selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 15:42

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 191 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 13
Author Message
 Post subject: Re: Sony (ny låda 14/4)
PostPosted: Thu Apr 16, 2009 01:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Source wrote:
Bara att gratulera till tillökningen, hoppas du är nöjd :)
Synd att den inte var svart bara ;)
Det är inte helt ovanligt att man hittar nån som vill byta skal :)

/ Jacob


Top
   
PostPosted: Thu Apr 16, 2009 06:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Sony wrote:
Attachment:
PICT1768_small.JPG
Grymt!!
Instämmer helt klart. Stort grattis måste vara ett rejält lyft. Den ser så attans liten ut bara... Fast den kan säkert leverera mkt och bra välljud.

Avis !

_________________
Peter 18


Top
   
 Post subject: Re: Sony (ny låda 14/4)
PostPosted: Thu Apr 16, 2009 08:32 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
jajo wrote:
Source wrote:
Bara att gratulera till tillökningen, hoppas du är nöjd :)
Synd att den inte var svart bara ;)
Det är inte helt ovanligt att man hittar nån som vill byta skal :)

/ Jacob
Ja nog hade jag hellre haft en svart men det är ändå en slant att köpa en sån här leksak. I det här fallet så var det en i silver som hade en ägare jag har 100% förtroende för samt även bytte till sig min Ikemi för att få pengar mellan till LP12-delar. Detta istället för en för mig helt okänd säljare av en svart låda. Man glömmer dock fortare hur lådan ser ut när man spelar skivor på den här än Ikemin, det är ju ett plus.

Men visst, någon som har svart skal och vill byta - skicka PM så får vi väl ta reda på om det går :D


Top
   
 Post subject: Re: Sony (ny låda 14/4)
PostPosted: Fri Apr 17, 2009 02:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Ser underbart ut! Du får berätta vad du tycker om ljudet jämfört med innan, både musik och film! Tycker inte det är fel att ha de mest exlusiva delarna i silver färg och det andra i svart. På så sett sticker 1.1'an ut lite extra. Har själv silver unidisc SC och silver Akurate DS men dubbla svarta C5100'or på en hylla under dem.

Nu är det bara aktivering av högtalarna kvar då?! Slår du till om det kommer en ny kampanj med aktiva kort i sommar eller blir det leta efter eventuellt beggagnat?


Top
   
 Post subject: Re: Sony (ny låda 14/4)
PostPosted: Fri Apr 17, 2009 09:27 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Comstedt wrote:
Nu är det bara aktivering av högtalarna kvar då?! Slår du till om det kommer en ny kampanj med aktiva kort i sommar eller blir det leta efter eventuellt beggagnat?
Om jag ska köra aktivt blir det ny låda på sommarkampanj, en begagnad 2100 och begagnade kort blir inte så mycket billigare än att köpa ett nytt slutsteg, tveksam dock om det blir den här sommaren. Vet dock inte om det kan vara bättre att lägga pengarna på hög, blir halvvägs till en Akurate DS...


Top
   
 Post subject: Re: Sony (ny låda 14/4)
PostPosted: Sat Apr 18, 2009 18:36 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Mon Oct 25, 2004 11:32
Posts: 268
Det ser riktigt bra ut! Jag gillar speciellt dina svarta Majik 140!


Top
   
 Post subject: Re: Sony (ny låda 14/4)
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 21:58 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Inget direkt föredömme på forumet vad gäller att uppdatera presentationen men bifogar bildbevis på projektorn som blev sekundärutgift på grund av Unidisken som blev sekundärutgift på grund av Kikkin...
Attachment:
DSCF7495_small.JPG
DSCF7495_small.JPG [ 67.47 KiB | Viewed 5348 times ]
Att det är otroligt kul med film på projektor och Unidisk behöver väl inte påpekas!? Har en infocus X9 som jag kopplat med noname komponent-kabel..

Trots förkrossande seger för Akurate DS mot 1.1 är jag ändå nöjd med min 1.1 - totalupplevelse för musik och film ger mig mer glädje just nu än bättre bara musik.


Top
   
 Post subject: Re: Sony
PostPosted: Sat May 22, 2010 08:39 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Så har jag också äntligen uppgraderat Kikkin till 2.1. Räknade med att det skulle vara en prisvärd uppgradering men är ändå överraskad över hur stor skillnad det var. Både flyt i musik och hifi går upp ett snäpp, och det för priset av en halv silverkabel. Tror inte jag kan inte tänka mig något system där det inte är den mest prisvärd uppgraderingen. Riktigt snabb service också, postade den till herr Lejonklou i tisdags, på fredagen kunde jag hämta ut den uppgraderad och klar!

Har fortfarande lite bekymmer med om jag ska byta min 6100 till något annat. Känns dumt att ha en sådan och köra M140 passivt men då jag köpt den ny vet jag ju att den är i toppskick. Diskuterade saken lite med young härom dagen och han föreslog en 4100 så kan jag dels köra 4 kanaler/steg men är också förberedd om jag råkar komma på att jag behöver ett par 242:or. Smart!

Först på tur är dock Dynamik till 1.1:an och stenfötter till M140, det tror jag är två hyfsat prisvärda uppgraderingar att ta före. Men det blir efter semestern beroende på vad nöjeskontot säger då :mrgreen:

Edit: Har förresten skaffat ett svart skal till min Uni 1.1 nu också, blev mycket snyggare i hyllan så väldigt nöjd. Gillar verkligen looken på AV-lådorna i svart, minimalistisk design och ändå exklusivt. Helt i min smak!


Top
   
 Post subject: Re: Sony
PostPosted: Sat May 22, 2010 11:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 746
Location: Stockholm
Grattis till en riktigt prisvärd uppgradering och kudos till Lejonklou för den snabba servisen.
Sony wrote:
Har fortfarande lite bekymmer med om jag ska byta min 6100 till något annat. Känns dumt att ha en sådan och köra M140 passivt men då jag köpt den ny vet jag ju att den är i toppskick. Diskuterade saken lite med young härom dagen och han föreslog en 4100 så kan jag dels köra 4 kanaler/steg men är också förberedd om jag råkar komma på att jag behöver ett par 242:or. Smart!
Är aktiva 242or målet? Om det är det låter det smart att behålla 6100 och påvägen komplettera med slutsteg du kan driva dina nuvarande högtalare aktiv och i framtiden 242. Men problemet med aktivt 6100 å 4100 på 242 är att man måste köra ett slutsteg på alla 4 baserna, om inte man har något kreativt sätt att sätta in aktiva korten. Typ aktiva filter för supertweeter och upper bass i 4100, resultatet har jag ingen aning om men borde funka helt okej, kanske någon som testat?

Om nu 242 är målet tycker jag att du endast ska köpa aktiva filter och nya fötter till M140 om du hittar dem till bra pris, bättre att spara till vad du egentligen vill ha.

Ett tips skulle vara att göra en deal med "lindberg", där du får köpa aktiva korten och ett av hans M4100. Alt. kanske Linn kommer med en go aktiv kampanj.

_________________
/Johan The member know as Clas!


Top
   
 Post subject: Re: Sony
PostPosted: Sat May 22, 2010 15:53 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Jo har sett annonsen, ett annat bra alternativ vore ju att köpa kort + slutstegen och sedan sälja mitt eget. Då har jag dynamik på båda på en gång. 242 är inte på något sätt spikade som uppgradering, däremot skadar det ju aldrig att tänka lite framåt...

Du hade ju 242 ett bra tag innan dina artikulate, vad fick dig att byta och blev allt bättre med dem tycker du? Går de att jämföra med passiva Ninka i basmängd ungefär - även om det såklart är en helt annan kvalite. Att slippa dubbla K600+K400 är ju värt en hel del också.


Top
   
 Post subject: Re: Sony
PostPosted: Sat May 22, 2010 17:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 746
Location: Stockholm
Det är absolut också en tanke, men då låser du dig. Men har du inget problem med låter det som en bra idé.

Japp, det stämmer hade aktiva 242 med Cx100. Vad som fick mig att byta var en förväntad mindre uppgradering, mindre högtalare och inga högtalarkablar. Nu har jag aldrig lyssnat på Artikulate 320A utan mina var ju uppgraderade. Absolut blev inte allt bättre, tappade en del bas men det var det värt då jag fick totalt en bättre högtalare.

Var så länge sedan jag hörde Ninka, känns som det måste vara minst Mx100 aktivt föratt det ens ska vara rättvist innan man jämför basmängden. Men ska jag gissa från gamla ljudminnen så tror jag att 320A har mer basmängd än både passiva och aktiva Ninka. Men samtidigt är förra generationen Linn högtalare "rockigare" i stilen.

_________________
/Johan The member know as Clas!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 191 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 13

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited