selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 09:29

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 05, 2007 21:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Jag har däremot testat Genki in i köksradion och det var riktigt bra sväng :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 06, 2007 23:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Bill50x wrote:
Däremot så börjar jag bli lite trött på entusastiska omdömen i klass med "otroligt stor skillnad" & "40 tusen var billigt för denna enorma förbättring" och liknande när man inser att i en normal lyssning är skillnaderna möjligt detekterbara men knappast avgörande.
Okej, vi blir trött på lite olika saker alltså.

Min uppfattning är att när folk här (och rent allmänt i Linnsammanhang) säger att en skillnad är "otroligt stor" så är den också rejäl.
Att knappt detekterbara skillnader får lyriska omdömen måste vara väldigt ovanligt.

Prisvärdhet är svårt att kommentera, det är ett alltför relativt begrepp.

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 07, 2007 19:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Lejonklou wrote:
Min uppfattning är att när folk här (och rent allmänt i Linnsammanhang) säger att en skillnad är "otroligt stor" så är den också rejäl.
Att knappt detekterbara skillnader får lyriska omdömen måste vara väldigt ovanligt.
Även där har vi kanske lite olika syn och smärttröskel när det gäller att acceptera det som inte är det allra bästa. Tex när jag jämförde min Lingo 1 med Lingo 2. Visst var det skillnad och jag fick ett bra inbytespris av Anders så jag slog till. Men ska jag vara ärlig mot mig själv, jag skulle lätt kunna leva med "ettan" och i det stora hela är skillnaden inte speciellt stor. Men om jag minns rätt är väl den allmänna åsikten här att Lingo 2 är absolut nödvändig innan man tex uppgraderar sin pickup. Det tycker inte jag, för många av de billigare pickuperna är ganska trista och för de 10-12 tusen man ger för uppgradering av Lingo får man en mycket bättre pickup som totalt sett ger en större förbättring.

Enligt mitt sätt att se det alltså ;-)

/ B

PS. Det blir ingen ESD-kurs i Gbg den 13:e. Vi har flyttat den till Stockholm i början av april. DS.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 07, 2007 22:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Intressant exempel (sade han och fortsatte skamlöst off topic), då jag själv upplevde något liknande med min Lingo I och II. Lånade hem en Lingo II och tyckte att den var bättre, men inte så mycket.

Tror dock att min gamla Lingo I var i väldigt bra form, för senare har jag provat att byta ner mig från min nuvarande Lingo II till Lingo I och upplevt det som en rejäl försämring.

Gamla Lingo kan dels lida av dåliga kondensatorer (ofta har de ju stått på kontinuerligt i 10 år) och dels har kretskortet jordpunkter som skruvas mot chassiet och som oxiderar med tiden. Jämförelsen mellan Lingo I och II kan alltså få lite varierande utfall beroende på I:ans skick.

ESD: Okej, hade ändå svårigheter att ta mig ned den 13:e.

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 10, 2007 20:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
En dum fråga men kan man reglera ljudet från Macen när man kör Airport express. Jag tänkte nämligen koppla direkt till slutsteget då jag är utan Unidisk SC i minst 4 veckor


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 11, 2007 14:28 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Mar 19, 2006 20:04
Posts: 409
Location: Göteborg
don Tomaso wrote:
En dum fråga men kan man reglera ljudet från Macen när man kör Airport express. Jag tänkte nämligen koppla direkt till slutsteget då jag är utan Unidisk SC i minst 4 veckor
Ajdå, servicedags?

Jo det går att reglera utnivån från Itunes (de är en setting under preferences>advanced (huh?)). Använder du t.ex. Airfoil för att mappa ljudet från andra program kan du också reglera ljudet där eller med systemets ljud-ut inställningar.

Det fungerar alltså på samma sätt som om du kopplar en signalkabel direkt till macen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 12, 2007 09:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Tack jo Unidisken måste tyvärr in på service


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited