selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 07:21

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
 Post subject: Re: Pelles lilla system
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 11:39 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Mon Oct 25, 2004 11:32
Posts: 268
Pär wrote:
Nu har även 5103an fått gå i pension. Systemet blir mindre och mindre :mrgreen:
Den inbygda volymkontrollen i majik ds är faktiskt riktigt bra.Den är så pass bra att jag kan leva utan 5103. Det är oxå skönt att kunna jusera volymen via noikan (810). Om det nu blir ett nytt försteg eller ett par majik 109 får tiden utvisa.
Det finns väl fler här på forumet som har majik ds. Vad tycker ni om volymkontrollen ?
Vad kul att den inbyggda volymkontrollen är så pass bra! Skönt att utvecklingen går framåt!


Top
   
 Post subject: Re: Pelles lilla system
PostPosted: Thu Aug 06, 2009 14:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Dec 28, 2003 05:56
Posts: 979
Location: Luleå
Så där ett par svarta majik 109 och en Dynamik psu till min majik ds beställd :D

_________________
källa sagatun 1.3 jbl308 mk1 2 sub jbl310()


Top
   
 Post subject: Re: Pelles lilla system
PostPosted: Sun Aug 09, 2009 20:33 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Thu Nov 13, 2008 22:24
Posts: 3
Location: Luleå
Här byts det komponenter :)


Top
   
 Post subject: Re: Pelles lilla system
PostPosted: Sun Aug 09, 2009 21:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Pär wrote:
Det finns väl fler här på forumet som har majik ds. Vad tycker ni om volymkontrollen ?
Först tyckte jag att den var jättebra. Jag hade ju Majik och Akurate på hemlån i nästan en vecka innan jag bestämde mig g´för vilken jag skulle köpa. Varje gång jag kopplade in Akuraten lät det så grymt mycket bättre. Jag tyckte det var konstigt, för jag hade inte upplevt skillnaden riktigt så stor tidigare. Det berodde på att jag körde Akurate DS genom Classik Movie DI's försteg och Majik direkt till slutsteget. Och tyvärr är inte försteget i Majik DS särskilt mycket att ha tycker jag, det händer väldigt mycket med ett så enkelt försteg som Classik Movie DI.

Bekvämligheten att slippa försteg och de extra slantarna man sparar lockar verkligen. Man vill att försteget ska vara bra. Men tyvärr levererar det inte så mycket som en Majik DS förtjänar.

/ Jacob


Top
   
 Post subject: Re: Pelles lilla system
PostPosted: Mon Aug 10, 2009 08:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Dec 28, 2003 05:56
Posts: 979
Location: Luleå
Nä det är sant beställde ju en kikkin av lejonklou och den volymkontrollen är bara SJUKT mycket bättre än volymkontrollen i majikds. Läste att den digitala volymkontrollen skulle ha uppdaterats med den nya cara. Sen så med dynamik strömförsörjning borde oxå bli ett lyft. Men tror fortfarande inte den slår en kikkin i prestanda. Ska hur som helst testa när jag får hem min uppdaterade MDS.

_________________
källa sagatun 1.3 jbl308 mk1 2 sub jbl310()


Top
   
 Post subject: Re: Pelles lilla system
PostPosted: Mon Aug 10, 2009 10:30 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 18, 2004 12:58
Posts: 328
Location: Linköping/Luleå
"MDSDKIKKIN2250M109"
Väldig kompakt och kompetent system.
Det vore kul att lyssna på. :D


Top
   
 Post subject: Re: Pelles lilla system
PostPosted: Mon Aug 10, 2009 11:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Dec 28, 2003 05:56
Posts: 979
Location: Luleå
Mina M109 + dynamik till mds borde väl dyka upp till veckan om jag har tur. Man var ju som tvungen att använda sig av sommar kampanjen. :D Nästa steg blir kanske en dynamik till min 2250.

Jo systemet har krymt en aning från ett aktivt espek ekwal k104 system :lol: Tänkte testa med brakits till m109 pga barn och en grymt smidig lösning om nu inte prestandan blir allt för lidande.

_________________
källa sagatun 1.3 jbl308 mk1 2 sub jbl310()


Top
   
 Post subject: Re: Pelles lilla system
PostPosted: Sun Aug 16, 2009 08:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Dec 28, 2003 05:56
Posts: 979
Location: Luleå
Äntligen har man fått hem Majik 109. Måste säga att jag är grymt imponerad av dessa burkar redan nya från kartongen leverarar dom riktigt nice. Inte som k104 som lät trasiga när dom var nya ,M109 åter defenitivt större än dom ser ut :D. Känns faktiskt som att det kan bli riktigt magiskt bara dom får spelas in lite och att hitta den optimala placeringen. (Verkar som dom ska stå ganska nära väggen. ligger runt 15cm nu). Man får väl lira lite musik medans man väntar på dynamiken till min MDS. :twisted:

_________________
källa sagatun 1.3 jbl308 mk1 2 sub jbl310()


Top
   
 Post subject: Re: Pelles lilla system
PostPosted: Sun Aug 16, 2009 10:14 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Dec 14, 2004 15:25
Posts: 323
Location: Luleå
Börjar själv bli alldeles häpen över 109'orna hemma men jag tycker mina ex låtit helt trasiga (ingen överdrift) första fyra dagarna i jämförelse mot hur de började spela ut igår. Var faktiskt riktigt besviken då i princip nästan inget var bättre än med mina väl intrimmade 5140 och ännu mer besviken då jag vet hur sanslöst bra resten av 2K högtalarna lirar men nu så...oj oj...de är grymt bra och precis som du nämner så verkar de må riktigt bra nära väggen. Har inte heller gett upp tanken på väggplacering ännu...ska ge dem ytterligare lite tid bara!
:)

_________________
Digital Interiör AB - Stockholm och Luleå
Vi får allt du lyssnar på hemma att låta bättre
- Auktoriserad återförsäljare av Linn sedan 2005 -

anders@digitalinterior.se


Top
   
 Post subject: Re: Pelles lilla system
PostPosted: Sun Aug 16, 2009 19:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Dec 28, 2003 05:56
Posts: 979
Location: Luleå
Ja det är ju alltid kul när man när man får mer än vad man förväntar sig. Tänkte att M109 är i samma klass som k110 som jag hade tidigare. Men ack så fel man kan ha M109 är klart bättre på allt. :D Tur att linn kom med ett sommarerbjudande annars hade man nog inte bytit burkar i första taget :)
Kul för dig ankan att dina burkar börjar lira musik. Tänka spela in mina riktigt länge innan man börjar finliret med placeringen :)

_________________
källa sagatun 1.3 jbl308 mk1 2 sub jbl310()


Top
   
 Post subject: Re: Pelles lilla system
PostPosted: Mon Sep 07, 2009 14:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Jul 20, 2008 16:41
Posts: 608
Location: Kalmar
Pär och Andkan, hur går det för era 109:or nu när ni spelat in dom lite mer? Har ni dom på vägg eller har dom åkt ner på stativ?

Är det ett lyft jämfört med 110:orna Pär? :?:


Top
   
 Post subject: Re: Pelles lilla system
PostPosted: Mon Sep 07, 2009 14:36 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Dec 14, 2004 15:25
Posts: 323
Location: Luleå
Quote:
Pär och Andkan, hur går det för era 109:or nu när ni spelat in dom lite mer? Har ni dom på vägg eller har dom åkt ner på stativ?
Ne, mina har åkt ner i kartongen...;)

_________________
Digital Interiör AB - Stockholm och Luleå
Vi får allt du lyssnar på hemma att låta bättre
- Auktoriserad återförsäljare av Linn sedan 2005 -

anders@digitalinterior.se


Top
   
 Post subject: Re: Pelles lilla system
PostPosted: Mon Sep 07, 2009 15:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Jul 20, 2008 16:41
Posts: 608
Location: Kalmar
andkan wrote:
Quote:
Pär och Andkan, hur går det för era 109:or nu när ni spelat in dom lite mer? Har ni dom på vägg eller har dom åkt ner på stativ?
Ne, mina har åkt ner i kartongen...;)
:?: :?: :?:


Top
   
 Post subject: Re: Pelles lilla system
PostPosted: Mon Sep 07, 2009 16:06 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Dec 14, 2004 15:25
Posts: 323
Location: Luleå
TONNY wrote:
andkan wrote:
Quote:
Pär och Andkan, hur går det för era 109:or nu när ni spelat in dom lite mer? Har ni dom på vägg eller har dom åkt ner på stativ?
Ne, mina har åkt ner i kartongen...;)
:?: :?: :?:
Majik 109 ger lite mer flyt och spelar lite bättre än 5140 men herregud, det funkar inte hos oss att tappa hälften av ingredienserna i musiken...en liten tune dem förbättring på bekostnad av allt tryck och livekänsla är för min del ett sidosteg och ska jag komplettera med en sub av rätt kvalite då är det totalt nästan samma pengar som beggade 242'or. Kanske jag haft tur med rummet när det gäller 5140 och att jag trimmat till dem väldigt bra men oavsett, de får stå kvar ännu ett tag...de lirar fantastiskt med Majik-I/D nu för tiden...

_________________
Digital Interiör AB - Stockholm och Luleå
Vi får allt du lyssnar på hemma att låta bättre
- Auktoriserad återförsäljare av Linn sedan 2005 -

anders@digitalinterior.se


Top
   
 Post subject: Re: Pelles lilla system
PostPosted: Mon Sep 07, 2009 16:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Jul 20, 2008 16:41
Posts: 608
Location: Kalmar
andkan wrote:
Majik 109 ger lite mer flyt och spelar lite bättre än 5140 men herregud, det funkar inte hos oss att tappa hälften av ingredienserna i musiken...en liten tune dem förbättring på bekostnad av allt tryck och livekänsla är för min del ett sidosteg och ska jag komplettera med en sub av rätt kvalite då är det totalt nästan samma pengar som beggade 242'or. Kanske jag haft tur med rummet när det gäller 5140 och att jag trimmat till dem väldigt bra men oavsett, de får stå kvar ännu ett tag...de lirar fantastiskt med Majik-I/D nu för tiden...
De va som tusan :shock: så pass, du verkar ha med frugan på det hela också ("hos oss"). :wink:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited