fredrik wrote:
Komri wrote:
Kan konstatera att min SB3 digitalt in i Kisto låter lika bra som Unidisk 1.1 men att Unidisken är lite bättre på Tunedem.
För att jag skall tycka det vara intressant med en Linn DS, måste det låta mycket bättre än SB3/Kisto.
Frågan vilken Linn DS som kan få mig att tycka det förutom Klimax DS...
Menar du att en 1.1:a låter lika bra som SB3-Kisto digitalt inkopplad? För mig är SB3/Kisto kombinationen i Majik CD+ klass, och då upplever jag Magik CD bättre digitalt inkopplad än analogt.
Min UD 1.1 spelar en stor klass bättre med analoga silverkablar till Kiston, blommar ut mer.
Jag håller med om att om det skall vara intressant med en Linn DS, måste det låta mycket bättre än SB3/Kisto!
Först så har jag aldrig lyssnat på Majik CD, så jag har ingen uppfattning om hur bra den är.
Mina intryck kommer primärt från jämförelser hemma.
Jag har jämfört mina två digitala källor som båda kan kopplas in analogt resp, digitalt i Kisto. Men jag har funnit att de bästa anslutningarna (rimligt) för mig är;
Unidisk (ESS221) analogt in via Linn silver interconnect
SB3 digitalt in via Linn digital interconnect
Jag vidhåller fortfarande att skillnaden mellan båda ovanstående källor inte är stor, men till Unidiskens fördel - framförallt när det gäller Tunedem. Anser att jag har en anständig och mycket seriöst uppställd playback del som är bra att skilja källorna åt Tunedem mässigt.
PS! Min LP12:a är fortfarande leader of the pack...