selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 13:14

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat May 08, 2004 10:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Var igår inne på High Fidelity för att till sist få dit en Adikt på min LP 12:a. (Något jag väntat ALLDELES för länge med).

Sedan visade det sig att min rem hade töjt sig 1-2 cm, så jag köpte en ny sådan också. Det här kanske alla här redan vet, men för mig var det nytt. LP 12:ans rem är tydligen inget vanligt gummiband som är töjbart, enligt Calle, utan remmen är UTSKUREN ur gummi!

F.ö. så verkar det nu som att det kommer rassla in en massa Kairn-försteg begagnat nu när Exotik har kommit. Själv reserverade jag ett inkommande till ett juste pris.

Som en liten passus kan jag nämna att när nålbytet var klart och jag förväntansfullt som tusan skulle åka hem, så lade jag 12:an på passagerarplatsen i bilen och... råkade låsa in bilnyckeln i bilen! Höll på att få hjärnblödning. Calle hjälpte mig att försöka öppna bilen med en stålgalge men icke. Det var bara att åka hem och hämta reserven. En och en halv timme åt skogen. Dessutom missade jag att fixa biljetter till Moderna Museets Kjartan-kväll p.g.a. det här! Och allt var mitt fel. Men har man musikdelirium så kan man bli lite tankspridd...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat May 08, 2004 10:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Quote:
F.ö. så verkar det nu som att det kommer rassla in en massa Kairn-försteg begagnat nu när Exotik har kommit. Själv reserverade jag ett inkommande till ett juste pris.
Får man fråga inom vilket prisområde dessa begade Kairn kommer att hammna i? Om dom på High Fidelity har bildat sig en uppfattning om detta, vill säga.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat May 08, 2004 10:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Jag får ge 8.000 för en relativt tidig Kairn som är uppgraderad med Brilliant nätdel, och så har den phono.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat May 08, 2004 10:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Ok, då har jag koll på läget. Borde då få en slant för min som är har fabriksmonterad slimline brilliant och phono.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat May 08, 2004 11:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Quote:
Borde då få en slant för min
Skall du sälja den/uppgradera?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat May 08, 2004 11:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Nja, har inte bestämt mig om jag skall byta försteg eller högtalare.
Vill kunna rocka lite mer än vad mina kirurgiska Kaber vill, har hittat ett par begade Keltik som diskuteras i ett annat forum. Det känns som om rockfaktorn höjs mer med Keltik än med ett nytt försteg.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited