selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 09, 2024 12:14

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Aug 20, 2008 10:23 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Världens största skivsamling är till salu...men ingen vill köpa. Har för mig att vi diskuterade det tidigare i år i samband med att den låg på eBay, men det gick tydligen inte vägen och nu står killen utan köpare. Tillfälle. :)

http://gizmodo.com/5038783/worlds-large ... -3-million


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 20, 2008 11:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Jäkligt kul film!

Det var dock lite väl mycket självömkan om att ingen vill köpa. Jag menar - tänk vilka ohyggliga mängder skit man får på köpet om man köper samlingen. Inte ens en procent skulle väl vara sånt man vill ha. När det är sådana mängder plattor. Hade jag tre miljoner dollar att spendera på skivor så skulle jag definitivt inte köpa hans samling, jag skulle köpa precis de skivor jag ville ha, en och en, på eBay. Kosta vad det kosta ville. Man skulle väl få alla sina drömplattor tio gånger om, oavsett pris, om man lade "bara" en miljon dollar på eBay och inte snålade en enda gång...

Blir fundersam över Stones-LP:n snubben höll upp också. Vad jag vet så värderade han den nog med en nolla för mycket i filmen... Så man blir ju lite undrande över vad resten av skivsamlingen är värd då egentligen... 50 miljoner dollar som han säger eller bara en tiondel?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 23, 2008 09:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Dec 28, 2003 05:56
Posts: 979
Location: Luleå
Ja verkligen rolig film.
Jag kan oxå undra vad det är för mening att ha ALLA skivor i världen ?
Det är väl samma sak som att ägna all sin lediga tid åt att fylla sin Hårdisk/Nas med en miljard Mp3!
Nä köp det man tycker om och rensa bort all annan skit som finns !
Har själv gjort vårstädning i min digitala musiksamling. Det man inte tycker är värt att lyssna på nu kommer man förmodligen inte att lyssna på i framtiden heller. Det är väl som när man vårstädar förådet.. Delete all waist of space!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 26, 2008 22:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Jul 29, 2005 00:55
Posts: 254
Fin film!

Tänkte naturligtvis köpa hela samlingen, men så såg jag hur han höll i skivorna... :D (eller snarare :( )


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 08:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
fuffe wrote:
Fin film!

Tänkte naturligtvis köpa hela samlingen, men så såg jag hur han höll i skivorna... :D (eller snarare :( )
He he... I början håller han upp "the worlds first flat record", och den ömsinte och pedantiske skivnörden inom en grät blod. :shock: Själv är man varsammare med en wettextrasa kändes det som.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 10:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
monkeydevil wrote:
fuffe wrote:
Fin film!

Tänkte naturligtvis köpa hela samlingen, men så såg jag hur han höll i skivorna... :D (eller snarare :( )
He he... I början håller han upp "the worlds first flat record", och den ömsinte och pedantiske skivnörden inom en grät blod. :shock: Själv är man varsammare med en wettextrasa kändes det som.
Haha! Ja, jag tänkte samma sak.. "Skall det där föreställa en skivsamlare!?". :D


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited