selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 13:42

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Mihe:s system
PostPosted: Fri May 14, 2004 20:10 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue May 04, 2004 18:48
Posts: 103
Location: Jämtland
Hallå!
Micke heter jag och bor i Östersund.
Det som mest snurrar på skivtallriken hos mig är rockmusik från tidigt 70-tal, grupper och artister som Captain Beyond, Warhorse, Lucifer's Friend, Uriah Heep och Tommy Bolin är några av mina favoriter.

Har en LP12:a i Cherry som är utrustad med: Ekos II med T-Kable/Arkiv II/Lingo II/Cirkus/Trampolin.


Last edited by mihe on Mon Jan 10, 2011 23:52, edited 17 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri May 14, 2004 21:01 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Välkommen till forumet Micke!

Det värmer hjärtat hos en gammal östersundare att se att det finns så fina tolvor i 'hemstaden'... :)

Vad är det för autograf som syns nere i högra hörnet vid skivtallriken? Och en fråga till när jag ändå är igång - orkar CMS driva dina Katan på samma sätt som LK140/LK240 gör?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri May 14, 2004 23:09 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue May 04, 2004 18:48
Posts: 103
Location: Jämtland
Tackar!
Autografen är Ivor Tiefenbrun....detta är en Anniversary Edition LP12:a.
Katan och Classik Movie funkar mycket bra tillsammans, inga problem, men å andra sidan är jag ingen som spelar tokhögt heller, man måste ju tänka lite på familjen också...
Jag tycker personligen bättre om steget i Classiken än LK140, jag var alldrig så där jätte imponerad av det, däremot så är jag lite imponerad av LK240, i mina öron mycke bättre än LK140, dom är så bra så jag köpte 2 par och körde bi-ampat, det gav ett ruskigt bra steroperspektiv och en grym kontroll oavsett volym.

:) Micke

_________________
The world is full of Kings and Queens, who blind your eyes, then steal your dreams. It´s Heaven and Hell!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 17, 2004 18:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Du tycker alltså att det var ett lyft med bi-amp. Jag startade en tråd om just bi-amping och av svaren jag fick så tolkade jag det som om det var en förbättring men inte så stor att den är värd vad den kostar.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 17, 2004 20:31 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue May 04, 2004 18:48
Posts: 103
Location: Jämtland
Hej Tjagge!
Ja, jag tycker att det var ett lyft! Jag tycker att det blev lite mer kontroll och ett lite mer lugn över ljudet.
Sen vet jag inte om det är värt priset i just detta fall, men ska man köra aktivt sen så kan det ju vara ett intressant steg inför det...

:) Micke


Last edited by mihe on Mon May 17, 2004 21:21, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 17, 2004 21:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Trevligt med Östersundsbor som lyssnar på riktig musik :D
Själv brukar jag vara på hifibutiken och inhandla prylar och tidigare i livet även purpleplattor på nån bakgata som jag inte kan namnet på.

_________________
Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 17, 2004 21:09 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue May 04, 2004 18:48
Posts: 103
Location: Jämtland
Hallå stranna!
Vad har du själv för favoriter?
I går köpte jag Butterfly Ball, har du hört den? lite anorlunda, men en kavalkad av 70-talets bästa rocksångare (Ronnie James Dio, David Coverdale, Glenn Hughes, mfl.). De är för den delen inte många som slår dessa herrar på fingrarna än idag...

:) Micke


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue May 18, 2004 22:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Hej
Har inte butterflys ball än på skiva, har den på ett band någonstans.

Har lyssnat på Purple i 20 år nu, likaså DIO , Whitesnake, Rainbow mfl
Gillar den typen av hårdrock och har en liten samling som fortsätter växa.

Nackdelen med mej är att jag har så svårt att begränsa mej till en grupp eller stil så det blir så dyyyrt :o)

Stor favorit bland Purple är califonia jamming samt dubbelcdn last concerts där Blackmore spelar sina sista låtar innan han lägger av -75 där visar han verkligen vem som är den sanna gitarrguden.

_________________
Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 19, 2004 08:25 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue May 04, 2004 18:48
Posts: 103
Location: Jämtland
Hallå!
stranna wrote:
Har lyssnat på Purple i 20 år nu, likaså DIO , Whitesnake, Rainbow mfl
Gillar den typen av hårdrock och har en liten samling som fortsätter växa.

Nackdelen med mej är att jag har så svårt att begränsa mej till en grupp eller stil så det blir så dyyyrt :o)

Stor favorit bland Purple är califonia jamming samt dubbelcdn last concerts där Blackmore spelar sina sista låtar innan han lägger av -75 där visar han verkligen vem som är den sanna gitarrguden.
Visst är det svårt att begränsa sig till en grupp, men då är vinyl bra, då man fortfarande kan köpa den billig begangnad.
Jag håller med dig , Purple och dess förgreningar är kanon, såg faktiskt Purple (med Uriah Heep som förband) i Sthm i höstas på deras Bananas-turne, var du där? Jag tycker att Bananas är den bästa DP-skivan sen Perfect Strangers! Kanonbra gubbrock helt enkelt!

:) Micke


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 19, 2004 09:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Japp, jag var där fast det roliga med det var väl att Uriah Heep spelade bättre och roligare än Purple enligt mej.
Uriah Heeps basist var ju totalt galen, trummisen så tjock att man trodde han skulle välta allt när han tog fart och satte sej vid trummorna men sen fick han bra fart.


Visst är bananas bästa plattan sen perfect strangers men däremellan har det ju kommit ut en hel del guldkorn.

När vi är inne på Blackmore så gillar jag ju även Blackmores night och Rainbow, ta plattan med Rainbow från -95 ujujujuj vilket drag bitvis.

Är just nu inte inne i någon purpleperiod men det kan ju svänga snabbt (lyssnar på abba bland annat just nu)

_________________
Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 19, 2004 09:49 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue May 04, 2004 18:48
Posts: 103
Location: Jämtland
stranna wrote:
Japp, jag var där fast det roliga med det var väl att Uriah Heep spelade bättre och roligare än Purple enligt mej.
Uriah Heeps basist var ju totalt galen, trummisen så tjock att man trodde han skulle välta allt när han tog fart och satte sej vid trummorna men sen fick han bra fart.


Visst är bananas bästa plattan sen perfect strangers men däremellan har det ju kommit ut en hel del guldkorn.

När vi är inne på Blackmore så gillar jag ju även Blackmores night och Rainbow, ta plattan med Rainbow från -95 ujujujuj vilket drag bitvis.

Är just nu inte inne i någon purpleperiod men det kan ju svänga snabbt (lyssnar på abba bland annat just nu)
Jag håller med dig, Hepp var bättre, mer spelglädje...
Kan bara instämma i att Blackmores Nighet är bra, Rainbow plattan från -95 är också bra, men min Rainbow favorit är "On Stage", i mitt tycken den bästa live-platta som finnns....

:) Micke


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 19, 2004 12:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
On stage från -77 är inte att leka med, riktigt giftig platta har haft den i samlingen i närmare 20 år den med.

_________________
Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 19, 2004 17:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Blackmore's Rainbow - Stranger In Us All (1995) är ju kanon. Faktiskt bland de första skivorna jag hörde (och fastnade för) i den här genren. Efter det har det så klart blivit en hel del Dio :D (som förövrigt var riktigt bra live när han var i Luleå är för nåt år sedan).

Deep Purple har jag aldrig lyssnat in mig speciellt mycket på, mest troligt för att jag aldrig köpt nån skiva med dom. Inväntar dock för tillfället en Live in Bombay DVD med dom. Det kanske blir tillskott i skivstället efter det.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 08, 2006 16:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 02, 2006 13:29
Posts: 628
Location: Stockholm
mihe wrote:
Tackar!
Autografen är Ivor Tiefenbrun....detta är en Anniversary Edition LP12:a.
Mäktigt...lite kul faktiskt.

_________________
För att komma till källan måste man simma mot strömmen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 17, 2007 12:51 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue May 04, 2004 18:48
Posts: 103
Location: Jämtland
Det var över 3 år sen jag uppdaterade, så nu tänkte jag att det var dags...bild finns längst upp!

/Micke


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited