selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 11, 2024 18:09

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject: Re: iPhone
PostPosted: Thu Sep 03, 2009 15:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
Själv tycker jag iPhone är fantastisk! Skillnaden mot andra telefoner är känslan i hanteringen, den känsliga skärmen som faktiskt fattar vad man vill göra, applikationerna (närmast oändliga) och att allt käns så anpassat till hur folk tänker och tror att saker ska fungera. Hur ofta använder man inte prylar/telefoner och förbannar hur ologiskt de fungerar, att de inte är anpassade för hur man tänker och fungerar. "Det skulle vara mycket bättre om... etc." iPhone är just den där telefonen där allt fungerar som man tror och vill att det ska göra. Att surfa på webben är mycket trevligt med iPhone, något man bara gör i undantag med en vanlig telefon. Hemma surfar jag till 90% på iTouch/iPhone, för att det känns bättre än en PC. Med vilka andra telefoner gör man det?

Den nya 3Gs är precis som s'et anger, snabbare och ännu mer enligt förväntan, eftersom allt går så mycket snabbare. (Men redan en vanlig 3G är ljusår före konkurrenterna.)

Att använda en vanlig telefon efter att ha använt en iPhone är som att gå från moderna datorer till DOS/Unix på en 80 tals dator. Helt plötsligt blir det väldigt yxigt, krångligt och långsamt alltihop. iPhone är mycket bättre och trevligare att använda än vad folk tror och jag tycker faktiskt att de förtjänar hypen kring dem. iTunes däremot, det är en annan sak... skitprogramvara!

iPhone är helt enkelt ljusår före sina konkurrenter och det kommer du att märka när du börjar använda den. SE-Experia och Nokias värstingar är långt borta.


Top
   
 Post subject: Re: iPhone
PostPosted: Thu Sep 03, 2009 16:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Användargränssnittet är suveränt och den nya modellen är kraftfullare än den gamla. Som en del kanske noterat så har Apple givit sitt godkännande för en Spotify klient i iphonen. Detta kommer då att gälla premiumkunder och då det finns möjlighet att synka upp spellistorna i sitt VLAN behöver man inte heller kosta på sig något dyrt mobilt bredband. Riktigt smutt med andra ord.


Top
   
 Post subject: Re: iPhone
PostPosted: Thu Sep 03, 2009 16:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Hade köpt en Iphone 3gs nu om det inte var så att jag mycket väl är på väg utomlands och ett svenskt abonemang inte ger mig så mycket då. Men blir jag kvar köper jag nog en, annars blir det nog en utomlands istället med abonemang där...

Bara att man kan ha den som fjärr och sköta DS-spelaren är värt mycket. Sen finns de i vit nu med vilket jag tycker är snyggt på en mobil. Sen finns det som andra tagit upp innan hur mycket små program som helst till den.


För 2700 hade jag köpt en rakt av inge snack och funderingar, bara sälja senare om man mot förmodan skulle bli missnöjd.


Top
   
 Post subject: Re: iPhone
PostPosted: Thu Sep 03, 2009 19:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Hur påverkar Iphone tunen?!

Det har jag funderat en ehl del på! Ni vet, telefoner i lyssningsrummet... 'min mobil påverkar inte, men min sladdlösa hemtelefon sabbar musiken något fasansfullt om den är i vardagsrummet....

Och en Iphone vill man ju använda som kontrollpunkt, så frågan känns mycket relevant.Så, kan man ha en Iphone i sitt lyssningsrum utan att den förstör tunen i ens anläggning?

Frågan vänder sig till alla, men det känns som att Linnofil kan ha ett bra svar här :wink:


Top
   
 Post subject: Re: iPhone
PostPosted: Thu Sep 03, 2009 22:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
monkeydevil wrote:
Hur påverkar Iphone tunen?!
...
det känns som att Linnofil kan ha ett bra svar här :wink:
Ursäkta sent svar, det tog ett tag att få loss 3G'n från fruns nypor. Hon håller hårt i den och kallar den sin älskling...

Jag har nu testat iTouch Gen 1 utan högtalare mot iPhone 3G. Skillnad till iTouch's fördel, som en vanlig telefonskillnad. Sen iPhone 3G mot min telefon, en SE K510i, de båda var ungefär samma. (Ljudpåverkan alltså, det är stor skillnad på telefonerna! ;) ) Men ärligt talat, kabelskillnader Switch => DS kan göra lika mycket och mer än så. (Testar kablar ikväll!) Jag använder min iTouch till 70-80% i andra rum än lyssningsrummet när jag gör spellistor. Men jag har Knekt, så det kanske inte är representativt?

Jag kan absolut rekomendera iPhone trots att den försämrar något. Lägg upp en spellista och ta ur den ur rummet och kör med Linnfjärren när du ska maxa systemet för finlyssning.


Top
   
 Post subject: Re: iPhone
PostPosted: Thu Sep 03, 2009 22:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Tack Linnofil för info!


Top
   
 Post subject: Re: iPhone
PostPosted: Sat Sep 05, 2009 21:23 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sat Sep 16, 2006 10:07
Posts: 289
Location: uppsala
är ju stolt appleanvändare sen -95 och gillar verkligen iphone, men tänker inte köpa en då jag räknat ut vad den kostar mig att ha på årsbasis...men visst är den fantastisk :mrgreen:

_________________
Kristoffer, som gillar vinyl...


Top
   
 Post subject: Re: iPhone
PostPosted: Sun Sep 06, 2009 09:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Linnofil wrote:
monkeydevil wrote:
Hur påverkar Iphone tunen?!
Jag har nu testat iTouch Gen 1 utan högtalare mot iPhone 3G. Skillnad till iTouch's fördel, som en vanlig telefonskillnad.
iTouchen påverkar knappt hörbart (d.v.s. gen 1) vilket gör den till helgjuten som DS-styrning.

Har inte själv provat senare varianterna, men prova att lägga ett tjockt tygstycke (kraftigt dämpande skall det givetvis vara) under lyssnings-(fåtöljen - som med fördel i princip täcker filten, eller vad det nu är man fått tag på och även begränsar ljud-in/ut-strålningen till densamma). Sen är det bara att lägga ner iPhonen där när man inte sitter och pillar. Det blir inte perfekt, men det gör ganska stor skillnad jämfört med att ha en tfn alldelse vid örat.


Top
   
 Post subject: Re: iPhone
PostPosted: Sun Sep 06, 2009 19:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
griedl wrote:
är ju stolt appleanvändare sen -95 och gillar verkligen iphone, men tänker inte köpa en då jag räknat ut vad den kostar mig att ha på årsbasis...men visst är den fantastisk :mrgreen:
Har inte vågat räkna vad en iPhone skulle kosta men har en känsla av att det skulle bli dyrt mkt dyrt för min stackars ekonomi ...

Så även jag !! Kör med en liten Mini och en Cinema Display på 20 tum - funkar klockrent och jag är attans nöjd.

Anser att Linn och Apple är lite lika varandra i sättet att profilera sig. Det är ingen massmarket produkt ngn av dom utan dom sticker liksom ut ...

_________________
Peter 18


Top
   
 Post subject: Re: iPhone
PostPosted: Sun Sep 06, 2009 19:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Peter 18 wrote:
...Anser att Linn och Apple är lite lika varandra i sättet att profilera sig. Det är ingen massmarket produkt ngn av dom utan dom sticker liksom ut ...
:? Hmm, har det inte sålts typ - 100.000.000 iPod:s eller nåt. Det är väl det närmaste massmarkand man kan komma bortsett om man inte pratar tandpetare eller kanske tändstickor 8)


Top
   
 Post subject: Re: iPhone
PostPosted: Sun Sep 06, 2009 20:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
hardcorelinnie wrote:
Peter 18 wrote:
...Anser att Linn och Apple är lite lika varandra i sättet att profilera sig. Det är ingen massmarket produkt ngn av dom utan dom sticker liksom ut ...
:? Hmm, har det inte sålts typ - 100.000.000 iPod:s eller nåt. Det är väl det närmaste massmarkand man kan komma bortsett om man inte pratar tandpetare eller kanske tändstickor 8)
He he du har en bra poäng där. Var/är lite trött så jag får väl ställa mig i skamvrån eller ngt ! Fast det blir betydligt roligare om jag spelar ngt på min stereo så jag tror jag gör det i stället och inte skriver fler inlägg här idag ...

_________________
Peter 18


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited