selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 10, 2024 14:00

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 191 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 513 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon May 10, 2004 20:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Tycker att högtalarna står lite för långt i från varandra och för nära yttervägg?
Men det kanske du redan provat och kommit fram till att denna uppställning passar dig bäst!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 10, 2004 20:38 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Se där ja, inte illa!

Blev det inköp av ny kamera eller fick du låna en? Trist att gamla försvann i flytten... :?

Jag får hoppas att flickvännen och stereon går bra ihop, för det vore inte kul att bli tvungen att välja! ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 10, 2004 20:54 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Sondek wrote:
Tycker att högtalarna står lite för långt i från varandra och för nära yttervägg?
Men det kanske du redan provat och kommit fram till att denna uppställning passar dig bäst!
Jo, har oftast sett folk ha dem betydligt smalare ihop. När jag flyttade in placerade jag dem mer "normalt", smalare ihop och betydligt närmare bakväggen. Sedan när försäljaren från RC kom hit och skulle ställa in subben åt mig så la han nog mera tid på stativarnas placering. Han mätte och spelade lite och så hamnade de där. Tyckte det vara kul med en annan approach, inte smalt och nära bakvägg för där låter Linn-högtalare bäst punkt slut. Har haft dem så ett tag nu och tänkte senare placera dem lite smalare och närmare bakvägg. Dock blir det förmodligen den här uppställningen till månadsskiftet, har ett par tentor och lite annat som ska hinnas med nu i maj och har inte ro att sitta och jämföra högtalarplacering då...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 10, 2004 20:57 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Ayn wrote:
Se där ja, inte illa!

Blev det inköp av ny kamera eller fick du låna en? Trist att gamla försvann i flytten... :?

Jag får hoppas att flickvännen och stereon går bra ihop, för det vore inte kul att bli tvungen att välja! ;)
Har fått en ny mot självrisk av försäkringsbolaget, tappade bilderna från mässan men har iallafall en ny kamera nu då...får hålla hårdare i den.

Jodå, det funkar än så länge :wink: :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 10, 2004 22:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Vad har du för mått på placeringen av högtalarna??

Exakt, alltså......bakvägg, sida, vinkling, c/c??


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue May 11, 2004 10:23 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Ska mäta, vet inte riktigt faktiskt...

Edit: ungefär 65 cm från bakvägg till baksidan på högtalaren, och lika mycket på sidan. 2m mellan högtalarna och 3.3 m till lyssningspositionen..


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue May 11, 2004 11:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Ingen vinkling??


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 12, 2004 22:57 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
OTTO wrote:
Ingen vinkling??
Sidorna på högtalarna är nästan raka vilket ungefär motsvarar 5-10 grader skulle jag gissa, närmare 10 än 5 tror jag.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu May 13, 2004 11:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Jag har samma vinkling det är väl den rekommenderade "grundvinklingen" av Linn-handlare för Katan

Ser väldigt snyggt ut Sony vilket lyft


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu May 13, 2004 11:40 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Tackar för det Tomaso! Håller med till fullo, är riktigt nöjd med vardagsrummet, och tycker såklart att stereon hjälper upp en del också då :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu May 13, 2004 16:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Jepp det gör den verkligen stereon alltså. Angående sladdarna så ska jag bygga någon form av list/kasett för att dölja högtalarkablarna. Linn handlarna brukar ha det iaf i Luleå. Jag lägger in bilder sen när det är klart.

Nu är det bara 2 veckor till min flytt klättrar bokstavligen på väggarna här, börjar bli en hel del flyttkartonger. Nu är jag glad att skivsamligen är liten alltid något positivt :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 22, 2004 13:14 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Efter den lilla olyckan med mitt slutsteg så har jag en temporär lösning, som består av en kompis förstärkare...har också möblerat om i vardagsrummet (spelar på långsidan nu) med följden att TV:n inte passar någonstans utan att det ser konstigt ut...inget som stör mig men den andra hälften har lite synpunkter. Förhoppningsvis ordnar det sig så småningom.

Öppnade lk140:an, bild på ett chip som ser lite ut att ha svettats lite.. :D


Image


Följt av en systembild samt närbild på racker, Ikemi och Nad C350 som spelar nu.


Image


Image


Last edited by Sony on Fri Nov 12, 2004 17:28, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 22, 2004 13:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
*He He!*.............nystädat ser jag!?! :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 23, 2004 14:22 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Hur står sig NAD:en mot LK140? Även om det av naturliga skäl inte går att göra en direktjämförelse för tillfället så lär det ju höras skillnad antar jag?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 23, 2004 14:27 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Ayn wrote:
Hur står sig NAD:en mot LK140? Även om det av naturliga skäl inte går att göra en direktjämförelse för tillfället så lär det ju höras skillnad antar jag?
Eftersom det först varit helt tyst i ett par veckor så har jag lite svårt att uttala mig om skillnaderna. Känns som en stor lättnad över att det kommer musik från stereon igen. Har bytt vägg att spela mot nu, och jag tycker att ljudet känns tightare än tidigare, ska bli mycket intressant att jämföra med nya slutsteget när det kommer tillbaka (för de kan väl knappast reparera mitt steg med tanke på hur delar av kretskortet ser ut...). Tycker att Nad:en spelar riktigt bra, dock får man vrida upp volymen ganska bra trots att det är en kraftig förstärkare, lk140 är tydligen starkare än man tror! Blir till att köra några jämförelser sedan när jag får tillbaka slutsteget, förhoppningsvis snart!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 191 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 513 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited