selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 13:00

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

Vilket domännamn?
selleri.de 51%  51%  [ 34 ]
linnforum.se 48%  48%  [ 32 ]
Annat (skriv ditt förslag i tråden) 1%  1%  [ 1 ]
Total votes: 67
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 30, 2007 00:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
annars så är http://www.selleri.se ledigt...

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 30, 2007 07:53 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
linn-forums.com fick inga problem med att Linn inte uppskattade namnet vad jag vet. Å andra sidan blev de inte så långvariga hursomhelst, och hann inte få upp någon större skara medlemmar...

Det är rejält jämnt i åsikterna ser jag! Bra på sätt och vis, då är det inte bara jag som tycker det är ett svårt val...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 30, 2007 08:00 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Jag ska också säga att inget överhuvudtaget försvinner i flytten, utan alla trådar och medlemmar kommer finnas kvar, allt precis som vanligt. Utifall någon var orolig. :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 30, 2007 08:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Selleri, selleri, SELLERI. Behåll namnet för guds skull på antingen .de eller .se-domänen.
linnforum.se är bara trist rakt igenom. Det skulle mycket väl kunna uppstå problem pga användandet av ett registrerat varumärke som en del av forumnamnet. Kanske inte i år eller nästa men man måste ha i beaktning att vi kanske sitter och skriver inlägg på det här forumet även år 2017 och tills dess kanske någon skotte har invändningar på namnet.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 30, 2007 11:58 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
daniel.n wrote:
Skulle inte förvåna mig om Linn tycker att Linnforum.se skulle inkräkta på dem på något vis. Jag tänker på en annan favoritsajt, f.d. bmwpower som blev tillsagda av BMW att byta namn - återfinns numera som autopower. Sjuk filosofi att jäklas med sina mest entusiastiska fans på det viset, och Linn är säkert minst lika knäppa. Tyvärr.
Precis den siten hade jag i bakhuvudet när jag började läsa tråden. Vad hade BMW för argument, är det att det olovligen använts deras företagsnamn? Någon här som kan mer juridik än mig?

Jag tycker linnforum.se känns mycket mer logiskt, sen att man kan länkas dit från selleri.de under en kortare eller längre tid är utmärkt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 02, 2007 18:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
jag röstade på selleri men efter att ha läst i tråden har jag nog ändrat mig :?

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 02, 2007 19:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
Kan inte någon av moderatorerna lägga in en separat
röstningsruta för icke inloggade/icke medlemmar...?

Kan vara intressant att få lite input därifrån oxå, eller?

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 20:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
SELLERI.DE!!!

Varför ändra ett vinnande koncept? Jag tycker (precis som roland) att "linnforum" låter hemskt tråkigt.

OCH om vi av någon anledning vill diskutera annat än Linn (det kanske dyler upp nya intressanta märken) så känns det naturligare under selleri än "linnforum".

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Last edited by henriklh on Wed May 23, 2007 23:30, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 07, 2007 19:55 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Festligt men roligt att sådant engagemang för det, vid en första anblick, märkliga domännamnet. :D

selleri kommer inte att försvinna, i och med nya webbhotellet som vi har skaffat så får vi gratis en ny domän. Med andra ord kommer BÅDA att finnas, skriver man linnforum.se så länkas man vidare till selleri. Och skriver man selleri som idag så kommer allt vara som vanligt, men förhoppningsvis mindre segt.

På så sätt kan folk utifrån mer logiskt hitta forumet, men den riktiga, och viktiga (:!:) nuvarande adressen fungerar som den ska, precis som idag. Förhoppningsvis kan de flesta vara nöjda med den lösningen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 07, 2007 21:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
Låter som den perfekta lösningen... Smart!

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
 Post subject: Historien om selleri
PostPosted: Wed May 09, 2007 09:31 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Hejsan allihopa!

Följer tråden med ett leende på läpparna och jag känner mig lite manad att kommentera valet av domännamn, när det begav sig.

Från första början fick vi en "egen del" av faktiskt.se's forum där vi gärna fick hålla till, vilket några också gjorde. Under tiden tyckte emellertid jag och några andra att det kändes sorgligt att inte får ha "något eget" (som ju faktiskt är ganska representativt för hela gruppen "linnfolk"/"linnister" etc....ehrm utan att generalisera eh?) forum att hålla till på. Sagt och gjort, jag letade fram det billigaste webhotellet och den billigaste domänen vilken ju var .de såklart.
Sedan satt jag och skulle försöka välja något namn och först och främst visste jag ju inte om idén med linnforum skulle hålla, och därför tänkte jag att domännamnet inte fick förknippas med linn direkt (sedemera har det ju blivit linndirekt så att säga :lol: ). Jag tänkte, som ju vår logga faktiskt antyder, att sökvägen hit skulle vara linn.domännamnet.de, så kunde jag lätt ta bort forumet ifall det inte fungerade.
Selleri dök bara upp i min skalle och jag minns att jag skrattade då jag tänkte; "det går lika bra med selleri", (werner&werner-kopplingen till .de är dessutom rätt komisk eller hur?) något som konstigt nog inte fick plats när jag ordnade fram selleriloggan genom en händig kompis.

Ps. Jag kan fortfarande komma på mig själv med att flina när jag läser på "andra-forum-med-liknande-fokus" och jag skulle många gånger vilja skriva ett inlägg i långa uppgraderingstrådar med vilsna trådskapare som söker vägledning i den sk. "hifidjungeln". För visst går det väl lika bra med selleri? ;)
Ds.

Så gick det alltså till :) :)
Tack för ordet!

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Last edited by nasoferm on Wed May 09, 2007 12:07, edited 2 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 09, 2007 10:01 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Tack för denna kuriosa :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 24, 2007 03:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 24, 2007 05:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 746
Location: Stockholm
Bra initiativ Roland! Vi behöver en uppgradering av källan och uppdatering av texten.

_________________
/Johan The member know as Clas!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 26, 2007 22:04 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Supersnygga Roland! Verkligen bra ide, har inte alls tänkt på att våran logga behöver uppdateras med nya bättre saker. Roligt när någon av våra medlemmar tar tag i saken :D

Frågan är om vi skulle ha linnforum.se istället då den numera är våran huvudadress, eller blir det missnöja från våra mer rutinerade sellerister då?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited