selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 23:06

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Oct 15, 2003 15:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Någon som vet var man kan köpa vinyl i Luleå, Piteå, Boden etc.?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 15, 2003 18:45 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Det finns faktiskt en liten butik i Luleå men jag vet inte om dom har öppnat ännu. Nu i skrivande stund vet jag inte vad den heter, men den ligger mitt emot spelkällan och playzone ungefär. På Kungsgatan alltså, som går genom hela innerstaden ända ner till södra hamn.

Den där butiken har varit stängd hela sommaren och dom har haft en skylt uppe där det stod "Öppnar till hösten".
Mer än så vet jag inte tyvärr...
Jag återkommer...

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 15, 2003 21:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
nasoferm wrote:
Det finns faktiskt en liten butik i Luleå men jag vet inte om dom har öppnat ännu. Nu i skrivande stund vet jag inte vad den heter, men den ligger mitt emot spelkällan och playzone ungefär. På Kungsgatan alltså, som går genom hela innerstaden ända ner till södra hamn.

Den där butiken har varit stängd hela sommaren och dom har haft en skylt uppe där det stod "Öppnar till hösten".
Mer än så vet jag inte tyvärr...
Jag återkommer...
Vore jättebra. Jag har bekanta i de trakterna som numer kör mycket vinyl, men som inte bor i Luleå.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2003 23:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Smet in på den ovan nämnda butiken och när kom ut hade jag plötsligt berikat min skivsamling med 5 st skivor..

REM "eponymous"

John Cougar "BIG DADDY"

John Fogerty "CENTERFIELD"

John Lee Hooker "the healer"

Tom Petty and the Heartbreakers "Long after dark"

Priser: 40:-/st, 100:-/3st

Dyrare än Loppmarknadernas 5 kronors skivor.
Men de skivor jag köpte var i utmärkt skick.

Vad affären heter?
Fäste inte så stor uppmärksamhet vid det men något med "spinn" tror jag.. :?:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 21, 2003 11:22 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Förbannat det var ju namnet jag skulle kolla upp! Jag har precis varit en snabb sväng på stan och naturligtvis glömde jag att kolla...

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 24, 2003 21:31 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Jag har fått höra att det finns en till butik som har öppnat i Luleå.
En bekant till mig var dit och köpte begagnade video-filmer häromdagen.
Jag vet dock inte om dom har vinyl eller cdskivor där.
Jag ska springa dit imorgon och kika så återkommer jag.

I vilket fall som helst så har dom öppnat där intersport låg förut, dvs i slutet på Storgatan ungefär mitt emot Åhléns fast lite närmare Stadshuset om man säger så.

Jag återkommer...

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2003 18:34 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Återigen glömde jag att kolla vad den lilla skivbutiken hette, men däremot var jag dit på ett besök idag.
"Gubben" som driver den var en pratglad herre som hade mycket höga tankar om sig själv och sin otroliga förmåga att kränga skivor :D
Han hade dock en skön stil och gled omkring i butiken med svart basker på huvudet 8)

Cd-utbudet var riktigt uselt men iofs så har han inte varit igång så länge.
Däremot verkar det som att vinyldelen ökar stadigt.
Jag äger ju tyvärr ingen vinylspelare men jag köpte ändå en Gerry Raffertys "City To City", mest för att vi pratade om artisten i fråga i en annan tråd.
Dessutom var omslaget snyggt :D

Så Ni vinylfreak kan ju ta en sväng upp till Luleå någon gång så får vi ta en fika, en sväng på beg-butiken-utan-namn, springa upp på takt o ton (som ligger på samma gata) och kanske käka en macka på dagobert (även det på kungsgatan)
:) :)

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2003 20:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
nasoferm wrote:
Så Ni vinylfreak kan ju ta en sväng upp till Luleå någon gång så får vi ta en fika, en sväng på beg-butiken-utan-namn, springa upp på takt o ton (som ligger på samma gata) och kanske käka en macka på dagobert (även det på kungsgatan)
:) :)
Låter fint det. Det brukar bli någon sväng förbi Luleå ibland, kanske att vi kan ha en "miniforumträff" på takt och ton!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 29, 2003 05:51 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Absolut fredde! Har du, eller någon annan här, vägarna förbi Luleå så hör av dig så kan vi säkert ordna nått kul :)

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2003 22:44 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 21:45
Posts: 36
Location: Luleå
Håller absolut med om att det skulle vara trevligt med en liten forumträff. Problemet är bara att någon måste säga en tid och en plats. Vi kan inte bara prata om att vi ska, vi måste bestämma oss. Jag kan oftast om jag säger så. Någon som har ett förslag på dag? Passar nästa lördag?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 31, 2003 00:39 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Du menar inte kommande Lördag utan alltså den 8e?
Det skulle passa mig utmärkt.
Vad säger Ni andra ??

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 31, 2003 15:32 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 21:45
Posts: 36
Location: Luleå
nasoferm wrote:
Du menar inte kommande Lördag utan alltså den 8e?
Det skulle passa mig utmärkt.
Vad säger Ni andra ??
Precis den lördagen menar jag... :D

Kan någon annan den helgen? Det skulle vara kul att träffas och ta en fika och prata livsnödvändigheter. Samt självklart gå på tot och lyssna lite. Skulle också vara kul att gå en sväng på den nya skivbutiken och kolla vad det egentligen är? Kanske man hamnar i vinylsvängen...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited