selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 06:30

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 13:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
Ett par fina Ninka i Lönn. Välvårdade med senaste diskanterna i metall. Säljes inklusive orginal standardfot. Ninkorna finns i närheten av Göteborg. Jag har orginalkartonger, så de kan skickas. Jag är första ägaren, de har köpts nya på Tonläget i Gbg. Den ena högtalaren har en mycket liten "skada" på ena övre högra hörnet, knappt märkbar. Den andra har ett märke på vänstra framkanten (och sidan), ungefär i mitten av högtalaren. Båda dessa märken är i princip omöjliga att se om man inte vet om dem. Men jag vill ändå nämna dem.

Jag har försökt fotografera märkena, men eftersom de är mycket små blir det inte så tydligt på bild. Jag har försökt få med ena kantmärket. Hörnbilden blev lite kass i blixten, men "skadan" kanske syns ändå? Det finns bilder på min medlemspresentation, där högtalarna är i sin nuvarande kondition. Ninkorna kan på begäran levereras i en av fyra olika konfigurationer, passiv singelwire, passiv biwire/biamp, aktiv biamp eller aktiv triamp. ;-)

Högtalarna låter fantastiskt bra och kan självklart provlyssnas innan ett köp för 9000 kr (+ ev. frakt). Nypris är 19400 kr, nu för mindre än halva priset! Passa på att förverkliga din dröm om ett par Ninka!

Edit, kontaktinfo: PM eller maila till: linnofil "at" gmail "punkt" com


Attachments:
File comment: Ena Ninkans hörn
Hörnskada_Ninka.JPG
Hörnskada_Ninka.JPG [ 11.72 KiB | Viewed 1347 times ]
File comment: Andra Ninkans front
Kantskada_Ninka.JPG
Kantskada_Ninka.JPG [ 18.7 KiB | Viewed 485 times ]


Last edited by Linnofil on Sun Apr 22, 2007 21:34, edited 1 time in total.
Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 16:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
Försäljning för att finansiera Keel?! :wink:
Linnofil wrote:
Den som köper aktiva högtalare före Keel kommer att få skäll hädanefter, var så säker! Glöm alla Ekos2, Akiva, Cxxxx steg, Kinos, Akurate m.m. Nu är det Keel som gäller!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 16:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
Pediatrik wrote:
Försäljning för att finansiera Keel?! :wink:
Ja, delvis kanske man kan säga. Jag håller fortfarande på vad jag sa då. Att höra Keel var en upplevelse som påverkar alla Linninvesteringar framöver. Jag har t.ex. hellre Keel och ett par passiva Kan från -92 med hemmabyggt slutsteg än aktiva Ninka med C4200 utan Keel. Men just nu handlar det mer om att finansiera familjeaktiviteter. Jag (andra i familjen) prioriterar annat helt enkelt. Vad ska man då sälja om inte högtalarna? "Source First" gäller alltid, som bekant. Ekos2=>Akito2b skulle jag däremot inte gå med på! Keel kommer nog vad det lider. Problemet är just det där med att behöva lida för att få råd!

Jag har gått lite FÖR långt (återigen enligt vissa i familjen) i mina Knektinvesteringar så det blir lite mer som ska säljas. Bl.a. en nästan ny Roomamp2i. Finns intresse någonstans?


Last edited by Linnofil on Thu Apr 05, 2007 00:03, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 05, 2007 00:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Aug 16, 2005 20:16
Posts: 268
Hm
RoomAmp behöver jag. Jag har i och för sig inte planerat systemet ännu, men enligt våra tidigare diskussioner om Knekt verkar ju en(eller flera) Room ampisar behövas.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 05, 2007 08:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2003 21:00
Posts: 540
Location: Luleå
Knekt skulle inte vara helt fel faktiskt. Har du funderat på något pris på Roomamp2i? Vist är det den nya varianten som är mer avancerad än den första Roomamp? Synd att nypriset är så högt på knektprylarna bara en RCU kostar över 7000:-

/Fredrik.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 13, 2007 00:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
Diver wrote:
bara en RCU kostar över 7000:-
Nja, inte riktigt sant, med den nya Basik RCU'n så kan du få en RCU för under 2500 kr för t.ex. ett badrum. Med Basik IR så har du all fjärrfunktionalitet och den kan man klara sig fint med. Fortfarande under 3000 kr. Det kanske låter otroligt för någon som inte är Knektvan, men det är faktiskt värt det!

Min Roomamp2i är drygt 1.5 år gammal. Jag hade tänkt mig 9000 kr, d.v.s. ca halva nypriset. (17650 kr). Eftersom detta är den nya roomampen med switchad nätdel (till både för och slutsteg) så låter den bättre än den tidigare generationen med trafo (10 år nyare konstruktion). Roomamp2i är för två rum i samma låda. Det syns på "topplåten" att den varit monterad, annars är den fin. Knekt är underbart, mycket svårt att föreställa sig innan man får uppleva det i hemmiljö.

Någon som är intresserad?


Attachments:
ROOMAMP2_SPEC_SHEET.pdf [995.51 KiB]
Downloaded 82 times
Top
   
PostPosted: Sun Apr 22, 2007 21:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
Nu var Ninkorna sålda till en gentleman här på forumet, boende i Norge. Det var stort intresse och flera ville köpa. Men bara en kunde vara först!

Jag har dock kvar en Roomamp 2i till salu.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Rene and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited