selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 06:55

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Konstiga priser
PostPosted: Mon Jul 19, 2004 22:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Är det någon som kan förklara för mig vad det är som håller priset på Mimik uppe? Nu när vissa reservdelar till Karik/Mimik inte längre finns så droppade Karik rejält i pris; från c:a 10' till max 6' (för en med slimline) Men av nån outgrundlig anledning så fortsätter Mimik att kosta 3500 - 4500 (nu senast på tonlägets beglista). jag tycker att Mimik är en ganska medioker musikåtergivare så jag kan inte för mitt liv begripa varför tonläget säljer Karik billigare :!: (dom hade en karik för 4000:- för nån månad sen om jag inte missminner mig) :?: eller varför någon skulle vilja betala ens 3000 för en Mimik när Karik går att få så billigt. T.o.m. Genki har blivit nästan löjligt billiga. Tonläget säljer en för 8500:- inkl ny laser :!: :?:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 19, 2004 23:10 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu May 13, 2004 09:02
Posts: 128
Håller med. Överhuvudtaget tycker jag begagnat priserna på LINN har droppat rätt hårt. Något som gör en kluven för visst är det trevligt med 5103:or för 19000:- men samtidigt får man ju mindre i inbyte...

8500:- för en Genki är kort sagt snorbilligt.. Jag vet inte om man kan förklara skillanden mellan karik / mimik´s beg priser med tillgång / efterfrågan men det verkar ju långsökt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 19, 2004 23:30 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
En möjlig förklaring är att det ofta finns en tendens att hålla sig över ett visst 'prisgolv', dvs hur mycket prylarna än sjunker i pris kommer folk aldrig gå under en viss nivå. Vet inte riktigt varför det blir så, men har sett prylar som hållit sig konstant kring en viss nivå trots att de bara blir äldre och äldre...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 19, 2004 23:36 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu May 13, 2004 09:02
Posts: 128
Isobarik kanske kan tjäna som ett exempel.. verkar aldrig aldrig kosta mindre än 5000:- även fast de är 15 år gamla.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 19, 2004 23:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
förmodligen är det så pass lite pengar att det inte e värt å sälja för mindre än 3papp? när jag byter kommer då mimiken samt majiken få agera antingen sovrumsstereo lr köksradio, lr varför inte garagestereo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 20, 2004 07:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Quote:
varför inte garagestereo
Va bra ide :idea:
Dessutom med ett par Isobarik i garaget så kommer man ju aldrig mer att behöva sopa där... :shock:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 20, 2004 09:15 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Sondek wrote:
Quote:
varför inte garagestereo
Va bra ide :idea:
Dessutom med ett par Isobarik i garaget så kommer man ju aldrig mer att behöva sopa där... :shock:
Verkar ju helt lysande!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 20, 2004 12:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Ayn wrote:
En möjlig förklaring är att det ofta finns en tendens att hålla sig över ett visst 'prisgolv', dvs hur mycket prylarna än sjunker i pris kommer folk aldrig gå under en viss nivå. Vet inte riktigt varför det blir så, men har sett prylar som hållit sig konstant kring en viss nivå trots att de bara blir äldre och äldre...
Jovisst, Kan verkar ju snarare stiga i pris än sjunka. Men dom börjar ju bli ganska ovanliga. Du har säkert rätt i det du skriver men jag har ändå svårt att fatta att prisskillnaden mellan Karik och Mimik är så liten. Kontentan blir väl att Mimik blir ett ganska ointressant alternativ för en CD-spelar-spekulant.

/Henrik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 20, 2004 17:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
henriklh wrote:
Ayn wrote:
En möjlig förklaring är att det ofta finns en tendens att hålla sig över ett visst 'prisgolv', dvs hur mycket prylarna än sjunker i pris kommer folk aldrig gå under en viss nivå. Vet inte riktigt varför det blir så, men har sett prylar som hållit sig konstant kring en viss nivå trots att de bara blir äldre och äldre...
Jovisst, Kan verkar ju snarare stiga i pris än sjunka. Men dom börjar ju bli ganska ovanliga. Du har säkert rätt i det du skriver men jag har ändå svårt att fatta att prisskillnaden mellan Karik och Mimik är så liten. Kontentan blir väl att Mimik blir ett ganska ointressant alternativ för en CD-spelar-spekulant.

/Henrik
enda som talar till mimikens födel är att det finns rätt många till salu :)

alla orkar inte vänta på ett bra beg karik (ink mig)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 20, 2004 17:29 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Kan inte påstå att jag tycker priset på Mimik är för högt. Man får ju en suverän CD för de pengarna! Jämför med vad man får för nya produkter för de futtiga 3000 kronorna. Jag tycker snarare att det är otroligt synd att dorna topprylar som tex Kairn är så äckligt billiga idag. Visst, det är aldrig ngn investering att köpa nya stereoprylar, men det är ju löjeväckande priser på Kairnar idag. Tidigare var det en outtalad garant att man fick igen en hel del av vad man betalt för sakerna, men idag gör det sig knappast gällande då Linn fullkomligt spyr ur sig saker.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 20, 2004 18:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
young wrote:
Kan inte påstå att jag tycker priset på Mimik är för högt. Man får ju en suverän CD för de pengarna! Jämför med vad man får för nya produkter för de futtiga 3000 kronorna. Jag tycker snarare att det är otroligt synd att dorna topprylar som tex Kairn är så äckligt billiga idag. Visst, det är aldrig ngn investering att köpa nya stereoprylar, men det är ju löjeväckande priser på Kairnar idag. Tidigare var det en outtalad garant att man fick igen en hel del av vad man betalt för sakerna, men idag gör det sig knappast gällande då Linn fullkomligt spyr ur sig saker.
därför man köper begagnat å har råd med en riktigt fin bil+lantställe också :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 20, 2004 19:06 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Iof....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 20, 2004 20:16 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Oct 15, 2003 18:58
Posts: 126
Location: Luleå
Haakan wrote:
därför man köper begagnat å har råd med en riktigt fin bil+lantställe också :)
Kan inte annat än hålla med :D
(kanske inte det är om bil och lantställe, men iaf begagnat)
Dock så har man ju ändå bränt nån tusing i butiken, så man törs fortfarande visa sig där.

_________________
"I missed 100% of the shots I never took"
Michael Jordan


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited