selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 06:34

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 12:08 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag har mina burkar kopplade i en grendosa. Det blir sex apparater med 3 Kloutar i slutet. Något som jag undrat är hur det påverkar en god strömförsörjning för de apparater som är i slutet av dosan?
När jag tidigare fick systemet installerat fick jag betonat vikten av att låta cd och försteg komma först, så någon betydelse måste en massa urtag i rad ha.

Någon som har synpunkter och tips?

Post subject:
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 12:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Men en dålig grendosa och/eller apparater som är så dåligt konstruerade att de stör varandra så kan man säkert uppleva skillnader även om de bör vara ganska små. Det är nog betydligt viktigare med orientering av kontakerna än deras inbördes ordning.

Men jag har aldrig testat, tanken har inte ens slagit mig, men det är väl bara att prova? Hör du ingen skillnad spelar det ingen roll hur du kopplar, inte med de grejor du har nu i alla fall.

/ B

Post subject:
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 12:47 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Bill50x wrote:

Men jag har aldrig testat, tanken har inte ens slagit mig, men det är väl bara att prova? Hör du ingen skillnad spelar det ingen roll hur du kopplar, inte med de grejor du har nu i alla fall.

/ B
Jag kan testa om innbördes ordning gör skillnad men jag måste i alla fall koppla in alla kontakter.

En av anledningarna att jag frågar är att jag bestämt mig åka och köpa en grendosa utan strömbrytare.
Då finns två alternativ: att använda sig av två dosor med 3 uttag (och köra i samma elurtag med två hål) eller en med 6.

Med de kunskaperna som finns på forumet så kanske jag slipper välja och dessutom köpa onödiga pryttlar (och få lite miljönissepoäng :D).
Dessutom är det alltid kul att höra vad folk har att säga...

Post subject:
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 18:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Alla i samma dosa om du kan välja. I ordningen som signalen går och i ett aktivt system diskant, mellan,
osv.

/Erik

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00