selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 08:29

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: Thu Nov 27, 2008 14:28 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
sportbilsentusiasten wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Hej, sedan ca en vecka tillbaka (tror jag) så blir raderna LÅÅÅÅÅNGA på "quotad text" när man ska göra ett inlägg. Dvs man ser bara en LITEN del av texten tidigare forummedlem skrivit, då de flesta orden finns långt utanför fönstret till höger.
Gör man däremot ett helt nytt inlägg, som detta, funkar dock radbrytningen perfekt.

Tillägg, även text skriven själv under den quotade texten drar iväg till höger (radbrytning funkar inte klockrent)
Efter man tryckt "skicka" ser dock inlägget perfekt ut i tråden.
Hej moderator!

Har fortfarade problem med detta...
Har just försökt reproducera detta fel men får inga såna problem oavsett vad för browser jag använder. Både IE och Firefox håller texten inom reply-rutan när jag quotar. Vad kör du för browser/OS?


Top
   
PostPosted: Thu Nov 27, 2008 15:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
IE8

obs, dock funkade radbrytning med IE8 förut, felet kom helt oväntat för en tid sedan.
Andra forum funkar klockrent.


Top
   
PostPosted: Thu Nov 27, 2008 16:34 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Och det beter sig likadant i IE7 och/eller Firefox v3.x? Har inte tillgång till IE8 så kan inte undersöka närmare. IE8 är ju beta så en del hyss kan man förvänta att den har för sig.


Top
   
PostPosted: Mon Dec 15, 2008 11:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
Har det skett några ändringar nyligen? Fram till för några dagar sedan funkade automatinloggningen helt perfekt för mig sedan Selleri gick över till den nya mjukvaran, men nu blir jag plötsligt utloggad ibland.


Top
   
PostPosted: Mon Dec 15, 2008 11:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Tycker fortfarande att det skulle vara bra med funktionen "Markera alla inlägg som lästa".

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Tue Dec 16, 2008 23:07 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Bill50x wrote:
Tycker fortfarande att det skulle vara bra med funktionen "Markera alla inlägg som lästa".

/ B
Har du ingen länk nedanför "FAQ / Search / Members / User Control Panel" där det står "Mark forums read" om du klickar på DS:en uppe i hörnet och då är vid starten av forumet? Provade den precis och då blev alla inlägg lästa för mig iallafall.


Top
   
PostPosted: Tue Dec 16, 2008 23:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Sony wrote:
Bill50x wrote:
Tycker fortfarande att det skulle vara bra med funktionen "Markera alla inlägg som lästa".

/ B
Har du ingen länk nedanför "FAQ / Search / Members / User Control Panel" där det står "Mark forums read" om du klickar på DS:en uppe i hörnet och då är vid starten av forumet? Provade den precis och då blev alla inlägg lästa för mig iallafall.
Nu är jag inte med... Nedanför FAQ / Sök / Medlemmar / Kontrollpanel (jag kör svensk variant) finns det ingen "Mark forums read" oavsett om jag klickar på DS:en eller inte. Varför jag ska klicka på DS:en till vänster för att se en underrubrik under "FAQ / Sök / Medlemmar / Kontrollpanel" förstår jag inte heller.

Varför helt enkelt inte bara lägga in en (lätt hittad) länk som gör att alla inlägg markeras som lästa?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Tue Dec 16, 2008 23:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
För att man måste vara på forumets förstasida för att se "knappen".


Attachments:
mfr.JPG
mfr.JPG [ 14.7 KiB | Viewed 4190 times ]
Top
   
PostPosted: Tue Dec 16, 2008 23:54 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Edit: Nästan exakt samma bild jag bifogade syns i inlägget ovanför :D Tack Roland
Attachment:
pic11.jpg
pic11.jpg [ 13.21 KiB | Viewed 4161 times ]


Top
   
PostPosted: Tue Dec 16, 2008 23:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Ungefär så. :roll: :lol:


Top
   
PostPosted: Sat May 02, 2009 17:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Jag har problem med att selleri är segt. När man klickat på en länk står den och väntar i kanske 3-4 sekunder innan sidan laddas. "Waiting for forum.selleri.de" är det enda man kan utläsa i statusraden. Jag skulle gissa på att uppkopplingen mellan webbservern och databasservern släpps för snabbt vilket innebär att den måste återetableras gång på gång (motsatsen till persistant connection). Om det är möjligt att konfigurera om detta skulle det vara väldigt önskvärt då det skulle snabba upp navigeringen betydligt!

/ Jacob


Top
   
PostPosted: Sun May 03, 2009 17:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Sony wrote:
Edit: Nästan exakt samma bild jag bifogade syns i inlägget ovanför :D Tack Roland
Attachment:
pic11.jpg
Det är väl OK. Men det skulle vara ännu bättre om samma funktion fanns på sidan "Visa nya inlägg". Jag gissar att många med mig direkt använder den funktionen istället för att skanna igenom alla avdelningar och trådar. När man väl har läst det som är intressant vore det smutt om länken "Visa alla meddelanden som lästa" fanns på plats och man inte behöver backa till entrésidan.

Ingen viktig sak, har bara vant mig vid hur det fungerar på Faktiskt....

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Sun May 03, 2009 17:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
jajo wrote:
Jag har problem med att selleri är segt. När man klickat på en länk står den och väntar i kanske 3-4 sekunder innan sidan laddas. "Waiting for forum.selleri.de" är det enda man kan utläsa i statusraden. Jag skulle gissa på att uppkopplingen mellan webbservern och databasservern släpps för snabbt vilket innebär att den måste återetableras gång på gång (motsatsen till persistant connection). Om det är möjligt att konfigurera om detta skulle det vara väldigt önskvärt då det skulle snabba upp navigeringen betydligt!

/ Jacob
Håller med. Detta är viktigt, i motsats till mitt förra inlägg. Vid varje ny tråd eller inlägg är det denna fördröjning på uppemot 5 sekunder.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon May 04, 2009 11:28 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Bill50x wrote:
jajo wrote:
Jag har problem med att selleri är segt. När man klickat på en länk står den och väntar i kanske 3-4 sekunder innan sidan laddas. "Waiting for forum.selleri.de" är det enda man kan utläsa i statusraden. Jag skulle gissa på att uppkopplingen mellan webbservern och databasservern släpps för snabbt vilket innebär att den måste återetableras gång på gång (motsatsen till persistant connection). Om det är möjligt att konfigurera om detta skulle det vara väldigt önskvärt då det skulle snabba upp navigeringen betydligt!

/ Jacob
Håller med. Detta är viktigt, i motsats till mitt förra inlägg. Vid varje ny tråd eller inlägg är det denna fördröjning på uppemot 5 sekunder.

/ B
Tack för ditt tips Jajo. Har kontaktat våran webleverantör om huruvida vi kan ställa in detta, återkommer så fort jag fått något (vettigt) svar.


Top
   
PostPosted: Tue May 12, 2009 23:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Nåt nytt på denna front?

Just nu går det gräsligt segt. Upp till 10 sek mellan varje klick.

/ Jacob


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited