selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 12, 2024 08:14

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 510 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 04, 2004 12:49 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Sakta, men säkert : ) Efter slutstegsbytet passade inte filtrena och jag vill inte köra passivt. Har ev en uppsättning på g. som jag hoppas på att få tag på om ngn vecka, annars vette fanken.
Kommer ev att åka bort på tisdag nästa vecka, men som sagt, det är bara att du höra av dig.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 04, 2004 13:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
vilka kort vill du ha? visst är det monokort till 5105:an??
Om det nu skulle vara så att det är stereokort till 5105:an så har jag en tunebox över efter att min uppgradering är klar..........


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 04, 2004 16:52 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Det är monokort dessvärre....Tack iaf...hoppas att få till det snart!
En polare vill att jag ska köpa hans Kaber med polymer och aktiva kort för knappt någonting och det är ngt jag är ruggigt sugen på,,,Tror att det kan vara Linns mest ultimata högtalare genom tiderna


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 04, 2004 21:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Kolla noga upp vilka uppgraderingar som är och inte är gjorda............skillnaderna kan vara som natt och dag


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 06, 2004 22:39 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Har hört att det är en ruggig skillnad mellan dem. Är snubbigt sugen på dem, så det återstår att se om han byter eller inte,,,,
Hur har det gått med kloutsökandet?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 06, 2004 22:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Inget napp än så länge...........börjar att rycka i hifitarmen faktiskt.

Vad är det för version av Kaber som du är sugen på?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 06, 2004 23:17 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Är kanske igentligen inte ute efter Kaber, pga att mina slutsteg inte är tillräckligt högkvalitativa, utan det var så att en polare skulle ev byta ut sina mot ett par nyare och frågade om jag ville överta hans för en spottstyver och köra dem tills jag får igång mina.
Köper jag steg i klass med Klout framöver så är det givetvis ett av de högst rankade alternativen!
Ser du ut att uppnå nirvana innan midsommar?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 06, 2004 23:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Allt hänger på vad marknaden erbjuder.........pengarna finns, så dyker det upp en klout så rycker jag den på en gång. Försökte skambjuda på den hos Takt&ton, men det verkar inte fungera.
Funderar på om det är värt att byta min Kairn till en nyare version.
Finns det bättre än slimline brilliant?? Och går det att få tag på begade kairn av senaste modell?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 07, 2004 01:33 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Det är ju snarare T&T:s pris som är skamligt. 20 papp när de oftast brukar gå för runt 10k...även om det råkar vara nya steg känns det orimligt. Men det var ju en fin gest att de sänkte priset från 23k eller vad det var tidigare ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 07, 2004 01:45 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Tror inte att det hänt så mkt med kairn pro sedan sn 6000 ngt, dvs slim line b är det senaste. Tycker att Kairn är så otrloligt bra som försteg att ngn anledning till att byta finns inte.
Takt o ton är väl (ö)kända för sina priser sedan länge. Har hört väldigt många sig att man handlar bara med dem en gång...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 07, 2004 09:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
young wrote:
Tror inte att det hänt så mkt med kairn pro sedan sn 6000 ngt, dvs slim line b är det senaste. Tycker att Kairn är så otrloligt bra som försteg att ngn anledning till att byta finns inte.
Är du säker på det?? Slimline brilliant är ju från -96 typ, finns väl folk som har Kairn från 2002? Snacket går ju om vilken utveckling den har gjort under sin livslängd vad pratar såna människor om? grym skillnad mellan en ny och en gammal osv.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 07, 2004 10:45 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
De introducerades typ 91 eller 90 har jag för mig och det har hänt mkt med dem. Har haft två kairn, en tidig och en sen, och skillnaden har varit enorm. Tyckte den tidiga lät sämre än Wakondan jag hade innan, så jag blev ganska besviken. Men efter bytet till den sista utgåvan av kairn så kan jag meddela att jag blev otroligt nöjd.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 07, 2004 10:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
young wrote:
De introducerades typ 91 eller 90 har jag för mig och det har hänt mkt med dem. Har haft två kairn, en tidig och en sen, och skillnaden har varit enorm. Tyckte den tidiga lät sämre än Wakondan jag hade innan, så jag blev ganska besviken. Men efter bytet till den sista utgåvan av kairn så kan jag meddela att jag blev otroligt nöjd.
Med sista utgåvan menar du då med slimline brilliant eller finns det nyare modifieringar gjorda??

Tjagge har kommit hem nu så vi kanske skall ta en provkörning av Kaber med 5105an till helgen??


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 07, 2004 11:07 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Japp, sista med slimline b.
Kommer att åka till bort på onsdagmorgon och förmodligen vara borta större delen av tisdag.
Skicka ett pm när du vill låna det så ordnar det sig!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 10, 2004 21:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Har nyligen bytt ut min AV5125 mot en Klout och i väntan på en Klout till så har jag lånat en 5105 av young.

Systemet ser ut som följer:
Ikemi
Kairn Pro slimline brilliant
Klout (diskant)
Klout (mellan)
5105 (bas)
Kaber Aktiv

Efter att tidigare ha ratat ett gäng med skivor som upplevts jobbiga att lyssna på så åkte dom fram idag för att testas. Det blev ett mycket mindre "stelt" ljud mot för vad 5125:an levererade, mindre ansträngt och framför allt mycket mindre vasst ljud.
Efter ett par skivor så fick även silverkabeln mellan cd och försteg se sig utbytt mot en svart, detta bidrog ytterligare till att dämpa den vassa diskanten. Samma detaljer men med mer "feeling", mindre kirurgiskt och mer levande.
Väntar med spänning på att få lägga vantarna på ytterligare en Klout.

Länge leve rocken!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 510 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited