selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 15:36

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 810 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 10:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Vi vill se BILDER med!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 28, 2004 11:00 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Nu äger jag inte prylarna, men som vanligt så skriver jag saker ändå. :oops:

Misstänker att högtalarplaceringen ska finjusteras först, samt klouten ska dyka upp så det blir 3*klout istället för 2*klout+5105 samt sist men inte minst testas om det ska stå kvar en vanlig lk-låda med filtren eller om två sjukt tilltalande grimaserande silverlådor ska stå för uppdelningen... *slurp*


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Aug 02, 2004 20:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Jag han inte mer än tillbaka till stan innan jag tittade förbi på en snabblyssning. Tre Klout stod på plats. Och, ja Sony jag tyckte att mina Tukan var minst lika livlösa som du tyckte om dina Katan. Jag skall försöka övertala karln till en proggafton nu i veckan. Jag var och köpte en flarra Springbank så det borde kanske gå bra.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Aug 02, 2004 20:38 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Låter som en kanonidé Tjagge! Har inte så bra koll på vad det där progg är men om det är liknande det som Otto verkar spela vanligtvis så blir det nog lyckat! Från onsdag och fram till jul passar bra för min del. :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Aug 09, 2004 11:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
sportbilsentusiasten wrote:
OTTO, har du justerat in allt nu?
kommentarer..
Efter mycket flyttande och lyssnande så har jag hittat "rätt" i placering, hoppas jag.....

Ett som är säkert är att dom är mycket mycket känsliga på hur dom är uppställda. Vi snackar milimetrar nu, en enda och en ahaupplevelse inträffar. Helt plötsligt så lever alla instrument ut och känns oerhört verkliga, inte för att det lät illa innan men en grym skillnad i alla fall.

Nästa nirvanaupplevelse uppstår när klimaxfiltren kopplas in.

Den känsla som uppstår är nästan omöjlig att beskriva men man flyttas nästan in i studion eller ut på konsert när skivorna spelas. Helt enkelt en sanslös känsla som uppstår.

Har för tillfället begränsad tillgång till internet pga en strulande uppgradering men skall försöka klämma in fler upplevelser och bilder.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 26, 2004 09:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Vilket fantastiskt system du har vill se bilder jag med. Fast lyssning törs man väl inte ge sig på även om man skulle bli inbjuden :wink: Habegäret blir väl för stort. Iofs har jag medvetet gått från stora högtalare till små, men det var innan flytten det


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 26, 2004 13:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Nu när man äntligen fått internetkopplingen att fungera vad händer då??
Jo, nätaggregatet behagar att lämna in!?! Lös kylfläns vilket resulterar i varmgång och haveri, jävla skit!!

Det verkar inte som det är meningen att jag skall ha någon koppling överhuvudtaget.......................


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 05, 2004 20:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Lite nya bilder. Några lägger jag in nu så kompletterar väl Otto såsmåningom med några fler samt bildtexter. // Sony

Otto: Resten ligger här, klipp och klistra webbadresserna...

Image

Så här ser det alltså ut i mitt rack, ganska fränt om jag får säga det själv.

Image

Jag hade stora problem att få till ljuset som ni kan se, svarta saker formligen äter ljus. Sedan kan man nog inte kalla sig för någon superfotograf.

Image
Image

Högtalarna är i snuskigt bra skick, man skulle kunna tro att dom har legat i kartong sedan dom var ny. Grym färg och mycket elegant ådring.

Image


Image


Image


Last edited by OTTO on Mon Sep 06, 2004 18:29, edited 2 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 05, 2004 22:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
OTTO wrote:
Ett som är säkert är att dom är mycket mycket känsliga på hur dom är uppställda. Vi snackar milimetrar nu, en enda och en ahaupplevelse inträffar. Helt plötsligt så lever alla instrument ut och känns oerhört verkliga, inte för att det lät illa innan men en grym skillnad i alla fall.
Jag har samma erfarenhet men mina Keltik. Brukar finjustera ett par dagar efter grovjusteringen. För att ta filtren sist...
Man blir lite trött o riskerar att göra fel annars.

btw, Kalle/HF o Anders/Tonläget har justerat in dom hos mig en gång var i olika hus - tusan var snabba dom är! Verkliga proffs. :mrgreen:

Intressant var att de:
A/ hörde direkt att min placering var OK (de vet hur det ska låta om de står bra)
B/ kom fram till nästan samma placering som jag hade

Vilket som lät bäst, min eller deras placering...? :oops: :oops:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 19:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Tusan va snygga de ÄR!!!
Samma finish som mina... vilka serie-nummer har du på dem? De var finast i början.

Ser inte ett par Akurate lite mesiga ut i jämförelse med dessa bjässar? O dessa kan man ju inte beställa i Valnöt :cry: (finns väl bara svart, rödaktigt körsbär o bleka lönn)
Nu fick jag bytesångest :oops:

btw, fick du med filter för att köra med en till Klout?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 19:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
sportbilsentusiasten wrote:
Tusan va snygga de ÄR!!!
Samma finish som mina... vilka serie-nummer har du på dem? De var finast i början.

Ser inte ett par Akurate lite mesiga ut i jämförelse med dessa bjässar? O dessa kan man ju inte beställa i Valnöt :cry: (finns väl bara svart, rödaktigt körsbär o bleka lönn)
Nu fick jag bytesångest :oops:

btw, fick du med filter för att köra med en till Klout?
Dom är ganska gamla faktiskt, det kan man inte tro när man ser dom. Serienumret är mellan 700 och 800 om jag inte minns helt fel.

Klimaxfiltren är gjorda för 3-4 steg, jag har även fyra par "vanliga" kort till dom.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 06, 2004 23:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Mina har nr 791/792, visste väl att de var ganska lika i ålder. :roll: Undra hur många de har gjort? O inte kan de väl ha startat på serienummer 000...
Har du prövat med vanliga filter för att kolla hur mycket bättre de är med klimaxfiltren?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Sep 07, 2004 00:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
varför har du inte gjort nåt åt akustiken? det är ju nästan prio #1 om en anläggning kostar ens över 10papp...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Sep 07, 2004 00:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 793
Location: Förenade Arabemiraten
sportbilsentusiasten wrote:
Mina har nr 791/792, visste väl att de var ganska lika i ålder. :roll: Undra hur många de har gjort? O inte kan de väl ha startat på serienummer 000...
Har du prövat med vanliga filter för att kolla hur mycket bättre de är med klimaxfiltren?
Keltik är förbannat snygga!!!! Tänkte skriva att det kanske skulle göra ett större lyft/krona att byta till Exotik men sen tittade jag lite noggrannare på racket och insåg varför du inte gjort det! (jämfört med klimaxfilter).

Hehe lyssna lungt! Akta grannarna!

/Fredrik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Sep 07, 2004 00:26 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Haakan wrote:
varför har du inte gjort nåt åt akustiken? det är ju nästan prio #1 om en anläggning kostar ens över 10papp...
Det är en diskussion för sig, som redan förs under tråden "Bara en fråga om en hypotetisk jämförelse". 8)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 810 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited