selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 23:48

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: transportbilar
PostPosted: Tue Mar 24, 2009 09:28 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Skall för första gången köpa en transportbil till firman modell skåp. Har ingen som helst erfarenhet av dessa bilar även om jag i övrigt är biltokig.

Finns det någon som har någon erfarenhet att dela med sig av? Någon som kanske kör någon sådan här bil i sitt jobb?

Skall väl erkänna att man är lite "bortskämmd" av att ratta Bmw 3-serie till vardags så lite kräsen är jag ju allt, även om jag så klart förstår att man inte kan förvänta sig samma bil i en transport räcer :)

Kraven är att den skall vara så lite "skrammlig" som möjligt, hyffsat komfortabel (även på längre resa), Diesel och med skåp (EJ pickup eller liknande). Dessa krav går före enorm lastkapacitet då det inte kommer att vara lastat till bredden och höjden i skåpet speciellt ofta :)

Har tittat en hel del på VW Caddy som jag tycker ser rätt fina ut. Har även provat en Caddy 4-motion och var faktiskt lite imponerad över hur mycket personbil det kändes som.

Finns det fler kandidater? Nya Berlingon? Citroen Nemo?

tacksam för tips!

--------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Unidisk 2.1, Exotik, AV2250, Majik 140, Basik (Akito, K5), LK1

Post subject: Re: transportbilar
PostPosted: Tue Mar 24, 2009 13:47 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Har kört endel opel Combo, dock inget jag direkt kan rekomendera. Det är ju bra fart i turbodieseln men i övrigt är den ganska skramlig... Till saken hör att den jag körde var så dåligt utrustad att man undrade om nån betalat extra för att dom skulle ta bort grejer.

Så mitt enda råd är: var inte dumsnål, tillsynes onödiga grejer kan ge den där extra komforten som gör livet lite enklare!(kanske en självklarhet...)

Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00