selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 00:39

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue Jul 27, 2004 22:50 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Det dyker upp nya användare lite nu och då här, och det är ju trevligt! Ju fler som diskuterar desto bättre om du fråga mig. Fråga som dyker upp hos mig är då hur nya medlemmar hittar hit, och hur man ska hitta fler som tycker det är roligt att diskutera prylar och musik. Har ni några ideer? Tänkte att det kunde vara intressant med en tråd om den saken..


Top
   
PostPosted: Tue Jul 27, 2004 22:52 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem
User avatar

Joined: Mon Feb 02, 2004 00:31
Posts: 62
Location: Älvsbyn
Sony wrote:
Det dyker upp nya användare lite nu och då här, och det är ju trevligt! Ju fler som diskuterar desto bättre om du fråga mig. Fråga som dyker upp hos mig är då hur nya medlemmar hittar hit, och hur man ska hitta fler som tycker det är roligt att diskutera prylar och musik. Har ni några ideer? Tänkte att det kunde vara intressant med en tråd om den saken..
Om man kunde fixa någon slags banner kanske och sätta upp på andras hemsidor, så man kunde länka varandra. Det vore väl en hyfsad idé?


Top
   
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 00:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Sony wrote:
Fråga som dyker upp hos mig är då hur nya medlemmar hittar hit, ..
Jag hittade hit via det internationalla LINN forumet


Top
   
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 01:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
sportbilsentusiasten wrote:
Sony wrote:
Fråga som dyker upp hos mig är då hur nya medlemmar hittar hit, ..
Jag hittade hit via det internationalla LINN forumet
Är det topica eller delphi du menar då med det internationella eller finns det fler?.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 08:09 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Jul 13, 2004 07:58
Posts: 192
Location: Stockholm
Själv hittade jag hit efter produktsökningar på Google (tror jag). Topica- och delphi-forumen är jag inte imponerad av.....om inte annat så är forumstrukturen bättre här.
Banner på andra sidor är inte fel, men går det inte att "plantera" ut länken till sökmotorer, så svenska Linn-sökningar får träffar?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 10:22 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
bauta wrote:
Själv hittade jag hit efter produktsökningar på Google (tror jag). Topica- och delphi-forumen är jag inte imponerad av.....om inte annat så är forumstrukturen bättre här.
Banner på andra sidor är inte fel, men går det inte att "plantera" ut länken till sökmotorer, så svenska Linn-sökningar får träffar?
Säkert möjligt, men har ingen aning om hur....google har väl sitt indexeringssystem med hur många länkar det finns till sidor så vi får väl göra ett par hundra tomma websidor var där enda länken går hit. Var det inte så de gjorde för att alla dåliga recensioner på michal moore:s film kom högt upp på google när man sökte på filmen.


Top
   
PostPosted: Sat Jul 31, 2004 19:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
hepcat wrote:
Är det topica eller delphi du menar då med det internationella eller finns det fler?.
Delphi??? :roll: Topica is the original and best! Delphi-forumet startades ju av några obstinata Manaidioter som inte kände sig välkomna när dom skrev en massa nonsens på Topica. :evil:

Fast även Topica var bättre förr... Nu är det ju bara en massa tjafs om mjukvaruuppgraderingar där. Skittråkigt.

/ 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 01, 2004 14:12 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Tycker iofs att topica har ryckt upp sig lite på sistone, med mycket mer substans och intressanta ämnen än för ett par månader sen. Däremot är jag inte särskilt förtjust i mailinglistor utan uppskattar den struktur man får på ett forum som detta. Det är ju t.ex. helt hopplöst att söka efter intressanta saker på topica...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 01, 2004 16:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Ayn wrote:
Tycker iofs att topica har ryckt upp sig lite på sistone, med mycket mer substans och intressanta ämnen än för ett par månader sen. Däremot är jag inte särskilt förtjust i mailinglistor utan uppskattar den struktur man får på ett forum som detta. Det är ju t.ex. helt hopplöst att söka efter intressanta saker på topica...
Håller med o dessutom ser man inte var som är oläst.
Detta forumet är föredömligt enkelt att använda (samt kan ta bilder) - heder till admin!
Dessutom har detta forumet ett bra innehåll! :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 01, 2004 22:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Apropå topica så har de ett expriment just nu med ett forum liknande detta men det vet väl alla redan. Det var ju lite förfrågningar om det så Stephen Mintz startade ett på försök vilket en del älskar andra hatar :D.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 01, 2004 23:08 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
sportbilsentusiasten wrote:
Detta forumet är föredömligt enkelt att använda (samt kan ta bilder) - heder till admin!
Dessutom har detta forumet ett bra innehåll! :D
Det är inget besvär tills vi har 1000+ användare och det dröjer väl ett par veckor till misstänker jag! Tycker personligen att det nästan roligast är att kunna klicka runt och se hur andra har placerat stereon i olika konstellationer beroende på prylar och hur rummet ser ut. Även om en del har haft en handlare hemma som ställt in prylarna så blir det ändå nästan alltid lite olika i olika rum och kan ge en hel del ideer som man inte tänkt på.

Att det är ett bra innehåll är får vi tacka våra glada och enusiastiska användare för, håller med fullständigt!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 01, 2004 23:09 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
hepcat wrote:
Apropå topica så har de ett expriment just nu med ett forum liknande detta men det vet väl alla redan. Det var ju lite förfrågningar om det så Stephen Mintz startade ett på försök vilket en del älskar andra hatar :D.
Inte jag.. :oops:

Har du någon länk?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Aug 02, 2004 00:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Sony wrote:
hepcat wrote:
Apropå topica så har de ett expriment just nu med ett forum liknande detta men det vet väl alla redan. Det var ju lite förfrågningar om det så Stephen Mintz startade ett på försök vilket en del älskar andra hatar :D.
Inte jag.. :oops:

Har du någon länk?
Varsigod http://linnstuff.proboards19.com/

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 19, 2004 00:03 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Nu börjar det iofs bli rejält OT här, men tänkte flika in ett till engelskspråkigt forum som dykt upp på sistone, nämligen http://www.linn-forums.com
Får se om det blir något bra av det - hittills har jag inte varit särskilt imponerad av t.ex. modereringen (det verkar vara ganska 'lågt i tak' så att säga), men med rätt användare kan det förhoppningsvis ändå bli riktigt bra!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 21, 2004 11:00 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Såg den låsta tråden du pratade om, men varför blev den låst? Tyckte det mest verkade vara prat om bänkar med lite tjafs på det och sen står det nåt om att "LTD is on a temporary suspension, for attempting to undermine the existence of this forum". Låter som han är med i al-quaida eller något.. :roll:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited