Jag vet att jag långt är från är ensam om att ha rippat ett antal hundra skivor och för att det ska fungera bra att hitta bland dem så krävs det att de är korrekt taggade, inkl omslag. I de allra flesta fall är det inget större problem att hitta omslagen på nätet, men i en del fall går det inte ens att hitta uppgifter om att skivan någonsin är utgiven, än mindre omslaget. För mig har problemen varit störst för blandskivor, ffa de som medföljt olika tidningar och även en del halvofficiella bolagspromos. Jag har dock nu äntligen kommit över en scanner och scannat in de omslag som saknas och tänkte att det säkert är fler här som inte har tillgång till scanner på ett enkelt sätt och dessutom saknar en del av de omslag jag nu bemödat mig att scanna. Så jag tänkte att jag skulle dela med mig av dem om någon är intresserad. Jag orkar inte skriva upp alla omslag jag har, men det gäller ffa
Samlingsskivor medföljande
-Close-Up Magazine
-High Fidelity
Samt svensk rock av hårdare snitt från 90-tal och frammåt.
Om någon är intresserad får ni gärna skicka ett PM eller svara i den här tråden - om inte jag har det eftersökta omslaget kanske någon annan här sitter på det.
Är det någon annan som också känner på sig att de har omslag som är svåra att få tag i så får de också gärna ge sig till känna i den här tråden.
|