selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 23:43

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Apr 27, 2007 08:46 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag fick detta tips då jag frågade om lösningar på ljudproblemet med fläkten som startar av/till i Sizmik 10.25.

Slutsteget ligger som ett separat paket så det är bara att dra ut och vilken skillnad! Hade det hängande på trekvart utanför subkabinettet (så långt kablarna räckte), och lyckades inte ens dra igång fläkten under uppladdningen för Nine Inch Nails härom helgen!
När jag tog ut steget var det rejält varmt och kylningen måste bli mångdubbelt bättre när det inte ligger dikt inpackat i sub-kabinettet.

Kablaget mellan slutsteg & högtalare är kopplat med vanliga kabelskor som det såg ut. Nån som har idéer om typ av kabel & kabelsko man bör använda? Kanske inte så kritiskt för en sub? Jag tänkte förlänga kablaget och ha steget i hyllan bredvid subben. Det blir en öppning bak på kabinettet som ändå verkar hyfsat slutet mot elementet. Men bör man försöka sluta till där slutsteget normal sitter?

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 27, 2007 17:15 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag har aldrig haft problem med fläkten i min Sizmik men har ändå slutsteget monterat i en separat (LK) låda. Det låter helt enkelt bättre när slutsteget inte utsätts för vibrationer och mikrofoni.

Jag kör med K20 och crimpade kabelskor.

Lycka till!

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 27, 2007 17:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Just det.. lådan är sluten så du behöver inte göra något åt öppningen som blir när du plockar ut slutsteget.

Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00