selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 20:31

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 20:57 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Sep 22, 2008 21:27
Posts: 143
Hej!

Heter som "nicket" antyder Anton och bor i Uppsala, där jag pluggar Civilingenjör (materialvetenskap). Behövde en paus i tentaplugget och tänkte att det då var läge att skriva en liten presentation...

Är ny på forumet men har följt det ganska aktivt ett tag både innan och efter att jag skaffade en användare. Har inte hunnit skriva nått eftersom jag fortfarande ofta är på en sådan nivå att jag kan läsa gamla trådar och få svar på alla frågor jag kan tänkas ha (samt att jag ännu inte riktigt har haft ork att ge mig in i diskussionen om världens bästa hårdrocksband...).

Det var det om mig, nu om min blygsamma anläggning, tänkte börja med lite historia gå vidare till nuläget och sen fundera lite kring framtiden:

Har alltid haft ett intresse för musik och stereo, men på ett ganska oskyldigt vis, levde länge i tron att farsans gamla Technics stärk som han köpte beggad -76 var bra... (den är nog hyffsad, men kan nog ganska lungt konstatera att den och källorna och högtalarna inte var riktigt sååå bra...).

Det hela började på riktigt när jag flyttade till Uppsala efter lumpen och började plugga. Glad novis som jag var vandrade jag in på Hifi-klubben med det som var kvar av muckbidraget och tänkte köpa en stereo att ha en långtid framöver. Jag hade spanat lite på internet och hade en ungefärlig bild av vad jag ville ha, så jag gick in och lyssnade på lite olika varianter i rätt prisklass, helgen där på var jag glad ägare till:
1st NAD C320BEE
1st NAD C525BEE
och ett par B&W DM603 S3:or plus div. kablage.
Jag var väldigt nöjd ett tag och tyckte det spelade på väldigt bra i mitt lilla studentrum.