selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 10:23

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

Vilket domännamn?
selleri.de 51%  51%  [ 34 ]
linnforum.se 48%  48%  [ 32 ]
Annat (skriv ditt förslag i tråden) 1%  1%  [ 1 ]
Total votes: 67
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 26, 2007 22:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Jag röstar på den sista bilden.
Snyggt jobbat Roland!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 26, 2007 23:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
snyggt jobbat Roland, kan tycka att tvåan och fyra som är i perspektiv är snyggare. Sen är det svårt det där med texten. själv skulle jag nog gilla selleri.de men samtidigt är det inte så informativt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 26, 2007 23:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Feb 07, 2006 21:56
Posts: 840
Location: Luleå
Sony wrote:
Supersnygga Roland! Verkligen bra ide, har inte alls tänkt på att våran logga behöver uppdateras med nya bättre saker. Roligt när någon av våra medlemmar tar tag i saken :D

Frågan är om vi skulle ha linnforum.se istället då den numera är våran huvudadress, eller blir det missnöja från våra mer rutinerade sellerister då?
Hmm, ska vi byta trots att majoriteten här vill ha kvar selleri.de?

Även om Klimax DS är den bästa källan just nu - vore det inte roligare att ha en LP12a i loggan? Det är ju ändå den mest klassiska Linn-produkten som troligen kommer att finnas kvar långt efter att Klimax DS gått ur produktion.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 27, 2007 00:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Mar 06, 2004 18:26
Posts: 618
Location: Göteborg
Fast nu har jag röstat på linnforum.se, så just nu är det ingen majoritet för nåt av förslagen.

Linnforum.se är så klart det mer logiska namnet. Selleri kommer väl att leva kvar som namn hur som helst.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 27, 2007 13:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
Snygga bilder Roland! Jag röstar på 2/4 som är klart snyggast, enligt mig. Om jag måste välja så lutar det nog åt 4:an, mer informativt. Men jag känner mig mer som en Sellerist än som en Linnforumist. :D Hur kul låter det att vara en Linnforumist, egenligen? :(


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 27, 2007 23:40 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Traktorpojken wrote:
Hmm, ska vi byta trots att majoriteten här vill ha kvar selleri.de?

Även om Klimax DS är den bästa källan just nu - vore det inte roligare att ha en LP12a i loggan? Det är ju ändå den mest klassiska Linn-produkten som troligen kommer att finnas kvar långt efter att Klimax DS gått ur produktion.
Samtidigt är det väl ganska jämt mellan de båda alternativen så känns inte som en förkrossande seger för endera valet.

Ja som du säger är ju LP12:an mer klassisk och tidlös, man vet ju aldrig men känns inte som att Linn kommer att släppa en LP12 DS inom närmsta tiden.

Går det att göra en 1/4 eller 3/4 men med en liknande vy på en LP12:a Roland?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 28, 2007 15:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Det enda konstanta är förändring!
Varför skulle det vara knasigt att ha Klimax DS som forumbild under 2008? Det är väl den källa som är mest aktuell.

Själv gillar jag dessutom namnet selleri bäst. Jag har aldrig skrivit in adressen linnforum.se. :-?
Jag har nämnt det förut och det tål att upprepas: Men bör akta sig för att använda namnet Linn i en adress eftersom att Linn kan ha åsikter om det och då är det onödigt att ha inarbetat det namnet i Sverige om man tvingas byta.

Nu har jag gjort några utkast på förslag.
Om någon bild faller Er i smaken så kan jag sedan fixa bildstorlek, skärpa och lägga på texten innan vi byter ut CD12-bilden.

Image
Image

Bild 4/6 gör sig bäst på vit bakgrund men personligen har jag en annan som favorit.
Alla bilder baseras på en fyllbestyckad LP12SE.

EDIT: Stavfel. (som vanligt)


Last edited by Roland on Mon Dec 31, 2007 01:12, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 29, 2007 07:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Tue May 23, 2006 09:38
Posts: 539
Location: Luleå
Bild nr 4 lägger jag min röst på!

_________________
Källa: LP12 (Kore-Radikal-Akito-Adikt),MajikDSM
Riaa: MajikDSM
Försteg: MajikDSM
Slutsteg: LK100 x3
Högtalare: AV5140 (Aktiva K600)
Möbel:Quadraspire Q4 Bamboo vägghylla , WOG bänk till resten.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 29, 2007 09:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
bild nummer tre är väldigt snygg.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 29, 2007 16:36 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 30, 2007 23:14
Posts: 165
Location: Luleå
Bild #5 gick jag igång på.

/Teuvo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 29, 2007 18:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Feb 07, 2006 21:56
Posts: 840
Location: Luleå
Alla bilderna var snygga, men som logga måste jag lägga min röst på bild nr4.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 31, 2007 01:09 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Wow, här har det hänt mycket under julledigheten ser jag!
Jag har också tänkt på att det är dags att uppdatera loggan uppe till vänster, både vad gäller källa och text. Stort tack för ett kanonjobb, Roland!

Själv lutar jag nog åt Klimax DS i loggan, men det är inte lätt att välja. Vet inte hur vi ska bestämma det - kanske en hederlig omröstning helt enkelt. Vad gäller texten i loggan är det lite samma sak - jag tror att de flesta använder forum.selleri.de som adress idag, och i så fall känns det rimligast att ha en text som reflekterar det. Den adress som står i loggan i dagsläget finns inte ens f.ö. :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 31, 2007 01:12 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Var försvann www.selleri.de?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 31, 2007 02:26 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Eller så kan man ha lite php-kod som slumpar fram en av flera bilder så kan man ibland få se en DS däruppe och ibland en LP12 osv. :idea:


Top
   
 Post subject: Re: Historien om selleri
PostPosted: Wed Jan 02, 2008 03:56 
Ny Medlem
Ny Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 27, 2007 00:29
Posts: 14
Location: Stockholm
Lite synpunkter från en nybee som sticker ut hakan i omröstningen :wink:
Jag tycker att nasoferms initiativ ska äras och namnet selleri.de behållas. Särskilt som båda sökvägarna kommer att fungera och ifall Linn skulle få för sig att agera som BMW. Dessutom är det ju helkul med den barocka tanken att "det går lika bra med selleri" :lol:
Anser också att en bild på senaste top of the line produkten Klimax DS är vad som bör läggas in i loggan. Den går ju att uppdatera vartefter. :wink:
nasoferm wrote:
Hejsan allihopa!

Följer tråden med ett leende på läpparna och jag känner mig lite manad att kommentera valet av domännamn, när det begav sig.

Från första början fick vi en "egen del" av faktiskt.se's forum där vi gärna fick hålla till, vilket några också gjorde. Under tiden tyckte emellertid jag och några andra att det kändes sorgligt att inte får ha "något eget" (som ju faktiskt är ganska representativt för hela gruppen "linnfolk"/"linnister" etc....ehrm utan att generalisera eh?) forum att hålla till på. Sagt och gjort, jag letade fram det billigaste webhotellet och den billigaste domänen vilken ju var .de såklart.
Sedan satt jag och skulle försöka välja något namn och först och främst visste jag ju inte om idén med linnforum skulle hålla, och därför tänkte jag att domännamnet inte fick förknippas med linn direkt (sedemera har det ju blivit linndirekt så att säga :lol: ). Jag tänkte, som ju vår logga faktiskt antyder, att sökvägen hit skulle vara linn.domännamnet.de, så kunde jag lätt ta bort forumet ifall det inte fungerade.
Selleri dök bara upp i min skalle och jag minns att jag skrattade då jag tänkte; "det går lika bra med selleri", (werner&werner-kopplingen till .de är dessutom rätt komisk eller hur?) något som konstigt nog inte fick plats när jag ordnade fram selleriloggan genom en händig kompis.

Ps. Jag kan fortfarande komma på mig själv med att flina när jag läser på "andra-forum-med-liknande-fokus" och jag skulle många gånger vilja skriva ett inlägg i långa uppgraderingstrådar med vilsna trådskapare som söker vägledning i den sk. "hifidjungeln". För visst går det väl lika bra med selleri? ;)
Ds.

Så gick det alltså till :) :)
Tack för ordet!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited