selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 00:33

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Classics anläggning
PostPosted: Sun Jan 28, 2007 14:10 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 10, 2006 22:53
Posts: 259
Location: Umeå (Luleå)
Hej!

Nu har jag smygit här ett tag så jag tänkte att det var dags att presentera sig.

Jonas Häggberg heter jag. 27 år gammal. Bor i Umeå sedan 5 år tillbaka, men född och uppvuxen i Luleå. Jobbar som hussäljare på Myresjöhus.

Har ett brinnande intresse för musik. Både att lyssna och spela. När det inte är musik som gäller så är jag gärna ute på sjön med min båt, på vintern far jag gärna ut med skotern. På sommaren tar även min veteranbil (en VW 1600 fastback) mycket tid då det är olika utställningar runt om i landet som jag försöker att hinna med.

Eftersom att jag bott i Luleå större delen av mitt liv så har jag alltid vetat vad Linn har varit. Sen barnsben har man varit och dräglat över prylarna på Takt och Ton. Det har dock blivit andra märken som NAD, Denon e.t.c då jag alltid tyckt att det varit för mycket pengar i Linn. Detta var då innan jag insåg att man ju faktiskt kan köpa begagnade prylar.

Minn Linn bana började sommaren 2006 då jag var på semester i hemstaden och av en slump gled in på Takt och Ton. Hittade en begagnad Classik Music som jag mest på kul lyssnade på. Det slutade med att jag lämnade butiken med den apparaten samt ett par vita Unik 14 000 kr fattigare.

Spelade med detta helnöjd i cirka 2 månader tills jag fick nys om att Stereokompaniet i Umeå skulle läggas ner. Hittade en Classik Movie till helrätt kurs och inhandlade den illa kvikt. En vecka senare hittade jag ett par Tukan i valnöt här på forumet. Dom var ju bara såååå snygga. Ringde och köpet gjordes upp snabbt och smidigt. Några dagar senare damp dom ner med bussgods och det var som julafton igen :D