selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 06:35

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Fri Apr 11, 2008 19:46 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Känner mig lite irriterad...

Skivsläden till min Unidisk 2.1 vill inte komma ut när jag trycker på eject. Den bara tuggar och tuggar. Skivan som sitter i går dock utmärkt att spela (tur det är en bra skiva).

Jag har haft både Classik music och Movie och båda har jag fått ha på rep för b.l.a laserbyte (vilket ju många verkar få byta) och nu detta... :evil:

Någon som har något tips på vad man kan göra? eller är det bara att skicka iväg den här också?

Man hör ju sälla folk som har problem med andra märken, så man börjar ju fundera vad det är för kvalitet när det är så mycket rackel. Det är ju inga billiga saker direkt.

Min Basik vill då aldrig sluta gå i alla fall :)

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 11, 2008 19:51 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Surt problem :(

Har inte gjort något liknande på 2.1 men testa att kort trycka lätt inåt på slädens framsida och se om det kan få mekaniken att greppa tag så att du får ut cd:n i alla fall.

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 11, 2008 19:52 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

pejo wrote:
Surt problem :(

Har inte gjort något liknande på 2.1 men testa att kort trycka lätt inåt på slädens framsida och se om det kan få mekaniken att greppa tag så att du får ut cd:n i alla fall.
Har provat det, men utan resultat

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 11, 2008 21:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tråkigt att höra att min gamla kompis krånglar! Testa att slå av strömbrytaren på baksidan, låta den vara avstängd ett tag. Sedan prova igen...

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 11, 2008 21:24 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Clas wrote:
Tråkigt att höra att min gamla kompis krånglar! Testa att slå av strömbrytaren på baksidan, låta den vara avstängd ett tag. Sedan prova igen...
Har provat det också... får väl låta den vila ett ordentligt tag och se vad som händer. Den snurrar ju på ett antal timmar varje dag, så den används ju inte direkt sällan, men den borde ju hålla för det :)

Visst var det någon form av utökad garanti på den? Kanske det går at använda om den måste skickas på rep?

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 11, 2008 22:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Du har pm.

PostPosted: Fri Apr 11, 2008 22:56 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Classic wrote:

Skivsläden till min Unidisk 2.1 vill inte komma ut när jag trycker på eject. Den bara tuggar och tuggar.
Enkel lösning. Gör som jag, ha bara en LP12 som källa! :wink:

PostPosted: Sat Apr 12, 2008 00:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

linnist wrote:
Classic wrote:

Skivsläden till min Unidisk 2.1 vill inte komma ut när jag trycker på eject. Den bara tuggar och tuggar.
Enkel lösning. Gör som jag, ha bara en LP12 som källa! :wink:
Hehe, samma typ av råd jag får av en kamrat när jag ventilerar datorproblem... standardsvaret är alltid "köp en Mac"!

I korthet, ett snällt och välmenande råd men helt värdelöst :D

/ B

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 12, 2008 18:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Är det någon mer än jag som stört sig på SCns plastiga släde.. Man kan ju tycka att en spelara i den prisklassen kan ha något mer gediget.
:wink:

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 12, 2008 19:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jo det Lyser onof produkt om släden, mycket är inte bra med Linn programvara ser ut att vara deras akiles häl, är det någon som har en unidisk som inte har buggat? oftast räcker det med att slå av dom och starta omm men ändå

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 12, 2008 19:56 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag tycker att Linns grejer låter helt fantastiskt men jag tycker ochså att kvaliten på grejorna verkar lägre idag än tidigare detta är kanske ett resultat utav att dom ständigt tar fram nya produkter, så var ju inte fallet på 90-talet då man hadde ett fåtal produkter som man ständigt jobbade med för att förbättra. tycker framförallt att kvaliten verkar sämre på deras cd-spelare idag. Det kan man bl.a se på alla dessa begatannonser med spelare som man bytt laser på. Men jag håller mig ändå till Linn som jag tycker spelar i en alldeles egen division. (huga så mycket dålig svindyr HIFI det finns)

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 12, 2008 20:03 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

musikpolisen wrote:
Jag tycker att Linns grejer låter helt fantastiskt men jag tycker ochså att kvaliten på grejorna verkar lägre idag än tidigare detta är kanske ett resultat utav att dom ständigt tar fram nya produkter, så var ju inte fallet på 90-talet då man hadde ett fåtal produkter som man ständigt jobbade med för att förbättra. tycker framförallt att kvaliten verkar sämre på deras cd-spelare idag. Det kan man bl.a se på alla dessa begatannonser med spelare som man bytt laser på. Men jag håller mig ändå till Linn som jag tycker spelar i en alldeles egen division. (huga så mycket dålig svindyr HIFI det finns)

Har också fått ett intryck av detta. Pratade precis med en kompis som hade vansinnigt mycket Linn prylar under 90-talet. Han har haft det mesta hemma och ALDRIG haft några problem. Inte ett fel har han haft! :o

Dom som jag i regel har hört haft problem och som jag också har haft har mest varit på nyare maskiner

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 12, 2008 21:20 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Kör fortfarande på mitt system från -95 med LK-lådor och det enda som strular är knapparna på min Kudos. Dåligt teknisk lösning med knappar som måste användas för att inte förlora ledningsförmågan.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 13, 2008 22:21 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Den stora fördelen med att Linn kommer med nya produkter hela tiden är att nu kan man köpa kanongrejer för en relativt billig slant, det var svårare på 90-talet när modellerna var få. Exempelvis så betalade jag bara 8500kr för min AV 5103 från 2002 och Ikemin håller på att rasa markant i andrahandsvärde. Dom det är synd om är dom som köpte prylarna nya. AV 5103 kostade 50 000kr och Ikemin tror jag låg på ca. 30 000kr. Så att ständigt ligga på dom nya grejerna idag kan bli riktigt dyrt. Däremot nöjer man sig med grejer som har några år på nacken så kan man få otroligt mycket välljud för pengarna.

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 07:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Å andra sidan så är det ju inte bara så att det komer nya modeller, de nya modellerna representerar också en markant prestandförbättring i resp. prisklass. Eftersom Linn-kunder är så fokuserade på prestanda så är det väl inte annat att vänta.

Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00