selleri.de https://www.selleri.de/ |
|
Fördröjning av signal Unidisk SC https://www.selleri.de/viewtopic.php?t=2691 |
Page 1 of 1 |
Author: | Cpt G [ Sun Oct 29, 2006 17:04 ] |
Post subject: | Fördröjning av signal Unidisk SC |
har nu haft min SC ca en månad och har märkt några "egenhete". 1) När jag ändrar signal källa t ex från CD/ DVD till TV (in) så kan det dröja uppemot 5-7 sec. Dessutom får jag ibland "knuffa" på med volymknappen. 2) någon ¨gång har det dessutom hänt att ljudet helt försvunnit från TV ljudet..med ett avslutande "klick" inifrån SC´n är det någon som varit ute i någon liknande? Cpt G |
Author: | Lejonklou [ Sun Oct 29, 2006 23:24 ] |
Post subject: | |
Känner igen dessa fel. Små buggar, misstänker jag. De kanske försvinner i nästa mjukvaruuppgradering? Dock tar det inte mer än max 3-4 sekunder på min och när ljudet försvinner (väldigt sällan och alltid efter byte av källa) så är det bara att välja igen så kommer det. Jag är rätt glad att allt i övrigt fungerar helt klanderfritt. |
Author: | Bill50x [ Mon Oct 30, 2006 19:29 ] |
Post subject: | |
Men vänta nu... talar ni inte om en apparat för många tio-tusentals kronor? Buggar? Ljud som försvinner? Det finns apparater för ett par tusenlappar som detta aldrig händer på. Varför levererar inte Linn bättre kvalitet? / B |
Author: | ed [ Mon Oct 30, 2006 19:32 ] |
Post subject: | |
ibland känns det som att du är besviken på linn, stämmer det? |
Author: | Lejonklou [ Mon Oct 30, 2006 20:18 ] |
Post subject: | |
Unidiskarna har ju varit plågade av ett antal buggar sedan de släpptes. Vissa har fått helt felfria exemplar men andra har fått skicka in dem flera gånger på service. Detta är givetvis oacceptabelt oavsett hur billig eller dyr apparaten är, så min inställning i frågan var länge att INTE köpa någon Unidisk utan istället vänta på en ny CD-spelare. Men sedan lånade jag hem en SC... Och den var så totalt övertygande på DVD-filmer att jag kände direkt att en sån här vill jag ha! CD-ljudet var ju också bra (den senaste Majik CD jag jämförde med var dock lite bättre) men skillnaden mot min billiga DVD-spelare var den största chocken. Nu har den sedan jag packade upp den för snart tre månader sedan spelat varenda skiva jag stoppat i den. Att den ibland väntar några sekunder med att byta ljudkälla eller i undantagsfall är helt tyst tills jag väljer ljudkälla en gång till (har hänt 2 gånger tror jag) är i sammanhanget helt ointressant för min del. Det är känslorna jag vill åt, inte perfekt funktionalitet eller utseende (då hade jag aldrig bytt bort Ikemi med sitt nätta format och sin fina släde). Hade den däremot vägrat spela skivor, slagit av sig eller liknande skulle jag vara mindre nöjd. |
Author: | Bill50x [ Mon Oct 30, 2006 20:36 ] |
Post subject: | |
ed wrote: ibland känns det som att du är besviken på linn, stämmer det? Nu är ju tyvärr priset ofta ett försäljningsargument i sig. En bra sak får inte säljas till ett för lågt pris, då anser vi konsumenter att grejen inte är lika bra som en dyrare variant. Med andra ord, vi har de priser vi förtjänar ![]() Men alla de problem som jag läser om här, framför allt CD-spelare, gör mig bedrövad. En spelare för 160 tusen kan snart inte repareras för det finns inga lasrar. Ett öde den delar med andra spelare ur Linns sortiment. Andra spelare har buggar, spelar inte hembrända cd´s och liknande. Om det var spelare för en tusenlapp skulle jag inget säja, men här pratar vi om produkter som kostar månadslöner. Inom den övriga elektronikindustrin har man helt andra krav på sina produkter. Inte när det gäller den billigaste konsumentelektroniken men inom alla andra delar av kvalificerad apparatur. Och dit hör väl Linn? / B |
Author: | pekka71 [ Mon Oct 30, 2006 21:20 ] |
Post subject: | |
tyvärr är det som du säjer Bill50x En annan sak som jag tycker är mycket dålig är att om man köper en Linn produkt beganad slutar garantin att gälla, detta måste jag säja är mycket girigt samt väldigt dålig service mot folk som väljer Linn produkter Detta gör att man måste kontakta säljaren av varan och be han lämna den på service för då är det helt plötsligt helt ok Nä gör som SVS subwoofers ha ett kort som man skickar in med den nya kundens adress samt namn och på så sätt flyttas garantin till den nya ägaren, det är vad jag kallar service |
Author: | Broccoli [ Mon Oct 30, 2006 22:25 ] |
Post subject: | |
pekka71 wrote: Detta gör att man måste kontakta säljaren av varan och be han lämna den på service för då är det helt plötsligt helt ok |
Author: | Roland [ Mon Oct 30, 2006 22:29 ] |
Post subject: | |
OT Att garantin bara gäller första köpare tillämpas på alla konsumentvaror oavsett om det är en Linn-stereo, brödrost eller cykel. Jag skulle i stället säga att SVS subwoofers har mycket bra service och alla andra följer branchpraxis. Men visst, i en underbar värld skulle man självklart få flytta med garantin till alla ägare under fabrikens utlovade garantitid. |
Author: | Bill50x [ Mon Oct 30, 2006 22:40 ] |
Post subject: | |
Roland wrote: OT / B |
Author: | weezer [ Mon Oct 30, 2006 22:43 ] |
Post subject: | |
Är det inte så att det är den utökade femåriga garantin som slutar gälla om man säljer den i andra hand, den ursprungliga man får via sin handlare gäller med all säkerhet tror jag? |
Author: | Lejonklou [ Mon Oct 30, 2006 22:52 ] |
Post subject: | |
Bill50x wrote: Linns grejor är inte prisvärda även om dom är ruskigt bra. Quote: Tittar man i en Linn-förstärkare (eller varför inte i en Lingo som jag råkar ha till hands) så borde de kunna säljas betydligt billigare än de gör idag. Ett lägre pris skulle för övrigt troligen öka försäljningen ytterligare och priset kunna bli mer attraktivt. Quote: En bra sak får inte säljas till ett för lågt pris, då anser vi konsumenter att grejen inte är lika bra som en dyrare variant. Quote: En spelare för 160 tusen kan snart inte repareras för det finns inga lasrar. Vad gäller buggarna i Unidisk så får man betänka att Linn kontinuerligt åtgärdar buggar och förbättrar gamla spelares prestanda med sina mjukvaruuppgraderingar. |
Author: | pekka71 [ Mon Oct 30, 2006 23:25 ] |
Post subject: | |
Roland wrote: OT Och på en produkt som kostar över 30 tusen är det ändå mera anmärkningsvärt Tycker att det är lite svårt att jämföra en pryl för 500 kr(t.e.x brödrost) med en Multispelare för över 30 tusen eller en cyckel för kanske 5000 |
Author: | Cpt G [ Tue Oct 31, 2006 11:29 ] |
Post subject: | |
..Svaret från Linn på min felbeskrivning var att maskinen inte bör uppföra sig på det sätt som jag beskrivit. Om det finns förhoppningar om att det här går att fixa med en uppgradering av mjukvaran så ska jag testa detta, men om det i botten är ett "elektriskt" fel så är jag mer intresserad av att få saken undersökt av Linn. Håller med om att SC´n är bra på bildhantering. Movien som ersattes kändes med en gång ganska sval... Cpt G |
Page 1 of 1 | All times are UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |