selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 11, 2024 09:16

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: System Fidelity
PostPosted: Fri Dec 26, 2008 04:58 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Sep 12, 2008 20:59
Posts: 414
Location: Östersund
Denna tråd är splittad från en tråd i Köpes där rekommendation framkom om System Fidelity-komponenter som alternativ till integrerade Linn-förstärkare. Här tar vi diskussionen om hur System Fidelity står sig mot konkurrensen... //Ayn

Hmm ett tips är att även kolla på systemfidelity sa-300(6000kr, 4000kr just nu på peaudio), låter mycket bra, den har även extern subwoofer port. Skulle gissa att denna stärkare slår alla äldre linnförstärkare(men jag har inte testat).


Deras mini förstärkare d30 kan även vara ett alternativ om du verkligen menar billig 1200kr, och om du inte behöver någon subwoofer eller trögdrivna högtalare. BOrde funka riktigt bra med unik även att spela hyfsat högt. Dem själva precis som linn pysslar med att få marknadens bästa timing och säger att denna lilla rackare gör high-end anspråk. Har inte lyssna på den så noggrant men hifibutikens(linnåterförsäljare) ägare är riktigt imponerad över den.

Annars när det gäller äldre linngrejer borde du inte kolla på förstärkare, utan försteg+slutsteg, tror du får mera för pengarna där...

_________________
Tune dem™är vetenskap.
Sneaky MDS | Komponent 104 | Grado SR125 |
HiFi Butiken slutar sälja Linn - Linnisten.se


Top
   
PostPosted: Fri Dec 26, 2008 09:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
doze84 wrote:
Hmm ett tips är att även kolla på systemfidelity sa-300(6000kr, 4000kr just nu på peaudio), låter mycket bra, den har även extern subwoofer port. Skulle gissa att denna stärkare slår alla äldre linnförstärkare(men jag har inte testat).


Deras mini förstärkare d30 kan även vara ett alternativ om du verkligen menar billig 1200kr, och om du inte behöver någon subwoofer eller trögdrivna högtalare. BOrde funka riktigt bra med unik även att spela hyfsat högt. Dem själva precis som linn pysslar med att få marknadens bästa timing och säger att denna lilla rackare gör high-end anspråk. Har inte lyssna på den så noggrant men hifibutikens(linnåterförsäljare) ägare är riktigt imponerad över den.

Annars när det gäller äldre linngrejer borde du inte kolla på förstärkare, utan försteg+slutsteg, tror du får mera för pengarna där...
Har du någonsin gjort en jämförelse med då t.ex. en gammal linnstärkare med systemfidelitystärkare?


Top
   
PostPosted: Sat Dec 27, 2008 17:18 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Sep 12, 2008 20:59
Posts: 414
Location: Östersund
Eftersom jag inte har jämfört, borde jag kanske ha uttryckt mig: Jag tror det kan finnas en möjlighet att den är bättre än gamla linn-integrerade. Vet bara att system Fidelity är riktigt bra för sitt pris och att folk här på forumet inte verkar så jättebegeistrade över gamla linn-integrerade(om jag förstått rätt?).

_________________
Tune dem™är vetenskap.
Sneaky MDS | Komponent 104 | Grado SR125 |
HiFi Butiken slutar sälja Linn - Linnisten.se


Top
   
PostPosted: Sun Dec 28, 2008 15:55 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
doze84 wrote:
Eftersom jag inte har jämfört, borde jag kanske ha uttryckt mig: Jag tror det kan finnas en möjlighet att den är bättre än gamla linn-integrerade. Vet bara att system Fidelity är riktigt bra för sitt pris och att folk här på forumet inte verkar så jättebegeistrade över gamla linn-integrerade(om jag förstått rätt?).
Det är väl inget fel med gamla integrerade Linn-förstärkare? Både Intek och Majik är riktigt roliga för det pris de betingar. Självklart finns det roligare saker, men då får man också betala mer.

Vad gäller System Fidelitys eventuella goda prestanda jämfört med Linn-prylar tycker jag vi tar en egen tråd där du får berätta mer om prestandajämförelser istället för att diskutera i Köpes-sektionen. Därför splittar jag av tråden.


Top
   
 Post subject: Re: System Fidelity
PostPosted: Sun Dec 28, 2008 16:13 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Sep 12, 2008 20:59
Posts: 414
Location: Östersund
suck, jag ville inte starta ngn diskussion, jag ville bara ge honom lyssningstips i letande efter gamla integrerade.

Men jag kan återkomma ngn dag när man jämfört lite ... funderar på att dra ner och jämföra classic music/movie, mot System fidelity cd-300/sa-300 ngn dag framöver. Tror inte dem har ngn gammal integrerad linnstärkare på hifibutiken...

_________________
Tune dem™är vetenskap.
Sneaky MDS | Komponent 104 | Grado SR125 |
HiFi Butiken slutar sälja Linn - Linnisten.se


Top
   
 Post subject: Re: System Fidelity
PostPosted: Wed Jan 07, 2009 10:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Det är väl ett alldeles utmärkt diskussionsämne!

Jag har hört att Anders på Tonläget är väldigt imponerad av System Fidelity, och han brukar ju vara mycket pålitlig. Ingen Göteborgare som har pratat mer med honom?

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
 Post subject: Re: System Fidelity
PostPosted: Wed Jan 07, 2009 14:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
henriklh wrote:
Det är väl ett alldeles utmärkt diskussionsämne!

Jag har hört att Anders på Tonläget är väldigt imponerad av System Fidelity, och han brukar ju vara mycket pålitlig. Ingen Göteborgare som har pratat mer med honom?
Jodå, hörde golvarna i fredags. Jag är rätt impad över hur långt dom hängde med. Det var inte förrän vid Majik DS som jag kände att nästa steg blir att hämta in bättre högtalare. Skulle nog stå sig bra vid en jämförelse med Ninka. Man kan väl ana vissa ljudmässiga brister jämfört med min minnesbild av dom men samtidigt är dom klart roliga att lyssna på. Prisvärda är dom i alla fall på runt 10 tusen.


Top
   
 Post subject: Re: System Fidelity
PostPosted: Thu Mar 26, 2009 12:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Någon som varit på Tonlägets lyssningskväll i går den 25:e?


Top
   
 Post subject: Re: System Fidelity
PostPosted: Tue Apr 07, 2009 13:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Enligt uppgift så skall System 370 som är Systemfidelitys toppgrejor låta väldigt bra. Någon som lyssnat på dessa hos Tonläget och vet hur dom spelar jämfört med Linn och Naim?

Fick veta att priserna är....

16000 för stärkaren, 14000 för CD spelaren och 42500 för högtalarna.


Top
   
 Post subject: Re: System Fidelity
PostPosted: Tue Apr 07, 2009 16:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Spännande! Jag har hört att deras billiga (2500?) spelare ska vara bättre än Naim CD5 (som jag iofs inte gillar så mycket, men ändå!), så de här grejerna borde kunna vara riktigt bra!? Någon i Göteborg som orkar åka och lyssna?

Man kanske skulle starta en butik ändå...

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
 Post subject: Re: System Fidelity
PostPosted: Tue Apr 07, 2009 17:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Blev det av någon lyssningskväll?
Anders bröt ju handleden och sedan en tid har öppettiderna varit starkt begränsade.


Top
   
 Post subject: Re: System Fidelity
PostPosted: Tue Apr 07, 2009 18:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Enligt uppgift så blev det en lyssningskväll och generalagenten för Systemfidelity planerar att åka runt och dema på fler ställen.. tror att Hifibutiken i Östersund var på tapeten bl.a. och även ToT i Luleå men det är kanske lite osäkert..

Intressant att dom kan få så bra prestanda för så pass lite kronor men det finns ju andra exempel på det också som exempelvis Lejonklou.


Top
   
 Post subject: Re: System Fidelity
PostPosted: Wed Apr 08, 2009 09:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Undrar hur bra den där CDspelaren är? För att vara intressant på riktigt så behöver den ju vara bättre än Sneaky DS, det vore ju helt fantastiskt!

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
 Post subject: Re: System Fidelity
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 00:10 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Sep 12, 2008 20:59
Posts: 414
Location: Östersund
Tyvärr så verkade den inte riktigt komma upp i Majic CD's prestanda var vad jag fick höra från hifibutiken. Dock så kostar den ju bara hälften av Majic CD, så dom nehöll den som ett billigare allternativ. 14000kr tror jag den kostar. Igen aning hur den står sig mot ikemi. Så åter igen, inte så konstigt att en hälften så dyr cd-spelare inte riktigt låter lika bra, men däremot kanske den är mera prisvärd??! Att man i huvud tage jämför mot linn är ju ett tecken på att den spöar 99,9% av alla andra märken där ute!

_________________
Tune dem™är vetenskap.
Sneaky MDS | Komponent 104 | Grado SR125 |
HiFi Butiken slutar sälja Linn - Linnisten.se


Last edited by doze84 on Tue Dec 15, 2009 03:50, edited 2 times in total.

Top
   
 Post subject: Re: System Fidelity
PostPosted: Mon Aug 24, 2009 15:26 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Sep 12, 2008 20:59
Posts: 414
Location: Östersund
Hmm hittade massa mp3 spelare som system fidelity tydligen släppt i smyg??

hmm surt jag som precis lagt massa pengar på fuze+minneskort.

av vilken anledning har dem inte skyltat med detta???

# System Fidelity MPX-57 MP4 Player Owner's Manual
# System Fidelity MPX-58 MP4 Player Owner's Manual
# System Fidelity MPX-88 MP4 Player Owner's Manual
# System Fidelity MPX-120 MP4 Player Owner's Manual
# System Fidelity MPX-123 MP4 Player Owner's Manual
# System Fidelity MPX-160 MP4 Player Owner's Manual

Ett mail är ivägskickat till Svenska leverantören för förklaring!

måste tydligen beställas från utlandet om det fortfarande finns exemplar att tillgå

_________________
Tune dem™är vetenskap.
Sneaky MDS | Komponent 104 | Grado SR125 |
HiFi Butiken slutar sälja Linn - Linnisten.se


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited