Quote:
Är du kund på HF månne? Kalle var nämligen på väg för att installera ett par Artikulat när jag kikade in där för två veckor sedan.
Nej, inte på HF, Stereokompaniet.
Quote:
Var det du som hade Klimax Twin + Akurate 242 innan? Vore kul att höra hur du upplevde skillnaden.
Hade Akurate 212 Aktiv och C4200+C4100. Hade C4200 + C4200 som referens när uppgradering var på tapeten. Det relevanta svaret på skillnaden mellan dessa är Artikulat = "Simply Better". Skillnaden upplever jag som att Artikula spelar mer avslappnat, oansträngt och tight, i jämförelse. Lättare att integrera med rummet, bättre på låg volym. Man skulle kunna tillägga, mer högupplöst också.
Quote:
Dessutom vore det intressant att veta hur du resonerade när du valde just 320A.
Själv skulle jag gärna vilja jämföra dom med 350, 350A, aktiva 242.
(även mot Komri men de torde man inte kunna göra då Linnhandlare troligen enbart har Artikulat om de ens har det...)
Tja, Artikulat 350A skulle inte va fel...Inte Komri heller, har haft monstren i vardagsrummet när de introducerades, helt ok burk
Resonemanget att välja 320A baseras på att de, i mitt tycke, tydligt motiverar merkostnaden mot Akurate 212 med 2xC4200. Inte fel heller att slippa högtalarkablar. Inte lätt att uppgradera stegen men det blir nog ändå källsidan som åtgärdas först, tror jag kan leva med denna play-back ett tag

En sub eller 2 skulle va kul oxå!
Lite bilder på stereon.