selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 23:45

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Wed Nov 26, 2008 12:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

På vägen hem från jobbet, satt jag på tunnelbanan och lyssnade på en podcast. När jag kom till Gullmarsplan klev två medelålders män på tåget. En hade ett antal cd-skivor i handen. En hyggligt ovanlig syn vilket drog mitt visuella fokus. Efter ett tag började han prata med den andra mannen om skivorna. Jag stängde då av min Ipod utan att ta ut mina hörlurar, ville inte visa att jag skulle överhöra deras samtal. Det kanske var fem skivor han hade och de var ganska olika typer av musik. Han hade en skiva med filmmusik, den ena sa något om att filmmusik brukar ha bra produktioner. Då började jag lysstra ännu mer. Det var en ovanlig kommentar (även om jag nog inte direkt håller med om det). På något sätt såg jag inget samband mellan dessa två personer. Jag kunde inte riktigt se dom som vänner, kanske grannar. Det är på något sätt en ovanlig syn att man ser två män (ej ungdomar) är på väg tillsammans någonstans (då ej krogen). Den ena sa då, undrar vad vi kommer få för mat, för jag är väldigt hungrig. Då sa den andre att tur att vi inte åker till typ Jonas för då får vi bara pizza. Nu blev jag helt ställd, kunde inte räkna ut alls var de var på väg. Efter lite matprat så övergick de till att prata om att den ena hade börjat lyssna lite på opera efter att typ Anders hade spelat det för honom. Då frågade den andra vem är Anders? Då kom det avgörande ledtråden. Jo han har den här symbolen på forumet, aha då var båda med på banan, även jag. De var på väg till en Forumträff. Jag blev lite avundsjuk på dem. Kul med internet som kan skapa nya former av vänskap. Det sista jag hörde av dem var att den ena sa att opera låter sällan bra om man inte har ett mycket upplöstsystem....... De gick av vid Skogskyrkogården. Hoppas de hade en trevlig kväll.

Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00