selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed May 15, 2024 00:27

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: Flest album samma artist
PostPosted: Mon Oct 16, 2006 21:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Vissa artister och band kan man inte få tillräckligt av. Till slut har man även samligsalbum trots att man redan har alla låtar sedan tidigare. I bästa har man samma låt i två olika versioner. :wink:

Vilka två artister, och vilka album från dessa två, har ni flest skivor med? Här är mina.

Christy Moore [10 album]
Burning Times
Collection Part Two
Collection 81-91
Graffiti Toungue
King Puck
Traveller
Live at The Point
Live at Vicar Street
Smoke & Strong Whiskey
This is the day

Black Sabbath [8 album]
Black Sabbath
Masters of Reality
Never Say Die
Paranoid
Reunion
Sabbath Bloody Babbath
Technical Ecstacy
Vol 4


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 16, 2006 22:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Har ett par artister som jag köper de flesta plattor av; Van M, Dylan, Sting, Bruce S etc - o så Lundell :!:
Har alla plattor utom den överpretantiösa plattan på 80-talet. den med låten "öppna lanskap" som röstade fram till sveriges nationalsång :?

har tre CD's i bilen = de tre senaste Lundellplattorna givetvis. Utmärkt bilmusik.

Är bara Lundell jag återköpt ALLT på CD...
Av mina favvisar köper jag mest amerikapress så samlingen ökar rätt sakta efterhand.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 16, 2006 22:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 02, 2006 13:29
Posts: 628
Location: Stockholm
Oj då, håller med att det kan bli mycket med dom man gillar mest, ska botanisera min samling, räknas bootlegs ?

_________________
För att komma till källan måste man simma mot strömmen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 16, 2006 22:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Så där på rak arm, har jag alla purple och lundells studioplattor. Borde väl ha alla dylan men det har jag inte.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 00:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Får springa och kolla i skivsamlingen så jag kan räkna ut exakta antalet på de som "toppar".

Dream Theater - 18st: Till detta tillkommer DVD:er och diverse projektskivor med gruppmedlemmar.

Alan Parson Projekt - 14st: Köpte alla skivor jag kom över av Alan Parson när jag började köpa vinylplattor. Finns en hel del bra musik här faktiskt. Sen har jag även köpt två live-skivor från Ginza för ynka 29:- styck.

Fish - 13st: Fisken är bra. Bättre än i Marillion tycker jag nästan, då han är mer lekfull och samtidigt mer mogen i sångstilen. Det höga antalet skivor beror till stor del på att jag köpte flera live-skivor billigt från Ginza när de hade dom till vrakpris. CDON tar 700% mer för skivorna nu :lol:
Skivan Acoustic Live är bara att köpa - gäller alla!

Beatles - 12st: Va? Räknade just skivorna och det har blivit hela 12 skivor hittils, alla på vinyl. Inte lyssnat så mycket på dom faktiskt. Har nån bulgariskt pressad samlingsskiva som jag mer köpte pga. ett möjligt samlingsvärde bland annat. Dock inget fel på Beatles.

The Doors - 12st: Också en upptäckt genom vinylträsket. Dröjde länge innan jag hittade en skiva. Tycks vara ganska sälsynta. Efter en viss väntan dök en ny chans upp och helt plötsligt fick jag chansen att köpa på mig en massa Doors-skivor för småpengar. Blev nån dublett, men nu är det totalt 12 olika skivor som står i skivhyllan. Studio blandat med liveskivor.

Alan Parson, Beatles & Doors är alla "nya" band för mig.. så egentligen blev jag lite förvånad när dessa var i ledningen. Annars har jag ju många skivor eller snarare "nästan kompletta" samlingar av andra artister.

Sophie Zelmani, Counting Crows, Madrugada och Porcupine Tree tänkte jag skulle ligga högt upp, men då har jag inte så många skivor med dessa.

Å Roland kan ju kolla på CDON där det finns 3 stycken Christy Moore-skivor för 79:- som du nog inte har.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 02:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
Snabbtitt i hyllan...

Neil Young : rätt klar vinnare på 38 (inga dubletter, inga bootlegs)

David Bowie : strax över 30

Miles Davis, Tom Waits, Frank Zappa (inkl Mothers): alla över 25


... och om jag räknar singlar och annat konstigt har jag nog uppåt 80 med Slade.. ;)


Edit: Vinyl, naturligtvis


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 06:21 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Feb 06, 2004 09:58
Posts: 155
Location: Republiken Jämtland
Snabb titt i hyllan behövs inte...
Weird Al Yankovic - 12st

/Thomas

_________________
"Objekt vilka kamoufleras i en säsongbetonad kristallinisk aggregatform av diväteoxid blottlägges vid dennas övergång till större molekylär rörlighet."


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 09:20 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Thu Nov 10, 2005 23:47
Posts: 37
Location: Eskilstuna
Har samtliga officiella Dylanskivor samt ett tjugotal bootlegs (totalt drygt sextio om jag inte minns fel). Behöver jag säga att jag gillar Dylan? :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 11:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
Delat i topp mellan Dylan och Rolling Stones på 22. Sedan kommer Neil Young på 19 och Springsteen på 18.
Bara köpta officiella album, singlar maxi och DVD tillkommer. Inte rubbet med någon, inte ens Springsteen (saknar MTV-plattan).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 11:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
stefan wrote:
Delat i topp mellan Dylan och Rolling Stones på 22. Sedan kommer Neil Young på 19 och Springsteen på 18.
Bara köpta officiella album, singlar maxi och DVD tillkommer. Inte rubbet med någon, inte ens Springsteen (saknar MTV-plattan).
Intressanta med mtv plattan är att det låter som att de buar hela tiden, men gör de nog inte.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 11:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
equi2 wrote:
Å Roland kan ju kolla på CDON där det finns 3 stycken Christy Moore-skivor för 79:- som du nog inte har.
Tack för tipset men jag tycker inte att dom där 80-tals skivorna är så bra. Det blev ändå en 700-kronorsbeställning från CDON i natt. :)
I mitt första inlägg missade jag två stycken DVD-skivor.

Christy Moore [12 album]
Live at The Point 2006 - DVD
Uncovered - DVD


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 13:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
ed wrote:
stefan wrote:
Springsteen (saknar MTV-plattan).
Intressanta med mtv plattan är att det låter som att de buar hela tiden, men gör de nog inte.
Ja just det är ett märkligt fenomen.
Har haft den plattan så pass länge att jag märkt hur fenomenet ändrar karaktär efterhand systemet blir bättre.
Kan vara några som fylleskriker, men troligast är det en produktionsmiss. De har nog "lagt på" liveljuden slarvigt.
Mao fuskat med att lägga till lite extra...
Ska kolla hur det låter på Komri.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 13:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
sportbilsentusiasten wrote:
ed wrote:
stefan wrote:
Springsteen (saknar MTV-plattan).
Intressanta med mtv plattan är att det låter som att de buar hela tiden, men gör de nog inte.
Ja just det är ett märkligt fenomen.
Har haft den plattan så pass länge att jag märkt hur fenomenet ändrar karaktär efterhand systemet blir bättre.
Kan vara några som fylleskriker, men troligast är det en produktionsmiss. De har nog "lagt på" liveljuden slarvigt.
Mao fuskat med att lägga till lite extra...
Ska kolla hur det låter på Komri.
Jag har hört tillräckligt många liveupptagningar med Springsteen för att ha lärt mig att dom faktiskt skriker Bruuuuuuuuuce.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 14:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
stefan wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
ed wrote:
Intressanta med mtv plattan är att det låter som att de buar hela tiden, men gör de nog inte.
Ja just det är ett märkligt fenomen.
Har haft den plattan så pass länge att jag märkt hur fenomenet ändrar karaktär efterhand systemet blir bättre.
Kan vara några som fylleskriker, men troligast är det en produktionsmiss. De har nog "lagt på" liveljuden slarvigt.
Mao fuskat med att lägga till lite extra...
Ska kolla hur det låter på Komri.
Jag har hört tillräckligt många liveupptagningar med Springsteen för att ha lärt mig att dom faktiskt skriker Bruuuuuuuuuce.
När dom skriker bruce med korta intervall, hör man det tyudligt men när de drar ut på det, kan jag bara inte ens med egen fantasi höra bruuuuuuuuuuce utan bara buuuuuuuu.:)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 15:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
ed wrote:
Intressanta med mtv plattan är att det låter som att de buar hela tiden, men gör de nog inte.
Samma gäller liveboxen om jag inte minns fel. Talar för att det är bruuuuuuuuuce de ropar. Annars har Bossen en generellt mkt missnöjd publik på sina spelningar... :wink:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited