selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 07:45

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 132 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 9 Next
Author Message
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 14:02 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Jan 21, 2004 13:52
Posts: 173
TONNY wrote:
Eller Majik-I med Dynamik, klart prisvärt - Så är du tillbaka med nya lådor :wink:
På denna punkten är jag stenhård, bara LK-lådor så Majik-I m Dynamik går bort! 8)

_________________
Majik DS-I
LP 12 (Akito, Adikt, Lingo2)
Katan


Top
   
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 14:07 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Jan 21, 2004 13:52
Posts: 173
Sony wrote:
Kul att börja om så att man kan uppgradera lite mer 'prisvärt' eller hur man ska uttrycka det.

Har du fler källor? Annars låter ju Kikkin + LK140 som en schyst uppgradering!
Javisst den känns riktigt kul att kunna börja uppgradera för lite rimligare pengar! :)
I dagsläget bara vinyl men håller dörren öppen för en DS framöver..
Men ang. Kikkin så går det bort också, "LK-only" som rubriken säger. :mrgreen:

_________________
Majik DS-I
LP 12 (Akito, Adikt, Lingo2)
Katan


Top
   
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 14:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Jul 20, 2008 16:41
Posts: 608
Location: Kalmar
linnist wrote:

I dagsläget bara vinyl men håller dörren öppen för en DS framöver..
:
Hur fixar du en LK-DS?? Låter dyrt :D


Top
   
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 15:27 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Jan 21, 2004 13:52
Posts: 173
Jo men en svart Klimax DS får dispens.. :lol:

Skämtåsido så är det en Sneaky som skulle vara aktuell då. Vad jag har förstått så kan man vara väldigt flexibel med placeringen av den så att den inte syns om man inte vill..

Om det skulle bli inköp av CD-spelare istället så finns det ett självklart val: Ikemi (eller hur? :wink: )
Ytterligare en väldigt snygg och kvalitetsutstrålande LK-produkt.

_________________
Majik DS-I
LP 12 (Akito, Adikt, Lingo2)
Katan


Top
   
PostPosted: Sun Aug 23, 2009 20:09 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem
User avatar

Joined: Sat Jan 14, 2006 00:52
Posts: 99
Location: Luleå
Håller med dig LK rules :lol: Jag har själv bara LK lådor. Tycker också att dom är snyggare än dagens modeller. Riaa steget i gamla majik är bra. Men håll ögonen öppna efter en Kairn tycker att den är väldigt musikalisk. Jag bytte själv från Majik till Kairn. Kan nog skilja en del beroende på hur gammalt exemplar man har,jag har en av de senaste tillverkade och är helnöjd. Fast en fin Klout ihop med den skulle sitta fint.
/R


Top
   
PostPosted: Mon Aug 24, 2009 08:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Jul 20, 2008 16:41
Posts: 608
Location: Kalmar
Är också förtjust i LK-lådor (haft många sådana), tyckte nya lådorna såg tråkiga ut på bild.. men nu när jag fått min nya Majik-I så gillar jag nya lådan skarpt. Kan tänka mig att köpa flera :wink:


Top
   
PostPosted: Mon Aug 24, 2009 10:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Jan 21, 2004 13:52
Posts: 173
Nya Majik I är som produkt väldigt prisvärd och bra.

Med LK-lådorna hade Linn en mer egen och unik design dvs skiljde sig klart från andra "massmarket-märken".
Fjärrkontroller och Display upplever jag själv som mer användarvänliga och lättavlästa än de nya.

Den nya låddesignen är mer lik andra märken och ser inte alls lika exklusiv ut. (Klimaxserien undantagen..)
Smaken är ju alltid delad men ska man gå på strikt utseende/designmässigt så vinner LK-lådorna med hästlängder. 8)
Samma gäller vissa högtalare, Tukan och Katan tycker jag är klart snyggare än Majik 109 som med sin silvriga 2K-array inte alls är snygg.

Ljudkaraktären har även i mitt tycke förändras med alla "nya" produkter och inte alltid till det bättre, men det är ju en helt egen diskussion som kanske ska ha en separat tråd. :P

_________________
Majik DS-I
LP 12 (Akito, Adikt, Lingo2)
Katan


Top
   
PostPosted: Mon Aug 24, 2009 10:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Jul 20, 2008 16:41
Posts: 608
Location: Kalmar
linnist wrote:
Nya Majik I är som produkt väldigt prisvärd och bra.

Med LK-lådorna hade Linn en mer egen och unik design dvs skiljde sig klart från andra "massmarket-märken".
Fjärrkontroller och Display upplever jag själv som mer användarvänliga och lättavlästa än de nya.

Den nya låddesignen är mer lik andra märken och ser inte alls lika exklusiv ut. (Klimaxserien undantagen..)
Smaken är ju alltid delad men ska man gå på strikt utseende/designmässigt så vinner LK-lådorna med hästlängder. 8)
Samma gäller vissa högtalare, Tukan och Katan tycker jag är klart snyggare än Majik 109 som med sin silvriga 2K-array inte alls är snygg.

Ljudkaraktären har även i mitt tycke förändras med alla "nya" produkter och inte alltid till det bättre, men det är ju en helt egen diskussion som kanske ska ha en separat tråd. :P
På högtalarsidan kan jag hålla med om att Katan är snyggare är M109, gillar även Ninka.

Men på lådsidan är jag omvänd, tycker dom gamla lådorna är lite trista... som sagt smaken är som b... 8)


Top
   
PostPosted: Mon Aug 24, 2009 10:39 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Jan 21, 2004 13:52
Posts: 173
Ricke wrote:
Håller med dig LK rules :lol: Jag har själv bara LK lådor. Tycker också att dom är snyggare än dagens modeller. Riaa steget i gamla majik är bra. Men håll ögonen öppna efter en Kairn tycker att den är väldigt musikalisk. Jag bytte själv från Majik till Kairn. Kan nog skilja en del beroende på hur gammalt exemplar man har,jag har en av de senaste tillverkade och är helnöjd. Fast en fin Klout ihop med den skulle sitta fint.
/R
Skönt med en allierad, hehe. :D

När jag får min LK140 i veckan ska jag försöka låna hem en Kairn och jmf mot Majik-I. Ska bli en rolig jämförelse att göra! Många lovordar ju Kairn, någon som har koll på skillnaderna mellan nätdelarna såsom Brilliant och Brilliant Slimline och allt vad de heter. :)
Ang. Klout så är det ju en sån där Linnprodukt som jag alltid har suktat efter sedan man gick in i en Linnbutik för första gången.. Både utseendet, namnet och framförallt prestandan i den är riktigt bra! Dock är det inte ofta man ser dem på beg. marknaden..

_________________
Majik DS-I
LP 12 (Akito, Adikt, Lingo2)
Katan


Top
   
PostPosted: Mon Aug 24, 2009 11:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
linnist wrote:
Skönt med en allierad, hehe. :D

När jag får min LK140 i veckan ska jag försöka låna hem en Kairn och jmf mot Majik-I. Ska bli en rolig jämförelse att göra! Många lovordar ju Kairn...
Jag har bara LK-lådor och dom är absolut snyggast. Klimax-serien är skitsnygg och även Classic Movie/Music är helt OK. Men resten :-(

Hade såväl Kairn som 5103 hemma och jag tyckte nog att 5103:an lät lite bättre. Med betoning på "lite". Men i allt annat var den sämre. Ful, trist hantering med gummiaktiga knappar, slö att reagera på såväl knapparna direkt som via fjärrkontrollen (också en trist historia), fläkt som väsnas, stor och klumpig... Så jag behöll givetvis Kairn (Pro med senaste nätdelen). En sådan kan man hitta för ca 4000:- och det är den värd. Fungerar klockrent.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon Aug 24, 2009 11:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Dec 28, 2003 05:56
Posts: 979
Location: Luleå
skulle helt klart hå på en Kikkin klout :) rockar fett i dubbel bemärkelse :wink:
Kikkin springer i cirklar runt kairn.
Kan hålla med dig bill50x att 5103an är ganska trött och seg. Problem med knappar och att display som lägger av verkar rätt vanligt med 5103. Sen kostar det mer att laga än vad en ny begad kostar så jag skulle nog passa mig för de försteget. Den var dock grym på sin tid.

_________________
källa sagatun 1.3 jbl308 mk1 2 sub jbl310()


Top
   
PostPosted: Mon Aug 24, 2009 11:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Jag håller helt och hållet med,som jag nämnde i en annan tråd så stavas alltid nya linn med litet "l" då får det låta hur bra det vill.
Det enda jag äger som inte är LK är en 5105 och det är ett undantag som inköptes under alkoholens inverkan samt att jag hört att det var ett väldigt underskattat nästan "klout" för inga pengar. Det har jag gömt på en hylla i sovrummet till den dag då jag "snavar över ett par keltik" vilket kan ta ett par år..

Värt att notera är dock att min fru en morgon låg och sneglade upp emot hyllan där 5105án stod och liksom beundrade den. Hon brukar vanligtvis inte vara sen med att tala om vilka fula grejor jag drar hem och kan exempelvisa inte se skönheten i mina två candy red lackerade gilera mopeder som också bor där inne i sovrummet. Jag hade inte själv tänkt på det men det är något slags glitter i den asfaltliknande lackeringen på skalet,riktigt snyggt faktiskt när solen smeker in genom fönstret! Dock så håller jag med om att det här är inte LINN. Det skulle lika gärna kunna vara en videobandspelare eller parabolmottagare. När de dessutom gör grejorna silverfärgade så vill jag nästan vommera. Det ser billigt ut,jag associerar exempelvis 5105 med Philips videobandspelare, ni vet dom där med extra snabb tillbakaspolning och show view i början på nittiotalet. En LK2 som förvånar en när man försöker lyfta den eller en klout som rätar ut armarna när man tar i dem det är Linn riktigt. En plåtlåda med plastigt stuk och en datornätdel det kan dom behålla för mitt förmenande, Då får det svänga hur mycket det vill,ärligt talat så har jag inte råd heller vilket känns så där ontskönt på något vis...

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Mon Aug 24, 2009 13:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Jul 20, 2008 16:41
Posts: 608
Location: Kalmar
Glömde en viktig detalj... Självklart är det svarta varianten som gäller för de nya lådorna, klart snyggare än silver.

Frugan har tröttnat på alla olika "lådor" man kommer hem med, hon bryr sig inte längre... :)


Top
   
PostPosted: Mon Aug 24, 2009 14:40 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Aug 16, 2009 02:03
Posts: 127
OBS! Du får byta till dig min Ikemi mot din LP12a :wink:


Top
   
PostPosted: Mon Aug 24, 2009 18:44 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Jan 21, 2004 13:52
Posts: 173
Inte omöjligt att det kan bli en Ikemi framöver, är ju ganska prisvärda begagnat..och all musik jag lyssnar på finns ju inte på vinyl.

Men först nu i veckan blir det passivt med LK 140 och efter det antingen Kairn eller aktivt med 2x LK140.
Frågan vad som skulle göra störst skillnad..

Iom att jag bara köper LK-lådor så kan man ju ha lite "uppgraderingssjuka" utan att det ruinerar en. :lol:

_________________
Majik DS-I
LP 12 (Akito, Adikt, Lingo2)
Katan


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 132 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 9 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited