selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Tue Jun 04, 2024 06:12

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Köpa linn utomlands?
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 16:56 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Mon Sep 06, 2004 16:51
Posts: 12
Hej
Jag är ny användare här och skall köpa mig lite linn saker efter ha tröttnat på Sony.

Självklart försöker man ju köpa så billigt som möjligt och många kompisar har sagt att man skall kolla i tyskland eftersom mycke saker är billigare där, det jag tänkt köpa i första hand är en Classic movie DI samt 2 frontar.

Nån som har föslag på online butiker eller skall man absolut köpa i sverige?

Tack
Fredrik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 17:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Ebay är ofta ganska billigt och det dyker ofta upp rätt mycket olika prylar, men då bör man ju också hitta en säljare med något så när gott rykte.

En annan aspekt är ju att en del av de nyare mer kompliceerade produkterna verkar ju ha lite barnsjukdomar som kan kräva att ett handlare tittar till dem. Det kanske inte är så kul att komma till en handlare med en importerad produkt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 17:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Bara för att ge ett exempel. En 2250 gick nyligen för 1800 euro, dvs ca 16500. Det är ju ett bra pris.

http://www.network54.com/Forum/message? ... 1090458114


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 17:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1661
Grymma "Straps & Clasps" :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 17:28 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Mon Sep 06, 2004 16:51
Posts: 12
Okay
Tack för svaren men jag vill helst köpa från en "Butik" i tex tyskland eller liknande, Jag hittade i går en butik som sålde Classic Di för 28 000 men nu hittar jag ej igen den :\ det borde bli en del billigare att beställa än i sverige ialf.


/Fredrik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 17:33 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2785
Location: Uppsala
Quote:
Jag är ny användare här och skall köpa mig lite linn saker efter ha tröttnat på Sony.
Alla vi här på forumet är trötta på Sony, men vi vågar inte säga något eftersom han är admin och skulle slänga ut oss! 8) *duckar*


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 17:37 
Ayn wrote:
Jag tror inte det skiljer sig särskilt mycket om du köper nytt, men säker kan man ju aldrig vara. I allmänhet är det svårt att hitta online-butiker som säljer Linn, det skulle väl vara just Classik-produkterna som går att hitta här och var.
Det är bara Classikprodukterna som får säljas online, de andra produkterna
får bara säljas av auktoriserade Linnåterförsäljare i butik. Det är ett steg i
Linns strävan efter en god kund-handlarkontakt där grejerna inte bara demas
korrekt utan även installeras i hemmet så att bästa möjliga ljud erhålles.

// MC


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 17:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Jag har flera gånger köpt prylar via "postorder" från Linn i bemärkelsen att jag har ringt dem och sedan har de skickat prylarna utan att jag har besökt dem.

Kan dock tänka mig att de är lite mindre benägna att skicka till ett annat land iom att det då blir väldigt tydligt att de är inne och konkurrerar på någon annans territorium.

Om du vill köpa nytt kan nog USA vara bland de bättre ställena. För ett tag sedan när jag var inne på en unidisk sc/2250 eller 5125 så kollade jag priserna i usa och det var en ganska ordentlig skillnad.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 18:00 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Ayn wrote:
Quote:
Jag är ny användare här och skall köpa mig lite linn saker efter ha tröttnat på Sony.
Alla vi här på forumet är trötta på Sony, men vi vågar inte säga något eftersom han är admin och skulle slänga ut oss! 8) *duckar*
Jaja, håna mig bara ni. Gör det. :cry:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 18:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Roland wrote:
Grymma "Straps & Clasps" :D
Kan Porsche göra klockor (iof IWC i grunden) så kan väl LINN.
"LINN, klockan som inte förstör svänget i musiken..."

snälla, gör en LINN mobil o TV med samma finess :wink:
Tänk va smart om man kunde köpa ett nytt hus med inbyggda Komri, ja menar ett par hunda rök extra märks ju inte o tjysst att få dem på grundlånsränta :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 18:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
ursäkta, jag råkade klippa in fel www-adress ovan, så det blev en med klockarmband istället. den hade inget att göra med mitt inlägg. tur att det i alla fall var något rumsrent.... :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 18:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
ulfbnilsson wrote:
Jag har flera gånger köpt prylar via "postorder" från Linn i bemärkelsen att jag har ringt dem och sedan har de skickat prylarna utan att jag har besökt dem.

Kan dock tänka mig att de är lite mindre benägna att skicka till ett annat land iom att det då blir väldigt tydligt att de är inne och konkurrerar på någon annans territorium.

Om du vill köpa nytt kan nog USA vara bland de bättre ställena. För ett tag sedan när jag var inne på en unidisk sc/2250 eller 5125 så kollade jag priserna i usa och det var en ganska ordentlig skillnad.
Blir det inte ofantligt dyrt att handla från staterna med tanke på tull och moms?? Om man nu hade tänkt betala dessa avgifter vill säga.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 18:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Jo att betala moms etc gör det nog ungefär lika dyrt som i Sverige. Tanken var väl att man inte skulle göra det.......så var och en får väl själv fundera på hur rymmligt samvete man har och hur riskbenägen man är.


Top
   
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 19:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 796
Location: Förenade Arabemiraten
fredd wrote:
Hej
Jag är ny användare här och skall köpa mig lite linn saker efter ha tröttnat på Sony.
Nån som har föslag på online butiker eller skall man absolut köpa i sverige?

Tack
Fredrik
Jag tycker du skall gå till en svensk handlare och begära en offert på det du skall ha.
Sen kan du alltid jämföra med tex:
http://www.store-multimedia.de/hifi/
och värdera det ev mervärde din lokala handlare kan ge i form av support och garantier.

(obs, har aldrig handlat därifrån själv, däremot har jag köpt linn från ebay.de)

Fredrik


Top
   
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 19:56 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Mon Sep 06, 2004 16:51
Posts: 12
fredrik wrote:
fredd wrote:
Hej
Jag är ny användare här och skall köpa mig lite linn saker efter ha tröttnat på Sony.
Nån som har föslag på online butiker eller skall man absolut köpa i sverige?

Tack
Fredrik
Jag tycker du skall gå till en svensk handlare och begära en offert på det du skall ha.
Sen kan du alltid jämföra med tex:
http://www.store-multimedia.de/hifi/
och värdera det ev mervärde din lokala handlare kan ge i form av support och garantier.

(obs, har aldrig handlat därifrån själv, däremot har jag köpt linn från ebay.de)

Fredrik
Tack för tipset men den där sidan blir man ju inte klok på hehe.
Fördelen för mig att köpa från en butik i tyskalnd är att man lättare kan utnyttja momsen, dvs de behöver bara ett VAT nummer för att skicka utan moms, tyskland har kring 17% moms så det gör ju även en del till på priset. jag vill ej köpa från ebay men man kan ofta hitta fnyd där.


/Fredrik


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited