mvh Henrik