selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 13:25

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Linns sommarerbjudande
PostPosted: Wed Apr 28, 2004 16:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Läste om följande sommarerbjudande på Topicas linn-forum. Det bekräftades av en annan medlem.

"According to Goodwin's site Linn is offering the Unidisk SC with a 5125 for $7000US. Anybody heard if this is official?"

Om samma pris ca 52 000 gäller i Sverige, vilket det kanske tyvärr inte gör, så är det ju ett fynd. Det är ju ett väldigt bra pris för den prestandan (har inte hört den ännu men antar att den är bra) i vanligt 2 kanals och surrounden får man ju på köpet alternativt kan man ju använda de övriga kanalerna i 5125 för att köra högtalarna aktivt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 28, 2004 17:09 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Det "sommarerbjudande" som finns är väl att du får aktiva kort på köpet när du köper ett lk140/5125/2250 samt halva priset på korten om du köper lk85. Det där känner jag dock inte till..kanske någon annan har koll?

Dock vet jag inte om jag är sådär superimponerad av det, lk-lådorna ska väl (om de inte redan har slutat säljas) sluta säljas och för att vara utgående modell så är det väl ett helt ok pris men inte mer. 5125 resp. 2250 är ju så dyra att det inte motsvarar särskilt många % rabatt ändå, även om det såklart inte talar emot investeringen att korten följer med.. :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 28, 2004 17:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Jag hittade deras hemsida och det verkar stämma. Tyvärr är det ju inte säkert att varken priset eller erbjudandet är det samma i Sverige. Det är dock en fin hemsida. http://www.goodwinshighend.com/#linnpromotions (Man måste gå ner en bit på sidan för att hitta det)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 28, 2004 20:05 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Oct 15, 2003 18:58
Posts: 126
Location: Luleå
Efter lite enkel räkning kan man då se att det är en paketrabatt på 20500 kr om de skulle ta ca 52000:- för kombon. Det skulle ju verkligen vara trevligt, men tillåt mig tvivla...

Är det en sån rabatt är det ju bara att sälja resten av grejerna och slå till, utan att ens fundera :D

_________________
"I missed 100% of the shots I never took"
Michael Jordan


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 28, 2004 20:31 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Linn Unidisk SC with 5125. Buy this combo for $7,000, a savings of $1000.

Är det inte så att priserna är dyrare här än där?

I Sverige är det ungefär 44' + 27' = 71', med samma procentuella rabatt som på sidan blir det ungefär 62' tillsammans, kanske mera rimligt. Dock är det kanske just den här butiken som har det priset, precis som de hade någon rabatt på movio di om man köpte en viss högtalaruppsättning till. Blir rabatt på 9' när jag räknade nu, tycker jag personligen låter mera rimligt men man vet ju aldrig.. :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 29, 2004 18:45 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
I Sverige är erbjudandet Unidisk SC + 5125 för 64.000:-.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 30, 2004 11:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Kom just att tänka på att jag kommer att tillbringa en månad i USA i sommar. Man kanske skulle ta och passa på att köpa den där? Är det någon som har några synpunkter på det? Linns nya strömförsörjning går väl att använda för både 110 volt och 220/240 volt? Man lär ju få köpa en ny nätkabel men med tanke på en priskillnad på ca 12 tkr så kan man ju gå igenom det besväret.

Ett orosmoment är ju att det verkar ha varit en hel del problem med unidisk 1.1 om man tittar på Topicas forum. Om det blir problem är det ju trots allt skönare att ha köpt den av en handlare man känner till och som kan komma tillbaka till.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 30, 2004 11:50 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Låter hur stabilt som helst! Det lär inte vara ngt problem med att ta med sig dem hem, man får ha typ 60 kg i bagage mellan usa och sve.
Hade planer på att köpa saker i höstas när jag var där, men jag tvingades fylla min kvot med golfklubbor mm mm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 30, 2004 12:52 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Oct 30, 2003 12:25
Posts: 146
[quote="ulfbnilsson"]Kom just att tänka på att jag kommer att tillbringa en månad i USA i sommar. Man kanske skulle ta och passa på att köpa den där? Är det någon som har några synpunkter på det? Linns nya strömförsörjning går väl att använda för både 110 volt och 220/240 volt? Man lär ju få köpa en ny nätkabel men med tanke på en priskillnad på ca 12 tkr så kan man ju gå igenom det besväret.
/quote]

För varor som är värda mer än 1500:- måste du betala moms och tull vid införsel till Sverige. Du måste alltså lägga på 5-7% tull, och sedan 25% moms på det amerikanska priset.

/Doktorn


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 30, 2004 12:55 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Ja, det måste man iof, men bor och arbetar man i Sverige så betalar man för mkt i skatt från första början, så tullavgiften kan man strunta i att betala med gott samvete.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 30, 2004 14:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Jag var väl mest ute efter praktiska och tekniska synpunkter på att köpa i USA.

Samvetsfrågan om man ska betala moms eller inte, får jag nog försöka behandla själv.....

Dr Nilsson


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 30, 2004 17:48 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Oct 30, 2003 12:25
Posts: 146
ulfbnilsson wrote:
Jag var väl mest ute efter praktiska och tekniska synpunkter på att köpa i USA.

Samvetsfrågan om man ska betala moms eller inte, får jag nog försöka behandla själv.....

Dr Nilsson
Jag är ingen anhängare av att betala skatt i onödan, men det är i allmänhet inte samvetet som är problemet. Skickar du med exempelvis UPS, så sköter de förtullningen och du får en faktura på beloppet. Om du flyger så kan du lita på att tullen vill titta på dina kartonger du har med från USA osv...

Jag har en del erfarenhet av att släpa hem saker från USA, och det blir besvärligt att undvika lagens långa arm för så stora prylar. Det är lite som att köpa en lottsedel. Om man har tur kommer man undan beloppet, men det är inget man ska räkna med. Dessutom blir det en "påminnelseavgift" om man åker dit.

/Doktorn


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 30, 2004 17:49 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Oct 30, 2003 12:25
Posts: 146
young wrote:
Ja, det måste man iof, men bor och arbetar man i Sverige så betalar man för mkt i skatt från första början, så tullavgiften kan man strunta i att betala med gott samvete.

Ska du betala tullfakturan med samvete eller? :-)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 30, 2004 20:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Den icke ekonomiska praktiska biten tar jag upp då som svar på frågan/konstateranden om nätdelarna ja man kan köra linns nya nätdelar på 50/60Hz och runt 90-260 volt.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat May 01, 2004 10:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Stort tack för synpunkter och förslag. Jag får se hur det blir men det är ju ganska lockande med en sådan kombination för ca 52 tkr. Risken att man blir kollad om man har prylarna i resväskor är väl ganska liten, men den typen av diskussion hör kanske inte riktigt hemma här. Detta är ju trots allt ett forum för hifi och inte för varusmuggling. :lol:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Roland and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited