selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 11, 2025 01:41

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Jul 09, 2008 20:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har som sagt var en bekännelse att göra. Jag har syndat och avvikit från den enda rätta vägen här i livet och jag kan vänta mig ett straff som heter duga. Jag föll helt enkelt för frestelsen och kunde inte undvika detta mitt steg.

Nu undrar ni förstås, vad har människan gjort ? Ja det är en stor synd som sann Linn ägare och stolt innehavare av en häftig aktiv stereo av High End kvalité så har jag köpt mig en iPod ! Tänkte det kunde vara skoj att testa och se hur det funkar med min Mini. Hittills har det funkat. Det var trots allt en liten besvikelse när jag halvvägs in i processen med att ladda batteriet lyssnade på Nanon. Till min förfäran märker jag att det låter hemskt. Det tog sig dock när batteriet var helt uppladdat. Nu låter det inte allt för illa. Rent tekniskt är det en fantastisk pryl. 4 Gb på ett litet format som du kan fylla med musik eller bilder eller annan text. Helt otroligt !

Ja detta var min bekännelse och jag hoppas att ni har överseende med detta lilla snedsteg från en sann Linn ägare !!! OBS Ironi så det sjunger om det !

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 09, 2008 22:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

:) Ingen fara jag har oxå syndat. Har köpt en Nokia 810N som inte bara styr dsen. Utan kan även anväda den som en "ipod" Rätt smidigt trådlös överföring från musiknasen via canola2. Har även provat att koppla den till min bärbara PAL tivoli. Nice med lite musik på terassen.

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 09, 2008 23:54 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Vek av från den rätta vägen för flera år sedan.Varken himmelen ramlade ner eller helvetet frös in :lol: Skoj att du blev nöjd med ipoden förresten!

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 08:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Köp ett par iGrado till iPoden så svänger det betydligt bättre. Jag har lyssnat på en del "testvinnare" från Koss och AKG, men inget, säger inget, har slagit iGradon.

/Martin

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 09:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

He he skoj att jag inte var ensam i denna min bekännelse !! :lol: :lol:

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 11:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Var hittar jag iGrado ? Har sett dom på nätet men det var en engelsk hemsida.Är det ngn som vet ?

Sommarhälsningar, som snart blir semesterhälsningar !!

ps kör idag med Koss Porta Pro till Nanon och det är väl ok,men som sagt kan det bli bättre för en liten slant kan det vara värt att byta lurar ds

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 13:43 
Site Admin
Site Admin

iGrado var riktigt intressant - synd att det inte finns några vettiga snäckor eller in-ear från Grado, det skulle jag rusa ut och köpa omedelbart. Slipper gärna att sitta på tåget med stora muffar på huvudet. :?

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 16:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har kollat upp iGrado och dom verkar finnas i en stereo affär här i stan. Naturligtvis hade dom inga inne nu men skulle få in i mitten på aug. så det gäller helt enkelt att hålla ut :shock: :shock:

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 16:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tänkte bara meddela att jag nu har lärt mig lägga in bilder i Nanon och det var enkelt och inga större problem. :lol: :lol:

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 16:40 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Jag har ett par AKG 24P till min Mp3 spelare.Trevliga lurar.Kostar som Porta Pro men låter bättre i min mening.

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 19:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Intressant skall kollas upp under semestern. Har sett dom på nätet och dom ser snygga ut ... :)

Naturligtvis skall dom lyssnas till framför allt, utseendet är inte så viktigt det viktiga är att dom låter bra ...

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 20:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Använder min iPod 60GB en hel del när när jag sitter på bussen eller när jag sitter på jobbet (i öppet kontorslandskap) och skriver och behöver "skärma av" mm. Man får ju ta det för vad det är - en helt annan kategori än musiken hemma såklart - men fyller sitt syfte, särskilt i kombination med in-ear-lurarna Shure E3C som jag är väldigt nöjd med. Kan vara ett tips till den som söker ett par bra in-ear-lurar. Fast det är klart, kom det nån liknande apparat i rimligt prisläge med bättre Tune Dem-kvaliteter så vore man ju lite små-intresserad so to speak... :)

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 06, 2008 12:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Finns det någon har bra tips på billigare in-ear lurar :?: Mina Koss The plug har gett upp. Vore bra om någon hade tips på lurar i samma prisklass men med bättre kvaliteter, och bättre passform. Shure EC3 känns löjligt dyra för att ha när man lyssnar på ljudböcker när man springer.

/Martin

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 06, 2008 12:59 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

sköldpadda wrote:
Finns det någon har bra tips på billigare in-ear lurar :?: Mina Koss The plug har gett upp. Vore bra om någon hade tips på lurar i samma prisklass men med bättre kvaliteter, och bättre passform. Shure EC3 känns löjligt dyra för att ha när man lyssnar på ljudböcker när man springer.

/Martin
E3:orna är bra, men inte att springa i. Det blir för mycket kroppsljud. Men jag har ledsnat på dem eftersom de har bara hållt ett halvår för mig. Tre stycken har jag slitit ut, och då är jag rätt så försiktig av mig

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 06, 2008 23:22 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

sköldpadda wrote:

/Martin
Jag skaffade ett par Philips in-ear lurar,kostade 250kr och lät betydligt bättre än mina Koss pluggar som f.ö är riktigt värdelösa.Sennheisers CX-300 har ju fått positiv kritik,kanske kan vara något?

Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+02:00