selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 16:31

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 14:55 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Tue Jan 23, 2007 16:11
Posts: 94
Location: Piteå
Just det!
Nyregistrerad här på selleri men har läst era inlägg under en längre tid. Intressant sajt minsann.
Vem är då jag? Tja, jag jobbar som musiker (gitarrist), föreläsare, gitarrmekaniker och sedan april-06 även anställd på Takt & Ton Luleå. Man kan, utan att överdriva, säga att jag för tillfället jobbar en hel del :?
Är även djupt engagerad i allt rörande Jimi Hendrix. En man vars liv och musik jag forskat om under snart trettio år. Tiden går fort när man har skoj!

Musikupplevelsen i hemmet har genom åren fått stå tillbaka en del till förmån för det egna musicerandet.... som kulturarbetare är ens budget rätt begränsad.
Nåja, bättre sent än aldrig unnade jag och min flickvän oss nyligen ett rejält lyft på lyssningsfronten. Jösses, nu är det nästan lika skoj att lyssna på musik som att spela :wink:

Känner jag mig själv rätt så lär jag dock inte bli någon stammis här på selleri. Datortid inte är något stort prio i mitt liv just nu men när jag väl dyker upp här så vet du nu lite mer om vad jag är för en filur :D

Kolla gärna in min hemsida www.davidmorin.se. Visseligen under konstruktion, pinsamt inaktuell men du kan alla fall höra när jag och mina musikerkompisar väsnas..... Mer är på G.



Stay EXP!

_________________
Peace, Love and Music!
David

http://www.davidmorin.se
Livemusik, föreläsningar och gitarrteknik.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 15:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Välkommen hit Jimi forever!

Trevligt med en presentation av dig, du får gärna skriva några rader om anläggningen också - alltid kul att höra vad folk lirar med!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 15:38 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Välkommen! Hur fick du upp ögonen för Linn? Hur välkänt är Linn i musikerkretsar, och vad brukar det finnas för åsikter kring Linns produkter där?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 25, 2007 01:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 02, 2006 13:29
Posts: 628
Location: Stockholm
Välkommen hit.

_________________
För att komma till källan måste man simma mot strömmen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 25, 2007 09:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Tue May 23, 2006 09:38
Posts: 539
Location: Luleå
Välkommen David!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 25, 2007 10:06 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Wed Dec 10, 2003 22:05
Posts: 150
Location: Boden
Välkommen, känner igen ditt nick från "planket"

_________________
/Andreas


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 26, 2007 00:37 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Tue Jan 23, 2007 16:11
Posts: 94
Location: Piteå
Tackar!

Jag missade att skriva några ord om vad jag och Lena lyssnar genom idag. Here we go: Unidisk SC -> C6100 (passisvt/single wire) -> Katan.
Har även en Axis som för tillfället är avställd. Lena vill ha en LP12:a (tja, vem vill inte det?) så förmodligen släpper vi vår Axis.
Tanken är givetvis att på sikt gå över till aktiv drift, skaffa fler slutsteg, komplettera med sub, center och flytta bak Katan/skaffa andra frontare. Å andra sidan kanske Katan får stå kvar som frontare....vi får se.

När det gäller Linn och vad musiker tycker om deras produkter så kan jag givetvis inte svara för alla *men* av de jag känner så har inte en enda något negativt att säga. Tvärtom. Inte så förvånande kanske med tanke på att Linns filosofi på många plan smälter samman med filosofin bakom ett musicerande.
Själv hörde jag talas om Linn för första gången i mitten av 80-talet då en kompis skaffade sig en LP12:a, kommer inte ihåg var han köpte den men ni må tro att jag kommer ihåg upplevelsen! Helt omedvetna om vad denna spelare skulle göra med hans skivsamling satt vi bokstavligen med hakorna i knät :o . Länge. Sedan öppnade Peter sin butik i Luleå så då kunde vi vallfärda dit - the rest is history.

För att återknyta till musiker/kulturarbetare och Linn så är det nog så att för de flesta (alltså de som inte tjänar multum på royalties, konsertintäkter och annat) kommer det egna uttrycket i första hand. När det behovet är tillgodosett, om det någonsin blir det :wink: , brukar det inte finnas mycket pengar över till välljudande Hi-Fi. Fast det är klart, det finns undantag.......

Stay EXP!

_________________
Peace, Love and Music!
David

http://www.davidmorin.se
Livemusik, föreläsningar och gitarrteknik.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 28, 2007 12:07 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Sun Feb 12, 2006 13:59
Posts: 22
Location: Värmdö (Piteå)
Jimi forever wrote:
Jag missade att skriva några ord om vad jag och Lena lyssnar genom idag. Here we go: Unidisk SC -> C6100 (passisvt/single wire) -> Katan.
Tjena David. Är detta möjligtvis anläggningen du demat för duon bäckman/weinz?
/B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 07, 2007 23:12 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Tue Jan 23, 2007 16:11
Posts: 94
Location: Piteå
bjol2001 wrote:
Jimi forever wrote:
Jag missade att skriva några ord om vad jag och Lena lyssnar genom idag. Here we go: Unidisk SC -> C6100 (passisvt/single wire) -> Katan.
Tjena David. Är detta möjligtvis anläggningen du demat för duon bäckman/weinz?
/B
Det är det minsann. Vad sa dom åt dig?

_________________
Peace, Love and Music!
David

http://www.davidmorin.se
Livemusik, föreläsningar och gitarrteknik.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 08, 2007 12:29 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Sun Feb 12, 2006 13:59
Posts: 22
Location: Värmdö (Piteå)
Jo dom verkade mycket imponerade av din anläggning. Som jag förstod så hade Micke med egna skivor där det framträdde toner och instrument han inte hört tidigare. Micke fällde även kommentaren: "man hörde till och med andetag i låtarna".

Jag är f.ö. svåger till Micke...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 09, 2007 23:18 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Tue Jan 23, 2007 16:11
Posts: 94
Location: Piteå
bjol2001 wrote:
Jo dom verkade mycket imponerade av din anläggning. Som jag förstod så hade Micke med egna skivor där det framträdde toner och instrument han inte hört tidigare. Micke fällde även kommentaren: "man hörde till och med andetag i låtarna".

Jag är f.ö. svåger till Micke...
Svåger? På så sätt. Ja världen är liten ibland minsann.
Återstår nu bara att se vad dessa två mycket eminenta musiker skaffar sig för stereo pryttlar den dagen det blir aktuellt. Vi kollade bland annat in Neil Youngs "Heart of Gold" DVD. Och visst sjutton är det är skoj att få visa på möjligheterna när det kommer till att gräva fram musikalisk information ur en skiva. Mycket skoj. I sammanhanget "gräva musikalisk information" är dessutom min rigg rätt blygsam om man jämför med en del andra produkter. I nuläget kör jag inte ens aktivt :( :roll: :oops: Nåja, var sak har sin tid.

_________________
Peace, Love and Music!
David

http://www.davidmorin.se
Livemusik, föreläsningar och gitarrteknik.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 23, 2007 10:52 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Sun Feb 12, 2006 13:59
Posts: 22
Location: Värmdö (Piteå)
Jag är lite skeptisk att de kommer att investera i någon anläggning som gör deras skivsamling rättvisa. Jag har tjatat på dem i några år, men de verkar nöjda med Mickes ärvda stereostapel från pojkrummet med högtalare undanstoppade bakom(!) olika möbler i vardagsrummet. Krävs nog att Apple släpper något dyrt överdesignat system för att de ska öppna plånboken :wink:

Fråga: Varför ett 6100 om du bara kör 2-kanal? Utbyggnadsplaner? Aktivering?
Fina grejer för övrigt. Ditt system är väl ungefär vad jag vill ha när jag blir stor - kompletterat med fler högtalare för bio ... kanske du ska sälja framöver :) Är du intresserad av en demo så kommer jag hur som helst gärna förbi på en provlyssning när jag är i stan - med eller utan Bonafidemedlemmar :lol:
/Bjarne


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 19:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2003 21:00
Posts: 540
Location: Luleå
Mats är tillbaks hos T&T så nu är det bara att du återvänder också :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 21, 2007 22:41 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Tue Jan 23, 2007 16:11
Posts: 94
Location: Piteå
Oj! Har totalt missat att det varit en del aktivitet på denna tråd.
bjol2001 wrote:
Jag är lite skeptisk att de kommer att investera i någon anläggning som gör deras skivsamling rättvisa. Jag har tjatat på dem i några år, men de verkar nöjda med Mickes ärvda stereostapel från pojkrummet med högtalare undanstoppade bakom(!) olika möbler i vardagsrummet. Krävs nog att Apple släpper något dyrt överdesignat system för att de ska öppna plånboken :wink:
Förmodligen :D :wink: :D
bjol2001 wrote:
Fråga: Varför ett 6100 om du bara kör 2-kanal? Utbyggnadsplaner? Aktivering?
Absolut. Både aktivering *och* utbyggnad av systemet. Får se var det slutar men någon form av surroundupplevelse hägrar onekligen....
bjol2001 wrote:
Fina grejer för övrigt. Ditt system är väl ungefär vad jag vill ha när jag blir stor - kompletterat med fler högtalare för bio ... kanske du ska sälja framöver :)
Då hör jag av mig. Var så säker.
bjol2001 wrote:
Är du intresserad av en demo så kommer jag hur som helst gärna förbi på en provlyssning när jag är i stan - med eller utan Bonafidemedlemmar :lol:
/Bjarne
Känn dig varmt välkommen.

_________________
Peace, Love and Music!
David

http://www.davidmorin.se
Livemusik, föreläsningar och gitarrteknik.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 21, 2007 23:15 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Tue Jan 23, 2007 16:11
Posts: 94
Location: Piteå
Diver wrote:
Mats är tillbaks hos T&T så nu är det bara att du återvänder också :D
Hej Fredrik!
Jo, jag känner allt till att Mats återvänt. Han, Pirre, Magnus och Anders var alla mycket goda arbetskamrater till mig och vi håller kontakten.

Roligt också att du vill ha mig tillbaka. I nuläget finns dock inget som talar för att jag återvänder. Välsignades för en tid sedan med arbete på Krokodil här i Piteå. Världens bästa jobb för en sån som jag 8). Kolla gärna in www.krokodil.nu om du inte känner till denna kulturboning i vår stad. Att kombinera det jobbet med mitt egna företagande är sann balsam för skälen. Ungefär som att lyssna på ett välspelande Linn-system med andra ord :D .
Nåja, vi ses säkert någon gång. Kommer förmodligen att besöka min förra arbetsplats under veckan för att lyssna på Klimax DS. Lär visst vara trevligt har jag hört.....

_________________
Peace, Love and Music!
David

http://www.davidmorin.se
Livemusik, föreläsningar och gitarrteknik.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited