Magnus wrote:
När Pekin försvann och Majik-serien kom så sa Linn att
de i n t e har någon ny radio på gång "eftersom det inte
finns någon gemensam världsstandard"...
Jag tror nog att många skulle vara nöjda med radion från
en Movie -05 i ett Majik-skal om den hamnade i rätt pris...
/M
När Majik serien presenterades av Andrew Oattes på Tonläget så sa han att det inte var en dålig gissning att en radio är nästa steg i Majikserien. Han lät antyda att det var en på gång. Men jag kanske upfattade honom fel?
Jag tror du har helt rätt i ditt antagande om en separat Movieradio. Med separat låda och nätdel skulle den kanske t.o.m. bli aningen bättre? Många skulle köpa för ett förväntat pris på runt 10+ tusen.. Men som har diskuterats mycket tidigare, så vill inte Linn verka i det segmentet längre och då är det inget vi kan göra någonting åt. Kanske ni som återförsäljare kan påverka genom att säga att ni har en hög efterfrågan på en sån apparat? Men med ert Pekinlager så tar det väl ett tag innan ni yttrar er...

Annars är det ju hur enkelt som helst för Linn att ta fram en sådan radio. Låda, display och nätdel från en Majik Kontrol och radiokortet (är det fortfarande separat?) från Movie -05, borde bli max 12 tusen ut till kund.
Världsstandard kommentaren var otroligt korkad! Den världsstandard som finns är väl AM/FM, rätt etablerad kan tyckas. Sen finns det säkert folk som tycker att en radio ska ta in alla världens sattelitradiokanaler, men jag är inte en av dem. Kremlin tar bara FM, det var inget som bekymrade Linn i början på 1990 talet, trots att människan då hade kommunicerat med AM signaler i över hundra år!
Jag var faktiskt på väg att köpa en silverfärgad Pekin av T&T, men det slutade med en svart som var billigare, jag får leva med det...