selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 09, 2024 10:08

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
 Post subject: Tråkig Mimik
PostPosted: Wed Jul 07, 2004 10:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jun 23, 2004 15:36
Posts: 638
Location: Malmö
Jag var och provlyssnade på en Densen Beat 400 Plus igår och tog med min Majic för att jämföra. Iof ska man ju hellst sitta hemma med sin egen anläggning osv men usch vad tråkig och platt Majicen lät. :cry:

Densens spelare ligger på ca 15 papp men kan hittas beg för 10. Någon som har åsikter/tips? Värt att haka på Densen-träsket? Helt paket med för/slutsteg, CD, + fjärr (för 2500 kr) går på 36 k. Vad kan man få i Linnväg som rockar peruken av farmor för denna peng?

Nu har jag Mimik/Majic/Basic/Ninka. Jag har lagt en tråd om beg Linn här innan och fått tips om Ikemi bla.

Bytte namn i topic från Majik till Mimik, eftersom det tydligen var en Mimik som avsågs... ;) /Ayn


Top
   
 Post subject: Re: Tråkig Majic
PostPosted: Wed Jul 07, 2004 11:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
jonteman wrote:
Jag var och provlyssnade på en Densen Beat 400 Plus igår och tog med min Majic för att jämföra. Iof ska man ju hellst sitta hemma med sin egen anläggning osv men usch vad tråkig och platt Majicen lät. :cry:

Densens spelare ligger på ca 15 papp men kan hittas beg för 10. Någon som har åsikter/tips? Värt att haka på Densen-träsket? Helt paket med för/slutsteg, CD, + fjärr (för 2500 kr) går på 36 k. Vad kan man få i Linnväg som rockar peruken av farmor för denna peng?

Nu har jag Mimik/Majic/Basic/Ninka. Jag har lagt en tråd om beg Linn här innan och fått tips om Ikemi bla.
Ikemi: 15000:-
Kairn: 6-8000:-
2*LK100: 6-8000:-
Aktiva kort: 2-4000:-
Summa: 29-35000:-

Hoppas huvudräkningen stämmer, detta har jag testat fast med Karik och Keilidh. Det rockade ganska friskt, må jag säga.


Top
   
 Post subject: Re: Tråkig Majic
PostPosted: Wed Jul 07, 2004 11:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
OTTO wrote:
jonteman wrote:
Jag var och provlyssnade på en Densen Beat 400 Plus igår och tog med min Majic för att jämföra. Iof ska man ju hellst sitta hemma med sin egen anläggning osv men usch vad tråkig och platt Majicen lät. :cry:

Densens spelare ligger på ca 15 papp men kan hittas beg för 10. Någon som har åsikter/tips? Värt att haka på Densen-träsket? Helt paket med för/slutsteg, CD, + fjärr (för 2500 kr) går på 36 k. Vad kan man få i Linnväg som rockar peruken av farmor för denna peng?

Nu har jag Mimik/Majic/Basic/Ninka. Jag har lagt en tråd om beg Linn här innan och fått tips om Ikemi bla.
Ikemi: 15000:-
Kairn: 6-8000:-
2*LK100: 6-8000:-
Aktiva kort: 2-4000:-
Summa: 29-35000:-

Hoppas huvudräkningen stämmer, detta har jag testat fast med Karik och Keilidh. Det rockade ganska friskt, må jag säga.
Följ Otto's råd - det kommer att låta BRA, mycket bra. Strunta i Densen!
Häng sedan på valfri högtalare.

Om du är tveksam, gå till en LINN affär o jämför! Du kommer att bli överaskad hur mycket bättre OTTO's system är jämfört med ditt nuvarande


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 07, 2004 11:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jun 23, 2004 15:36
Posts: 638
Location: Malmö
Var hittar jag en Ikemi för 15? Stereokompaniet har en för 16...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 07, 2004 11:26 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
jonteman wrote:
Var hittar jag en Ikemi för 15? Stereokompaniet har en för 16...
Det är väl ändå ungefär samma sak...antar att han skrev något rimligt pris för jämförelsens skull.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 07, 2004 11:30 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Har du hört dig för om du kan få testa densen-spelaren hemma? Om den fortfarande låter bättre så finns ju två möjligheter, slå till på den och och få en förbättring. Alternativ nummer två är att jämföra den med något som liknar det system som Young föreslog. De flesta handlare har begagnade produkter, men om du ska jämföra i butiken och sedan, om (inte säkert, jag säger om) du föredrar Linn-prylarna så är nog handlarnas beg.-priser lite högre. Där betalar man ju för demo och råd osv. också såklart.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 07, 2004 11:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Sony wrote:
Har du hört dig för om du kan få testa densen-spelaren hemma? Om den fortfarande låter bättre så finns ju två möjligheter, slå till på den och och få en förbättring. Alternativ nummer två är att jämföra den med något som liknar det system som Young föreslog. De flesta handlare har begagnade produkter, men om du ska jämföra i butiken och sedan, om (inte säkert, jag säger om) du föredrar Linn-prylarna så är nog handlarnas beg.-priser lite högre. Där betalar man ju för demo och råd osv. också såklart.
Köper man prylar för 35kkr så ska man testa hemma.
Är HELT säker på att LINN spelar skortan av Densen!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 07, 2004 11:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
sportbilsentusiasten wrote:
Köper man prylar för 35kkr så ska man testa hemma.
Är HELT säker på att LINN spelar skortan av Densen!
Jag testade hemma i början av min LINN "karriär". Numera är jag så säker på att LINN är bättre så jag köper utan att prova.
Om Exotik verkligen var ett lyft - GISSA :shock: :D :wink:

mao, Ikemi är sååå myckt bättre än din Mimik. samma sak med förstärkarna som otto föreslog.

Men sedan ska du ju själv avgöra om du gillar LINN eller Densen - o det är en annan sak.
Lycka Till


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 07, 2004 11:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
En fråga...

Ni som talar så gott om Linn och menar att Linn för samma summa spöar Densen (eller vilket märke det nu är).. Har ni lyssnat på grejorna eller?

Säger han att Densen lät bra och roligare att lyssna på. Då var det så för han. Sen om Linn spelare i samma prisklass är bättre eller inte, det återstår ju att se. När "ingen" av oss har jämfört dom.

Linn har ju dock andra fördelar. Lät att passa ihop olika komponenter med bra resultat och även ett mycket bra andrahandsvärde.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 07, 2004 12:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
equi2 wrote:
En fråga...

Ni som talar så gott om Linn och menar att Linn för samma summa spöar Densen (eller vilket märke det nu är).. Har ni lyssnat på grejorna eller?

Säger han att Densen lät bra och roligare att lyssna på. Då var det så för han. Sen om Linn spelare i samma prisklass är bättre eller inte, det återstår ju att se. När "ingen" av oss har jämfört dom.

Linn har ju dock andra fördelar. Lät att passa ihop olika komponenter med bra resultat och även ett mycket bra andrahandsvärde.
LINN är så mycket mer än bra själva prylarna...
Klart det kan finnas enstaka produkter som slår LINN men LINN är en av få leverantörer som ständigt blir bättre.
De flesta andra gör en BRA enhet o uppföljaren låter sämre...
= enkelt att välja LINN o sedan uppgradera.

Sedan att LINN gör alla enheter; tom har egen studio, med AD-DA omvandlare o studiomonitorer, gravarar egna skivor, har eget skivbolag, egna artister... mm mm

Det är helt klart att LINN har kompetens på alla områden.
= seriöst!

Har inte sett att någon konkurent har samma grundliga inställning till musik.
Allt detta gör att LINN säkert kommer att bestå som företag (också viktigt som konsument om support behövs)

Håller själv på med produktutveckling o är djupt imponerade av LINN's konsekventa linje


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 07, 2004 12:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
sportbilsentusiasten wrote:
Har inte sett att någon konkurrent har samma grundliga inställning till musik.
Allt detta gör att LINN säkert kommer att bestå som företag (också viktigt som konsument om support behövs)
Eftersom dom har sålt sin själ till den komersiella marknaden så är jag också övertygad att dom kommer att överleva. Sedan att det finns anhängare som aldrig kommer att byta märke gör också sitt till.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 07, 2004 12:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
equi2 wrote:
En fråga...

Ni som talar så gott om Linn och menar att Linn för samma summa spöar Densen (eller vilket märke det nu är).. Har ni lyssnat på grejorna eller?
En del kanske men långt ifrån alla.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 07, 2004 13:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jun 23, 2004 15:36
Posts: 638
Location: Malmö
Problemet med Malmö är att ingen säljer Linn och de som säljer Densen (i Helsingborg) har inte hela sortimentet hemma. Att behöva bege sig 30-40 mil för att lyssna eller köpa på öppet köp lockar inte heller direkt. Då återstår egentligen att vara Linnofil eller lita på andras råd. Sedan att köpa begagnade prylar som kanske har en 5 år på nacken känns lite sisådär... utvecklingen går ju framåt och man vill ju ha lite av det "senaste"... och då kostar det mer. Iof så kan jag åka över till Köpenhamn och lyssna för att sedan köpa hemma i Sverige.

Ikemin låter lockande. Kan det vara klokt att köpa denna, behålla mimiken och komplettera med något försteg? Vilket? Jag kan inte alla deras svarta lådor... Hilfe! :?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 07, 2004 13:22 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Jag tycker det låter vanskligt att köpa Linn-lådor på rekomendation utan att lyssna ordentligt först. Hifi handlar ju i slutändan en hel del om tycke och smak också. Det smidigast skulle ju vara att du hittar nån på forumet som bor i området, ha flyt att han har ungefär de produkter du funderar på samt bjuda in dig på en kaffe och spela några låtar. :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 07, 2004 13:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jun 23, 2004 15:36
Posts: 638
Location: Malmö
Sant... Hoho! Någon skånebo här??? :roll:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited